Inbouwen Spy keyless entry 850 estate 1993

Gestart door ronroffel, 16-03-2008 18:05:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bebe66

#225
Citaat van: haasje op 23-02-2011 17:22:20
We hebben telefonisch contact gehad en alles werkt nu.



Oranje-niet aangesloten
wit-geel/grijs (pin 21 van het middelste stekkerblok)
geel-massa
oranje/zwart-niet aangesloten
wit/zwart-blauw roze (pin 23 van middelste stekkerblok)
geel/zwart-massa
Dikke rood-cont +
zwart-massa


mbt bj '94
@haasje: Begrijp ik hieruit goed dat de draad (geel/grijs en blauw/roze) aan de connector niet wordt doorgeknipt, zoals bij de Razorx methode met een draad- en connectorkant, maar aan de bestaande draad wordt gesoldeerd, een aftapping dus?
Of haal/knip je die draad los van de connector en soldeer je 'm aan resp. wit en wit/zwart van de Spy?

Bij voorbaat dank!
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

haasje

Sorry, kan je er niet meer mee helpen, het is inmiddels 5 jaar geleden (aan het bericht te zien) en mijn geheugen werk hierin ook niet mee. Ben er al jaren niet meer mee bezig geweest en je zult het (wat mijn info betreft) moeten doen met wat er hier (en eventueel het topic over de lockschakelaar) staat.

bebe66

Toch bedankt voor je reactie.

In het begin van het topic lees ik dat er afgetakt wordt, dus dat ga ik proberen.

Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

bebe66

Citaat van: bebe66 op 19-04-2016 11:51:45
Toch bedankt voor je reactie.

In het begin van het topic lees ik dat er afgetakt wordt, dus dat ga ik proberen.



Vandaag de boel aan elkaar gesoldeerd, koud buiten, maar het werkt!

Het relais wat ik gebruikt heb is #6849363 en niet 6849364, maar deze werkt dus ook.

Om de functies lock en unlock goed te laten werken, moest ik:

witte draad AB aftakken van blauw/roze draad stekkerblok
wit/zwarte draad AB aftakken van geel/grijze draad stekkerblok

Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

855/96

Citaat van: razorx op 26-07-2009 16:09:33
Vandaag mijn Spy keyless entry ingebouwd op de Snellebaksteen manier ingebouwd.
Het werkt inclusief de knippers.


Vandaag de garage a.d.h.v. razorx' beschrijving exact hetzelfde setje in laten bouwen, helaas geen succes. één achterdeur werkt naar behoren, overige deuren niet. Centrale vergrendeling werkt wel gewoon via de sleutel in het slot...

Iemand een idee waar ik moet beginnen met troubleshooten?
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

855/96

Citeer
Vandaag de garage a.d.h.v. razorx' beschrijving exact hetzelfde setje in laten bouwen, helaas geen succes. één achterdeur werkt naar behoren, overige deuren niet. Centrale vergrendeling werkt wel gewoon via de sleutel in het slot...

Iemand een idee waar ik moet beginnen met troubleshooten?

Kleine crosspost in de hoop ietsje meer respons te krijgen;

Vandaag de gelegenheid gehad om hier nog eens naar te kijken, en ik ben vrij snel tot de conclusie gekomen dat het verhaal 'stuurdraad lokaliseren' niet aan de hand is.

Soms werkt het namelijk wel naar behoren. Maar ik kan de vinger er niet achter krijgen wanneer/waarom het wel werkt en wanneer niet. Ik verdenk het slot van de achterklep van het veroorzaken van de storing. Soms wordt dit slot niet meegenomen als ik de auto op slot zet met de sleutel. Doe ik dit vervolgens handmatig dan wil het voorkomen dat de AB alle deuren opent en soms ook weer sluit. Zolang het slot van de kofferbak zich maar gedraagt. Althans dat ik wat ik er nu van kan maken.

Mijn vraag is of iemand deze problematiek herkent en of het slot in de achterklep gemakkelijk valt te by-passen? Ik zou er namelijk geen problemen mee hebben om het slot van de achterklep alleen met de sleutel te ver-/ontgrendelen.
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

Ries van de Zilverschuit

Goede tweedehands achterklepslot ergens scoren? Maandje terug heb ik hem ook moeten vervangen. Ging ook niet meer mee met de ab.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

855/96

Daar gingen mijn gedachten ook naar uit. Maar dat leek het me raadzaam om, alvorens tot die aanschaf over te gaan, het probleem daar tot toe te pinpointen a.d.v. een by-pass in de bedrading (indien mogelijk)...
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

S-Brand

#233
Ondanks dat dit een wat ouder topic is lijkt mij dit toch de juiste plek voor mijn knutselwerk.

Vandaag heb ik een Spy in mijn V70 (classic uit 1998) ingebouwd volgens de razorx methode.  Goed te doen, als je van ondersteboven soldeer-yoga houdt.

Alles is aangesloten en voor zover mogelijk doorgemeten. Echter doet hij het anders dan verwacht.

Knippers doen het prima, maar alleen de deur linksachter gaat open en dicht op commando. Tevens knop open=slot dicht en knop dicht=slot open. Dat laatste heb ik verholpen door de geel/wit met geelzucht/witzwart om te wisselen.

Maar ook na de omwisseling gaat alleen linksachter open en dicht (maar nu wel met de juiste knoppen van de AB).

Met het knopje op het portier van de CV gaan wel alle deuren open en dicht.

Iemand enig idee waarom er maar 1 deur meedoet? Kan dit aan het 'relais' liggen? Ik weet niet waar dat relais zit of hoe het er uit ziet, als iemand dat kan vertellen kan ik controleren welke ik heb.

--------------------------------------------------------------

Dit weekend heb ik de boel weer eens open gemaakt. Ik zie dat mijn V70 helemaal geen CV relais heeft?!?!



Heeft dit te maken met dat de V70 het net weer anders doet dan de 850?

De knop in de bestuurdersportier doet namelijk wel alle deuren netjes open en dicht. Ik kan nog geen duidelijk schema vinden van de bedrading, maar moet ik de draden dan daar op aansluiten i.p.v. op wat in razorx zijn post beschreven is?