Het grote 18" bandenmaat topic

Gestart door innocenti, 09-03-2008 20:23:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

franknadine

Hallo,

ik heb ook een setje velgen kunnen scoren voor mijn v70 tdi '98
225 40 r18 deze heb ik eronder gezet het rij comfort gaat wel achter uit, maar het ook wil ook wat 8)...

nu zijn de voorbanden aan vervangen toe, maar wil eigenlijk een andere bandenmaat nemen...

225 35 18 omdat ze nu een klein beetje aanslijten ..

kan ik deze banden erom laten zetten ? ? ?

heb al een paar keer gezocht voor advies, maar weet niet zeker of het kan ..

ik geloof dat als ik de nieuwe banden er onder laat zetten dat de wang wat hoger is, zal dit ook weer een beetje het rijcomfort kunnen verbeteren?


mvg Frank

UserID6342

225/40-18 is al niet goed, beter is idd 215/35-18 of 225/35-18, echter het comfort zal nog minder worden omdat de wang juist lager is als de 40-serie.

franknadine

wat zal dan de goede maat zijn voor om mijn velg zodat het comfort toch redelijk blijft..............

heb er totaal geen verstand van

innocenti

Citaat van: Dirk342 op 07-08-2009 12:08:56
225/40-18 is al niet goed, beter is idd 215/35-18 of 225/35-18, echter het comfort zal nog minder worden omdat de wang juist lager is als de 40-serie.
215/40/18 zou ook nog moeten kunnen

UserID6342

Mee eens maar is weer afhankelijk van de ETwaarde van de velg of deze dan wel of niet gaat aanlopen.  Ik denk dat TS gewoon een veilig advies moet hebben zonder risico's en dat is in ieder geval met een 215/35-18.  Alleen levert hij dan wel iets comfort in op de huidige band.

walter leever

#50
Ik heb er dus 225/35/18 op liggen ,deze liggen om de immi Pegs.
Achter geen probleem maar voor bij maximaal insturen komen ze tegen de wielkuipen,  :eusa_doh: dit is dan weer op te lossen door er stuurstops op te doen van een C70(blauwe)die zijn een stuk dikker :eusa_dance:

Hoop dat je hier iets aan hebt,

gr,walter

ps na monteren schroefset en dus lager liggen nog steeds geen probleem. :eusa_dance:

franknadine

Hallo,


ik ga die maat ook maar bestellen dan... waar kan ik de stops krijgen ??


gr frank

walter leever

Citaat van: franknadine op 10-08-2009 22:43:50
Hallo,


ik ga die maat ook maar bestellen dan... waar kan ik de stops krijgen ??


gr frank

Gewoon bij de dealert bestellen.

wepster

Citaat van: walter leever op 11-08-2009 00:51:00
Citaat van: franknadine op 10-08-2009 22:43:50
Hallo,


ik ga die maat ook maar bestellen dan... waar kan ik de stops krijgen ??


gr frank

Gewoon bij de dealert bestellen.


heb jij een part number dan ik moet ze er ook op zetten  ;D

walter leever

#54
Citaat van: wepster op 15-08-2009 06:59:18
Citaat van: walter leever op 11-08-2009 00:51:00
Citaat van: franknadine op 10-08-2009 22:43:50
Hallo,


ik ga die maat ook maar bestellen dan... waar kan ik de stops krijgen ??


gr frank

Gewoon bij de dealert bestellen.


heb jij een part number dan ik moet ze er ook op zetten  ;D


Een nummer weet ik niet :eusa_think: (maar de dealert zou 't even kunnen opzoeken,C70 stuurstops,blauw)ze hebben mij een 15 euro gekost(2) ;)
Deze dus:

franknadine

heb gisteravond de nieuwe banden laten monteren.. 225/40/18 voor heb ik geen problemen

alleen achter als je wat hard door de bocht gaat , dan komt hij een beetje in de wielkuip, hiervoor heb ik spoorverbreders besteld...


gr frank

FRANQ

Hoi,

Ik heb enige tijd geleden de velgen van mitchelli overgenomen.
Dit zijn Wolfrace Shark velgen met ET 42 en 8,5J velgbreedte.
Nu liggen er 205-35 R18 banden op, graag zou ik ze een beetje breder hebben omdat ze nu erg getrokken staan.

Zelf zit ik aan 225-35 R18 te denken, is dit een band die er een beetje mooi op past?

Ik wil achter spacers plaatsen van een 3mm om de kunststof moeren van de wielkasten te sparen.
maar dan loopt achter de velgrand tegen de wielkast aan (3-4mm) is het randje eenvoudig om te zetten als ik de lak zal verwarmen? het kunststof spatscherm aanpassen moet wel lukken.

(als het laatste stuk hier nier mag, zal ik het wel verplaatsen.)

Mvg,
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

kawa11

ik heb daar een vraagje. Ik wil om mn roffel (850 estate) 18 inch pegasus velgen monteren nu heb ik gelezen dat ik het beste 225 /35 ZR18 banden nemen kan daarmee nix aanloopt in de wielkasten ik heb nog de orginele veren dus niet verlaagd. nu wil ik spoorverbreders monteren. En nu m,n vraag: welke spoorverbreders passen achterop ik bedoel tot hoeveel mm kan ik gaan?? en kunnen op de vooras ook spoorverbreders en zo ja, hoeveel mm is dat dan??? Ik wil het namelijk zo hebben dat ik nix aan de binnenkant van de wielkasten moet buigen zagen of flexen. het moet dus net passen

innocenti

Citaat van: kawa11 op 25-09-2009 12:28:52
ik heb daar een vraagje. Ik wil om mn roffel (850 estate) 18 inch pegasus velgen monteren nu heb ik gelezen dat ik het beste 225 /35 ZR18 banden nemen kan daarmee nix aanloopt in de wielkasten ik heb nog de orginele veren dus niet verlaagd. nu wil ik spoorverbreders monteren. En nu m,n vraag: welke spoorverbreders passen achterop ik bedoel tot hoeveel mm kan ik gaan?? en kunnen op de vooras ook spoorverbreders en zo ja, hoeveel mm is dat dan??? Ik wil het namelijk zo hebben dat ik nix aan de binnenkant van de wielkasten moet buigen zagen of flexen. het moet dus net passen
Moet je even de ET waarde van je velgen vermelden. ET46 voor orginele Volvo, ET43 voor imi. Hier zit al 3mm verschil in, dus heeft invloed op het advies welke je vraagt. Spacers kan je overigens het beste bij ET kopen. Universele spacers geven vaak onbalans.

kawa11

ik ga voor de orginele volvo velg dus: ET46