Het Grote Vreselijke Verschikkelijke Weertopic

Gestart door Ben, 30-01-2012 08:40:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850blues

Citaat van: The Demon op 07-02-2021 17:51:09
Puntmuts, de Atos van Thea, staat aan de overkant en die is redelijk sneeuwvrij, dus morgen daar maar mee op pad.

Nog gelukt om los te komen?
Bij het bedrijf waar mijn broer chauffeur is, had de directie besloten om niet te gaan rijden.

Citaat van: hilko73 op 08-02-2021 09:49:58
normaal zijn we het traagst op de weg maar gisteren niet ;D

;D  Leuk om te zien dat je nog op de bus zit.

OT:
Op het parkeerterrein bij mijn flat was het gisteren de hele dag feest. De ene na de andere stond vast en had hulp van omstanders nodig om los te komen. Bij sommige vakken ligt het ook tot wielhoogte.
De tractors van gemeentewerken krijgen het ook niet overal weggeschoven, zo veel ...
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Snellebaksteen

Ik heb vanochtend voor de zoveelste keer een mistlampje van de D5 gesloopt. De sneeuwhopen zijn zo hoog dat de frontspoiler als sneeuwschuiver gaat functioneren op een gegeven moment en daar kunnen de mistlampjes slecht tegen.
Dat wordt de 7e of 8e keer in de 10 jaar dat ik de wagen heb dat ik ze moet vervangen. Ze zijn eigenlijk chronisch stuk. En dat terwijl mijn auto gewoon helemaal standaard is, niet verlaagd, geen R bumper niks. Ik vervang vaker mistlicht-units dan remblokken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

BBS

#752

Citaat van: Snellebaksteen op 07-02-2021 21:45:49
Hier ligt wel lekker wat sneeuw in de tuin maar het heeft absoluut niets te maken met de terrorwinter waarvoor gewaarschuwd werd.
Ik ben gewoon met de D5 boodschappen gaan doen en met de winterbandjes er onder was het toch echt doodsimpel wegrijden. Niks bijzonders, allemaal paniek om niks.

Er ligt hier toch best een pluk sneeuw, maar inderdaad met de D5 en winterbandjes is het belachelijk simpel wegrijden overal.
De Winterstand ben je niet eens nodig, gewoon in de D en rijden.....


Citaat van: 850blues op 09-02-2021 10:05:57
Bij het bedrijf waar mijn broer chauffeur is, had de directie besloten om niet te gaan rijden.

Bij ons hebben ze zondag ook besloten om de geplande ritten te annuleren.
In de loop van maandag kwam wel de vraag of diegene die wilden en konden om de afhaal klanten te rijden, en dat ging eigenlijk best goed.
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: 850blues op 09-02-2021 10:05:57
Nog gelukt om los te komen?
Nee, wilde het gisteren nog proberen maar toen ik thuis kwam was er nog een centimeter of 10 op de reeds bestaande duintjes gewaaid.

Vanmiddag toch even aan het graven geslagen omdat er toch geen sneeuw meer bijkomt, morgenochtend nog even wat strooien met zout en dan hopen dat Olijfje weer weg komt.

Snellebaksteen

Citaat van: BBS op 09-02-2021 18:39:51
Er ligt hier toch best een pluk sneeuw, maar inderdaad met de D5 en winterbandjes is het belachelijk simpel wegrijden overal.
De Winterstand ben je niet eens nodig, gewoon in de D en rijden.....

Ja hier ligt ook best een aardige hoeveelheid. Vooral langs de randen ligt het soms erg hoog, tot wel 50 cm.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Zoepertje

https://onedrive.live.com/embed?cid=6A7795DC4CF0FC68&resid=6A7795DC4CF0FC68%211893&authkey=AAxaE2NY8gw6Jec.gif

De C70 heeft gisteren helaas niet gewonnen van de sneeuwduinen  :eusa_wall:
Winterbanden mochten helaas niet helpen...
Gelukkig losgekomen naar 50x voor- en achteruit te rijden  :eusa_dance:

elmarconi

Dit zijn de schamele momenten dat je grijnst omdat je een AWD hebt.
Net ook even een rondje gedaan in de ouwe V70 op Energy-Savers. Iets uitgegraven van zijn parkeerplek, ging ook prima.
--
Autogas Inside . . .

widebody

Bij ons(Colle Rental&Sales) ging alles gewoon door. Enkele van onze 50 auto's hebben even vast gestaan. Maarja, als je ziet waar wij soms komen is dat niet raar. Alle auto's zijn ongeschonden uit de strijd gekomen.
Met de XC70 is er geen bal aan, gaat daarheen waar jij 't wil.

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.