Nokkenas kapot.....motor vervangen.....rijdt weer as un tit

Gestart door Staff, 14-12-2007 00:18:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Staff


ed

Citaat van: Staff op 26-12-2007 18:53:19
Citaat van: ed op 26-12-2007 16:24:17
www.brusmotors.com
Gaat ik morgen ff bellen.....

Volgens mij hebben ze iets van 6 blokken liggen. Ik heb zelf altijd mijn twijfels bij de km stand. Deze is vaak onwaarschijnlijk laag. Maar als ze de stand kunnen aantonen is er niets aan de hand.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Staff

Citaat van: ed op 26-12-2007 20:45:44
Citaat van: Staff op 26-12-2007 18:53:19
Citaat van: ed op 26-12-2007 16:24:17
www.brusmotors.com
Gaat ik morgen ff bellen.....


Volgens mij hebben ze iets van 6 blokken liggen. Ik heb zelf altijd mijn twijfels bij de km stand. Deze is vaak onwaarschijnlijk laag. Maar als ze de stand kunnen aantonen is er niets aan de hand.

2 januari weer geopend.....

Herb

Hallo,

Ik heb laatst van iemand het zelfde verhaal gehoord. De oorzaak was een vastgelopen waterpomp. Dit is een beruchte zwake schakel in de VAG motor.

Herbert
Volvo en Alfa Romeo gaan goed samen

Staff

Vandaag een blok opgehaald in Limburg, volgende week inbouwen....ben berrrnieuwd....

D-J

Tje, ik lees dit nu net...ongelovelijk!!!

suc6 met de inbouw...enne...vergeet geen foto's te maken ;)
V70 T-5D

Staff

Vandaag motor eruit en begin gemaakt met alles overzetten. Waarschijnlijk is de oorzaak een spanrol die kapot gegaan is, heel stuk van de binnenrand is afgeknapt en waarschijnlijk tussen de distributie gekomen, rol zat er 16000 km op en nog geen jaar, sorry geen foto gemaakt van hoe het moet zijn maar er zijn beste stukken afgeknapt.......gaan even achter de produktaansprakelijkheid aan, in hoeverre er wat te halen valt tenminste, vind niet dat dit moet kunnen maar ja....

D-J

Productaansprakelijkheid? heb je de spanrol zelf gemonteerd dan?
Zo niet, dan lijkt het me dat je eerst naar de garage waar ze dat gedaan hebben kunt gaan....
V70 T-5D

Emiel

Ja, dat is de meest voorkomende reden van het verspringen van de riem (samen met de waterpomp), vaak na een riemwissel, heel vreemd.

Misschien te strak aangedraaid? Hoeft maar 35Nm te hebben qua aanhaalmoment.

Staff

Toch nog zo'n 2,5 dag werk. Veel hulp gehad gelukkig en hij zit er weer in. Nieuwe keringen, koppeling enz......hij kan weer  :eusa_dance:

D-J

V70 T-5D

Quota


Staff

Citaat van: Quota op 21-01-2008 12:41:25
En, rijdt het als vanouds, of beter? ;-)

Rijdt beter vind ik, zit natuurlijk ook een nieuwe koppeling in, scheelt ook weer. Morgen alleen even de brandstofpomp af laten stellen en dan is het helemaal klaar.

Staff

Afstellen brandstofpomp €238, maar wel inclusief code voor de radio  :-X