Motor gereinigd met rampzalige gevolgen

Gestart door martinint, 14-01-2008 21:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

martinint

Help!!

Ik heb onlangs mijn motor van mijn 850 20V schoongemaakt met de stoomcleaner.
Daarna de bougiegaten drooggeblazen en wat denk je ... starten en lopen.
na een stukje rijden merkte ik dat de motor slechter ging oppakken en daarna kapte hij er helemaal mee.
Auto naar de dealert gesleept en laten staan ( was zaterdag) Dinsdag kwam het bericht dat er nieuwe bougies,kabels,verdeelkap en krukassensor gemonteerd moesten worden.
Afgelopen woensdag de auto opgehaald, en men vertelde mij dat waarschijnlijk de vonkversterker of de computer niet 100% was omdat de auto af en toe een keer hikte en men kon op dat moment niets uitlezen.
Naar huisgereden en auto neergezet.
Zaterdag wilde ik weg maar nop, niet aanslaan.
eerst maar eens gekeken of ik vonk had tussen bobinekabel naar verdeelkap en veerpoot.
een oranje kleurige vonk was het gevolg (moet vlg mij blauw zijn).
Daarna het plastic huis van de computer opengemaakt en het bleek dat de vergrendeling niet vast zat, die stalen handle.
Nogmaals starten en lopen, aleen bleef het lambda lampje branden.
omdat het te laat was om nog te gaan rijden de computerunits er uitgenomen en binnen open gemaakt om eens goed te drogen.
vanavond weer netjes dicht gekit en terug gezet maar niet lopen, niets ik heb nu ook totaal geen vonk meer van de bobine kabel.

Wie heeft er een helder idee, ik zit op een dood spoor Computer?? Bobine?? ik weet het niet meer.

Gr Martin

Laserblue

#1
Citaat van: martinint op 14-01-2008 21:46:57
Help!!

Ik heb onlangs mijn motor van mijn 850 20V schoongemaakt met de stoomcleaner.
Daarna de bougiegaten drooggeblazen en wat denk je ... starten en lopen.
na een stukje rijden merkte ik dat de motor slechter ging oppakken en daarna kapte hij er helemaal mee.
Auto naar de dealert gesleept en laten staan ( was zaterdag) Dinsdag kwam het bericht dat er nieuwe bougies,kabels,verdeelkap en krukassensor gemonteerd moesten worden.
Afgelopen woensdag de auto opgehaald, en men vertelde mij dat waarschijnlijk de vonkversterker of de computer niet 100% was omdat de auto af en toe een keer hikte en men kon op dat moment niets uitlezen.
Naar huisgereden en auto neergezet.
Zaterdag wilde ik weg maar nop, niet aanslaan.
eerst maar eens gekeken of ik vonk had tussen bobinekabel naar verdeelkap en veerpoot.
een oranje kleurige vonk was het gevolg (moet vlg mij blauw zijn).
Daarna het plastic huis van de computer opengemaakt en het bleek dat de vergrendeling niet vast zat, die stalen handle.
Nogmaals starten en lopen, aleen bleef het lambda lampje branden.
omdat het te laat was om nog te gaan rijden de computerunits er uitgenomen en binnen open gemaakt om eens goed te drogen.
vanavond weer netjes dicht gekit en terug gezet maar niet lopen, niets ik heb nu ook totaal geen vonk meer van de bobine kabel.

Wie heeft er een helder idee, ik zit op een dood spoor Computer?? Bobine?? ik weet het niet meer.

Gr Martin

boven in je scherm zit een zoekknop....

gebruik 'm en er zal een wereld voor je open gaan  ::)


excuses, had zelf je post niet goed gelezen  :-[ :eusa_wall:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

martinint

Dank voor je bericht, dit is wat ik vanaf Zaterdag j.l gedaan heb.
Ik heb ook de obd1 uitgelezen toen ik de units had terug gezet A2 1-1-1 en a7 1-2-2 ben al aan het zoeken geweest maar 1-2-2 kom ik niet tegen.

reneetje

Waar moet hij naar/op zoeken dan ??? ::)

Gewoon terug gaan naar de dealer , die heeft pruts werk geleverd!!

Waarschijnlijk is gewoon vocht de boosdoener geweest , maar de heren daar vonden het blijkbaar nodig om de komplete onsteking te moeten vervangen, en daarna ook nog de ecu  de schuld te geven omdat ie nog niet mooi loopt :-\

En tot overmaat van ramp de ecu ook nog niet deugdelijk terug gemonteerd!

Prutswerk :eusa_think:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Jeroentjuh


de geneRaal

heb je ook de ECU gereinigd dan?

beetje teveel (water) van het goede


is gewoon vocht.............zitten je bougiegaten niet vol met water?
Blackstone under construction

martinint

@ Jeroentjuh, ga ik even doen maar vlg lijst is die voor elecrische stoelen ??

martinint

Nee ECU zit toch in die kunstof box, 2 metalen kasten? dat niet dus ben daar weg gebleven, bougie gaten had ik droog geblazen.

de geneRaal

nokkenas sensor??  lees daar ook vreemde verhalen van....................
Blackstone under construction

Ludo

Citaat van: martinint op 14-01-2008 22:06:35
@ Jeroentjuh, ga ik even doen maar vlg lijst is die voor elecrische stoelen ??

nee electrische stoelen is B6.
A6 is voor de ontsteking.

martinint

net A6 uitgelezen maar doet niets, lampje gaat aan als ik het knopje indruk.
maar verder niets.

reneetje

Heb het ook weleens gehad met schoonspuiten, gewoon doorstarten ,hij begint vanzelf wel op een paar pitjes te ronken , de rest van de pitten slaan vanzelf wel aan naar mate de motor warmer wordt.

Kan wel even duren , maar als ie loopt  een beetje met het gas spelen , hoe warmer de motor wordt des  de eerder het vocht verdampt.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

martinint

Reneetje, de motor heeft wel gelopen maar doet nu niets meer, en zonder vonk (bobinekabel van verdeelkap gehaald en getest) kun je doorstarten to morgen vroeg denk ik.

Jeroentjuh

Nokkenassensor er ook gehad en schoon/droog gemaakt?

de geneRaal

Citaat van: Jeroentjuh op 14-01-2008 22:25:34
Nokkenassensor er ook gehad en schoon/droog gemaakt?

2e hint.......... ;)
Blackstone under construction