De nieuwe R van Taranis

Gestart door Taranis, 17-02-2008 01:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Vorige week zaterdag ging ik samen met een maat kijken voor een Toyota MR2. Hij heeft onlangs z'n Alfa 156 V6 (erg mooi ding) tegen een boom geparkeerd en daar kon de Alfa niet tegen...
Daar aangekomen bleek de MR2-meneer tot eind vd middag geen tijd voor ons te hebben. Ik had me kort daarvoor laten ontvallen dat er in Purmerend nog een 850R te koop stond. Daar wilde die maat dan wel eens naar gaan kijken, dan wist ie ook eens waar ik het over had. Ik wilde eigenlijk niet, de laatste tijd teveel rotte R-en en T-5jes bekeken, ik had het wel een beetje gehad. Bovendien wist ik waar het op uit zou draaien en had ik me eigenlijk voorgenomen de GLT op te rijden tot ie afgekeurd zou worden.
Wij naar Johan Meure in Purmerend, waar de 850R hutje-mutje tussen de andere auto's stond. Het ding zag er werkelijk keurig uit, het aantal krasjes is echt miniem. Een idioot lage kilometerstand van 149.000 km en van de laatste 8 jaar de onderhoudsfacturen aanwezig. Bovendien was de auto al voorzien van een Rica chipje. De verkoper stond ons keurig te woord, had de GLT al zien staan en concludeerde dat wij liefhebbers moesten zijn (toevallig net de dag ervoor de GLT eens gepoetst, ding leek wel nieuw). Nadat we de motor eens hadden laten lopen en nog eens over de prijs onderhandeld hadden, een proefritje in de R gemaakt. Werd absoluut niet moeilijk over gedaan, wat toch best netjes is. Twee gasten van 24 die even een auto van ~300 pk meenemen voor een proefritje... :eusa_whistle:
De verkoper beloofd de boel netjes warm te rijden voor we zouden planken en weggereden. Kort verhaal: het reed gewoon super. Geen piepjes, geen kraakjes, geen rare dingen. Teruggereden, de prijs uitonderhandeld bij een kopje koffie en daarna afgesproken dat ik de week erna zou bellen. Twee nachten slecht geslapen en op maandag maar gewoon opgebeld dat ik 'm kocht ;D

Vandaag het apparaat opgehaald... natuurlijk is het zonde van de GLT, 't is en blijft een leuke auto, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de GLT na in ontvangstname van de R niet meer gemist heb ;D

Een paar foto's:













En even van de verkoopsite gejat:





Een paar kleine dingen: de scharnier van de middenarmsteun is gaar. Verder hebben 2 velgen wat stoeprandschade en moet ik aanstaande week even de thermostaat vervangen want de temperatuurmeter staat wat te wiebelen. De stoelverwarming van de bestuurdersstoel doet het niet, van de week even kijken waar dat aan ligt. Verder is het echt een ontzettend net exemplaar, en met 149.000 km op het klokkie kan ik voorlopig wel even vooruit :D

Erg leuk trouwens om bij de eerste beste stop bij de pomp meteen aangesproken te worden door 2 mensen wat ook Volvo fans bleken te zijn... zo sta je weer een kwartier te ouwehoeren ;D

Als laatste overigens nog een groot en welgemeend compliment voor Johan Meure in Purmerend. Keurige behandeling en erg prettige manier van zaken doen. Afspraken worden keurig nagekomen. Ondanks dat ik de auto voor een meeneemprijs gekocht heb, is ie keurig gepoetst (binnen en buiten), werd ie afgetankt en heeft de auto nog een heel bescheiden afleverbeurtje gehad (in ieder geval de radio-antenne gerepareerd).

De vorige eigenaar is ook bekend en bleek een ex-850-clublid te zijn. Van hem krijg ik een extra Volan en een set veren kado :eusa_dance: (moet ze alleen wel ff gaan halen in Den Helder ;D )

Ik ben in ieder geval superblij met de R, gaat helemaal goedkomen! :D (nu alleen m'n avatar nog even aanpassen :P )

BenC70ES

 :eusa_clap: Het ziet er een hele mooie uit! Proficiat en veel rijplezier ermee!  :eusa_dance:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

#2
Dus dát is de mooie R waar je 't vorige week over had  8) 8)


Mooie wagen, Ronald!! Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!  :eusa_dance:

Taranis

Thanx beiden! Dat is 'm inderdaad!
Dat plezier gaat helemaal goed komen :eusa_dance: (opvallend overigens dat zowel de GLT als de R een 850 is, maar dat er zó'n wereld van verschil tussen zit :o )

Duell

Wat een schoonheid :D  gefeliciteerd

fearless

Mooie auto, gefeliciteerd er mee. En veel fijne km's.  ;)

viking_in_shorts

Die Volans zie ik toch ook wel zitten hoor ... :eusa_think:

Zie je vast snel weer :)

ief

Woooooow!!! :o Die is cool zeg! Gefeliciteerd man! :eusa_clap:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Ludo

mooie R Ronald.  :D
proficiat en veel plezier ermee.

Vulk

Van harte. Ziet er leuk uit. :)

Laserblue

Mooie bak Ronald  ;) super interieur ook  :eusa_drool:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

fbm

 :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Je hebt er even op moeten wachten, maar dan heb je nu wel een hele mooie  R onder je kont ;D ;D

Heel veel plezier ermee!

:eusa_clap:

Ben

Fraaie R hoor, gefeliciteerd!

haRtV70R

Afgezien van die 4 puntjes een heel mooi ding!!!  (Denk ik, ik heb je hier nog niet gezien.. :eusa_think:)

;)  ;D
[move][/move]

)()()sT

Hmmmm en maar roepen, nee ik neem geen T-5(R), blijf lekker tuffen in de GLT  :evil: ;D

Mooie bak Ronald, veel plezier ermee!  :)