Auto trilt vanaf 120 km/h

Gestart door eric74, 24-12-2007 15:03:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: marc-850 op 30-12-2007 20:35:41
Vandaag de achterwielen maar eens gedemonteerd. Met de remmen (klauwen) lijkt alles in orde, in zoverre...

De schijf van het linkerachterwiel is half schoon (middelste helft) / half roestig (buitenste helft (dus)). Wanneer ik het wiel draai, klemt het op een bepaald punt. Denk dus zelf dat het geen plakkende remmen zijn, maar een kromme remschijf.
Rechterachterwiel is over de volle hoogte roestvrij en klemt niet.

Of kan het zijn dat de blokken links maar half op de schijf grijpen?? Blokken zelf zijn nog ca. 5 mm dik.

Klauw(en) naar de hel dus ?

Het klemmen kan ook nog uit je handrem komen, ik heb overigens zelf nooit auto's gehad waarvan het wiel volledig vrij draaide

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Bijna zeker de handrem...

Tip: vervang de hele mikmak. Klauwen, schijven, blokken en handremschoenen. Anders blijf je bezig.


Gr ;)

gjschipper

Mijn 850 station gaat trillen vanaf ongeveer 120 km/h. M'n stuur trilt niet, wel m'n stoel en naar mijn idee de achterkant van de auto. Heeft het zin om de achterwielen te balanceren?

Of heeft balanceren alleen zin op de voorwielen. Zoja, wat kan het dan zijn?

@®-

Citaat van: gjschipper op 22-10-2008 10:40:23
Mijn 850 station gaat trillen vanaf ongeveer 120 km/h. M'n stuur trilt niet, wel m'n stoel en naar mijn idee de achterkant van de auto. Heeft het zin om de achterwielen te balanceren?

Of heeft balanceren alleen zin op de voorwielen. Zoja, wat kan het dan zijn?
Als je het trillen niet in je stuur voelt maar in je stoelen dan kan je er zeker van zijn dat het je achterwielen zijn. Dus inderdaad je achterwielen laten balanceren

thuur

Zijn de achterwielnaven van remschijf en velg goed schoon?


Gr 8)

gjschipper

Goeie optie, want tijdens het remmen piept het behoorlijk!

gjschipper

Alle vier de wielen laten balanceren, trilt het nog steeds  ??? ???. En nu????

Misha

Bij mij waren het gewoon de banden zelf.
Op de machine zag het er puik uit; als je ging rijden boven de 110 werd het trillen en schudden.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

gjschipper

Dus .... andere banden??

t5karel

Wiellagers zou het ook kunnen zijn.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Wibren

Citaat van: t5karel op 24-10-2008 22:01:37
Wiellagers zou het ook kunnen zijn.

Die van mij doet ook precies hetzelfde, en ik vermoed ook de wiellagers  :eusa_think: Binnenkort maar eens vervangen en hopen dat het dan goed is :eusa_pray:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Erik48

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad maar dan bij 70km/h en boven 130.
Balanceren hielp niet, rammelde niet in het stuur maar door de hele wagen,ik dacht zelf aan een aandrijfas.
Na het vervangen van de voorremschijven en het schoonmaken van de centreerrand op de naaf was het over.
De schijven gecentreerd met de wielbouten en daarn pas vastgezet.
suc6

Tamarzilla

Misschien een van de banden met een hoogte afwijking ( er bestaat een mooi worrdt voor, maar ben het even kwijt).

Of eventueel de banden balanceren aan de auto zelf.

Groeten,

Frank
T5, rica getuned

thuur

Citaat van: Tamarzilla op 05-11-2008 21:53:37
Misschien een van de banden met een hoogte afwijking ( er bestaat een mooi worrdt voor, maar ben het even kwijt).

Hoogteslag.


Gr :D

Jeff

Bij mij trilt het tussen de 150 en de 160...  :eusa_whistle:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)