Even voorstellen Bruno V, C70 cabrio (update met foto's, pag.4)

Gestart door Bruno V, 09-03-2008 17:43:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterdL

De Canisto 17' staan geweldig onder C70

Bruno V

#31
Nogmaals, aan allen, bedankt voor het warme ontvangst hier ! Een tof en leerrijk forum, dat is duidelijk  :eusa_clap:

Ondanks ik gisteren dus al de verkooporder had ondertekend, had ik er nog niet mee gereden  :-[. Vandaag dus wel.
Mijn reakties op het rijgedrag van de 2.4T :
- Vooral een erg comfortabele cruiser (zoals ik het had verwacht)  :eusa_clap:
- Comfortabele, maar verre van sportieve afvering :eusa_eh:
- 2.4T rijdt soepel, maar is verre van snel te noemen. Hernemingen zijn zeer goed, stilstaande sprint valt tegen. Ik reed ooit in een V70 lowpressure turbo met Roadrunner1. Daar was ik echter wel geweldig van onder de indruk. Misschien moet de wagen nog wat losgereden worden (t'kunnen immers 73.000 km van een "oude chacha" geweest zijn  ;) )  Chippen vind ik in ieder geval nu meer dan noodzakelijk. Nu is het wel zo, dat ik misschien deze wagen teveel vergelijk met mijn MG, wat sportieve rijeigenschappen betreft. Uiteraard valt dat dan met zo'n wagen vergeleken bij zo'n klein hard, snel wagentje dan wel wat tegen maar andersom geldt net hetzelfde wat comfort en uitstraling betreft uiteraard. Niet te vergelijken wagens dus, en zo wil ik het ook, want ze hebben 2 andere functies.
- Remmen zijn een beetje aan de zwakke kant, dus daar gaan we ook iets aan doen (heeft de T5 andere remmen ?)
Je ziet het, we hebben hem nog niet en we zijn al aan het modificeren, Volvo Felipe, gaat nog gelijk krijgen.  ;D
In ieder geval ben ik toch nog zeer blij met mijn aankoop. Ik kan amper wachten tot woensdag.
Wat de velgen betreft, waren de Tritons vrij prijzig (+460 euro t'stuk, zonder banden). Vind ik dus veel te duur (ik heb nog geen geldboom in de tuin he  ;) ), t'zullen dus calisto 17" worden waarschijnlijk, tenzij er nog iets in het "magazijn" lag  ;)
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

BenC70ES

Doe er maar direct een verlagings-setje op  ;D Staat veel mooier en rijdt natuurlijk een heel pak sportiever.
Let wel op dat de cabrio niet zo stijf is en dat zal je wel voelen...  ik geloof direct dat de comfort-ophanging icm met 16" absoluut niet sportief is.

De cabrio is ook vrij zwaar, dus dat zal zijn invloed ook wel hebben... maar de ME7 sturing van de motor past zich inderdaad ook wel wat aan aan de rijstijl.




Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Bruno V

Ik denk dat ik er trouwens eens direkt een "dynojetje" mee ga doen. Dan weet ik in één keer of alles ok is. Dus buiten, een vermogens curve, is het een perfecte "vinger aan de pols" oefening vind ik. Als ik dan begin te modificeren, weet ik ook direkt vanwaar ik kom qua vermogen. Doe ik elk jaar ook met de MG trouwens.
Heeft zo'n C70 cabrio standaard zo'n comfortvering ? Sportiever afveren is denk ik inderdaad geen slechte zaak, maar t'is uiteraard nog steeds ook een beetje een 2de gezinswagen in ons geval, waar vrouw en dochter in mee moeten. M.a.w. als bij de eerste "Belgische" betonbaan, de tandsteen uit hun mond schudt, kan ik het wel schudden  :eusa_whistle:. Met de MG wil ze al bijna niet meer mee  ;)
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

BenC70ES

De cabrio heeft inderdaad de 'comfort' vering, enkel de T5 de 'dynamic', op de coupé is de 'dynamic' standaard, en de 'sport' op de T5...  optioneel had je ook de 'low-sport'.

Op de cabrio had je optioneel de 'low-dynamic'.

Met de cabrio heb ik geen ervaring hoe hard 't aanvoelt.

Ik kan je wel zeggen dat de 'low-sport' met 18" een stuk harder is maar ook veel stabieler en sportiever dan een 'dynamic' met 16".  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Bruno V

...laat staan, een comfort op 16"  ;)

Ik ga er in ieder geval even zo mee rijden (en laten rijden door mijn vrouw) alvorens ik er iets aan verander (buiten de velgen). Na een paar maanden begin ik dan te modificeren. Dit geeft je achteraf immers weer wat plezier als je dan iets hebt veranderd.
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

viking_in_shorts

#36
Mooie auto hoor!

Heb zelf jouw velgen als wintervelgen, en de 17" versie van jouw "voorkeurvelgen" als zomer setup.

Die van mij ligt af-fabriek een stuk lager (weet alleen _nog steeds_ niet welke setup het is) en het verschil tussen 16" en 17" is goed te merken. De öhlins doen daar ook aan mee trouwens want die stel ik in de winter zachter af. Misschien als ik ooit in de buurt ben dat je die van mij even kan proberen - want zwakke remmen en geen "snelle ervaring" deel ik niet echt (maar ik heb ook nog nooit in een T5 gereden...)

Misschien dat je je even in dit topic wil voorstellen? ;D

Misha

Citaat van: Bruno V op 15-03-2008 21:53:09
M.a.w. als bij de eerste "Belgische" betonbaan, de tandsteen uit hun mond schudt, kan ik het wel schudden 
;D ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Bruno V

#38
Beslissing is gevallen. Ben's foto's waren nogal overtuigend; t'worden dus Triton 18" met nieuwe banden. Vrijdag mag ik de wagen afhalen  ;D
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

BenC70ES

#39
 :eusa_clap: wauw mooi hoor...  mooie deal trouwens, want die zijn een heel pak duurder  ;)

Je kan morgen nog langs de tandist om je vullingen extra te laten vastplakken  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Gerrit

Pracht wagen met prachtige velgen
Gefeliciteerd
weer zo'n mooie C70 er bij

Gerrit

Bruno V

#41
Citaat van: BenC70ES op 19-03-2008 21:05:19
:eusa_clap: wauw mooi hoor...  mooie deal trouwens, want die zijn een heel pak duurder  ;)

Je kan morgen nog langs de tandist om je vullingen extra te laten vastplakken  ;D

Klopt, want ik heb 1000 euro moet opleggen, maar er werden wel nieuwe banden op de Tritons getrokken.
Ik heb even duidelijk moeten argumenteren tegen mijn vrouw dat een 18" velg wel degelijk mooier is dan een 16", ongeloofelijk toch dat ze dat niet ziet  ::) ;D
Nu ja, ik heb een vrouw die nog nooit met velgen, de stoep raakte , dus daar ben ik wel gerust in.
Wat de tandvullingen betreft, laat dat mijn vrouw maar niet lezen, of het worden alsnog 16" wielen  ;D

Vrijdag maak ik foto's van de C70, samen met de T5R van Roadrunner, want die gaat mee de C70 ophalen.
@ Ben, als je niks te doen hebt, kan je met de C70 misschien mee op de foto (3 on a row of zoiets ?)  ;)

Trouwens ik heb ook al contact opgenomen met de mannen van Rica tuning. Zeer snel antwoord gekregen van deze heren. Top service, dat wordt dus binnenkort mijn eerste modificatie ! Mijn verlanglijstje is echter nog lang hierrna (öhlins schokdempers, Brembo klauwen+schijven, K&N cone...) En ik die verleden week nog beweerde niks te gaan veranderen. "The darkside is strong, Choose the way of  the Darside, Luke, chsooooof chhhsooooof"  !!  ;D
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

BenC70ES

Citaat van: Bruno V op 19-03-2008 21:45:31
"The darkside is strong, Choose the way of  the Darside, Luke, chsooooof chhhsooooof"  !!  ;D

Hahaha  ;D

Vrijdag moet ik werken... 't zijn drukke dagen vanaf nu trouwens...  ::)
Mja, centjes verdienen, nieuwe bandjes voor de Tritons zijn ook onderweg bij mij. ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Bruno V

- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

FelixB

Mooiste kleur voor een C70, het zomergevoel, zelfs in dit weer.

Voorremmen heb ik zelf meteen na aanschaf laten aanpassen (302's) bij ET, NU zijn ze perfect! (ook meteen metalen leidingen achter laten doen, aanrader voor die paar centen)

Veel plezier met de jouwe, ik hoop ergens dat ik de mijne niet (snel) kan verkopen...  :angel:
855R & C70 T5 cabrio automaat