automaat en stand van de wielen

Gestart door vanB, 13-03-2008 13:56:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanB

Een goedemiddag,

De 850 van mijn moeder (1994, US model) vertoont sinds kort een hele interessante kuur.

Het probleem treedt op als je "gedraaid" ingeparkeerd staat, dus stuur en wielen staan niet in de rechte stand. Vroeger blokkeerde dan wel eens het stuurslot, maar met een beetje wrikken kreeg je dat wel weer los.

Wat er nu gebeurt is dat het stuurslot niet blokkeert - je kunt gewoon starten en aan het stuur draaien - maar krijgt de pook niet uit z'n P.

Met een hoop gedraai aan het stuur uiteindelijk wel, maar wel met klamme
handen. Als ik op let en zorg dat ik bij het inparkeren wielen en dus vooral het stuur in de gewone "beginstand" heb staan is er niets aan de hand.

In het verleden (ongeacht de stand van de wielen), bleef ie wel eens in de startblokkering hangen, en moest je een beetje met de pook wiebelen en kon je starten. Overigens is de versnellingsbak vorig jaar vervangen.

Alle tips welkom!!

Groeten,
thijs

mehn

#1
Lijkt iets met de Shiftlock te maken te hebben. Heb je geen knop "Shiftlock Override" rechts naast de pook?


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

vanB

Die knop zit er inderdaad op. zit daar een vals contact in dan?

mehn

Nee die knop is er om de pookblokkade te deblokkeren als dat niet automatisch gebeurt.

Volgens mij moet je bij het starten de voet op de rem houden om de pook uit de P te kunnen halen. Mocht dat onverhoopt niet lukken dan heb je die knop om alsnog te kunnen wegrijden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hengeveld

#6
Even oud draadje oppikken.
Moet Shiftlock override-knop steeds gebruiken bij 850 van mijn broer. Hoe vervang/kom je bij die elektromagneet (2), zoals genoemd in bovenstaande tekst van Mehn? Kan verder op het forum of Haynes geen uitleg over vinden.