Inbouwen Spy keyless entry 850 estate 1993

Gestart door ronroffel, 16-03-2008 18:05:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Dat is nou leuk Ron!

Heb pas zo'n setje besteld, de klapsleutelversie met dummy sleutels, moest vandaag binnenkomen, wordt dus morgen.
En dan stuit ik op dit topic.
Bedankt!

Yits

draadloos

Mocht de vergrendeling nu na het inbouwen ( en gebruik gemaakt van de blauw/roze en geel/grijze draad) alleen maar van slot gaan, en niet op slot, dan is dit simpel op te lossen door de draden niet af te takken bij de bestuurdersdeur, maar de draden die naar de deur gaan te onderbreken.

Op deze manier werkt het dan gelijk zonder problemen. Je gebruikt dan nog steeds de originele stuurpuls, ipv de motoren rechtstreeks aan te sluiten. Hier heb ik in het verleden redelijk veel storingen bij gezien, ondermeer dus het doorbranden van printbanen, want de aftermarket CV printplaatjes zijn meestal niet berekend op deze hoge stromen...

wepster

#17
ik heb een klapsleutel systeem maar krijg het op deze manier niet aan de praat
heb er zelf meerdere aansluitmogelijkheden bij zie schema



wie kan mij helpen om het wel aan de praat te krijgen en welk schema van het systeem moet ik aan houden
ik zie door de kabels de boomen niet meer  :eusa_wall: :eusa_wall:
als ik maar eens wist welke kabels er op de open en welke op de dicht funktie moeten om het zooitje aan het draaien te krijgen
fijn he als je een leek in elektro bent  :eusa_whistle:

SirRutte

Na het lezen van deze topic ben ik zelf ook van plan zo'n klapsleutelset te bestellen :)

Wat betreft de sleutelbaarden; via mbcarparts.com zijn wel Volvo sleutelbaarden leverbaar, namelijk deze:


Heeft iemand een idee voor welke modellen deze sleutelbaarden wél zijn? Want ze lijken niet op die van de 850 :eusa_think:

Pennyfield

#19
Zelf ook een Deluxe CV setje met klapsleutel besteld en aangesloten volgens het schema.

Mijn versie wijkt echter af in de zin dat er geen 2 bruine draden zijn om de richtingaanwijzers te laten knipperen, maar slechts 1.  Na lang zoeken blijkt dat er 2 diodes moeten worden geplaatst VOORDAT het geheel op de enkele draad wordt aangesloten (werkend vanaf de alarmlichten schakelaar naar de knipperlichten toe) Misschien dat deze info alleen bij mij ontbrak maar het kan je aardig wat zoekwerk besparen.

Hieronder een overzicht, mijn diodes heb ik gewoon bij een elektrotechnisch installatiebedrijf opgehaald, voor 3 euro was ik klaar.



-D©©©L-

CV aansturing zoals beschreven in de eerder gepostte "SPY" inbouw handleiding gaat niet (slechts half) werken in een 850.

De "Unlock" signalen voor de beide portiersloten en de achterklep zijn ieder apart uitgevoerd naar de CV unit. De "Lock" is wel gezamelijk.
De CV wil voor het sluiten niet alleen een puls wil zien op de "Lock" aansluiting, maar ook minimaal 1 afwezig "Unlock" signaal. Dit is een soort controle functie, een deurschakelaar kan immers maar 1 status tegelijk hebben. Denk hierbij aan een aanrijding waarbij er kortsluiting ontstaat, door deze voorwaardelijke schakeling zal een CV makkelijker ontgrendeld kunnen worden.

Het "domweg" parallel schakelen van de afstandsbediening module aan 1 van de deurschakelaars gaat dus niet werken qua "Lock" functie. Er moet een extra relais toegevoegd worden welke de "Unlock" onderbreekt terwijl er een "lock" signaal gegeven wordt. Dan gaat het zonder problemen.  :)

Het is mij een raadsel hoe TS e.e.a werkend gekregen heeft op de door hem beschreven manier. Ik mag het misschien niet zeggen, maar commerciële motieven liggen wel in de lijn van mijn gedachten.   :eusa_shifty:




razorx

Citaat van: -D©©©L- op 03-05-2009 22:37:23
CV aansturing zoals beschreven in de eerder gepostte "SPY" inbouw handleiding gaat niet (slechts half) werken in een 850.

De "Unlock" signalen voor de beide portiersloten en de achterklep zijn ieder apart uitgevoerd naar de CV unit. De "Lock" is wel gezamelijk.
De CV wil voor het sluiten niet alleen een puls wil zien op de "Lock" aansluiting, maar ook minimaal 1 afwezig "Unlock" signaal. Dit is een soort controle functie, een deurschakelaar kan immers maar 1 status tegelijk hebben. Denk hierbij aan een aanrijding waarbij er kortsluiting ontstaat, door deze voorwaardelijke schakeling zal een CV makkelijker ontgrendeld kunnen worden.

Het "domweg" parallel schakelen van de afstandsbediening module aan 1 van de deurschakelaars gaat dus niet werken qua "Lock" functie. Er moet een extra relais toegevoegd worden welke de "Unlock" onderbreekt terwijl er een "lock" signaal gegeven wordt. Dan gaat het zonder problemen.  :)

Het is mij een raadsel hoe TS e.e.a werkend gekregen heeft op de door hem beschreven manier. Ik mag het misschien niet zeggen, maar commerciële motieven liggen wel in de lijn van mijn gedachten.   :eusa_shifty:
Dit verklaart een hoop.

Zelfde systeem een jaar terug gekocht.
Na wat experimenten in de wachtrij gezet achter noodzakelijker zaken.
Ben blij het waarom van het niet goed werken te weten.

Achteraf zou ik voor een standaard Volvo setup hebben gekozen, minder gedoe en met wat zoeken relatief goedkoop.

ronroffel

Lange tijd niet gekeken op mijn gestartte topic.

Er wordt blijkbaar getwijfeld aan de werking van het systeem. Maar ik heb het systeem echt ingebouwd zoals ik het heb beschreven en het werkt tot nu toe nog steeds zonder problemen.

m.vr.gr.
RonRoffel een tevreden 850 rijder (behalve de airco :-\ lekke condensor, lekke warmtewisselaar, slechte compressor. Uit arrenmoede overgestapt op arko)

-D©©©L-

Citaat van: ronroffel op 08-05-2009 21:44:49
Er wordt blijkbaar getwijfeld aan de werking van het systeem. Maar ik heb het systeem echt ingebouwd zoals ik het heb beschreven en het werkt tot nu toe nog steeds zonder problemen.

Dan blijft er maar 1 oorzaak over; je hebt een defecte microswitch in het rechter voorportier slot. Dan gaat het namelijk wel goed. Nadeel is dat je dan niet kan ontgrendelen met die slotcilinder.

ronroffel

Alles werkt zoals het moet.

Systeem is via ieder portier (met slot) dus ook achterklep te ver- en ontgrendelen maar natuurlijk ook met afstandsbediening.

Ik sluit natuurlijk niet uit dat er wijzigingen in bekabeling en ecu zijn.

Aangegeven schema is van toepassing op mijn roffel.

Snellebaksteen

Nog even een kleine toevoeging van mijn kant: onsdertussen doet de Spy afstandbediening met klapsleutel al een dikke 2 jaar prima z'n werk. Vorige week heeft m'n vrouw alleen de klapsleutel gesloopt: De wagen stond op stuurslot en ze had haast en draaide de sleutelbaard uit het klapgedeelte.

Dus even op de site van Spy Europe gekeken en voor 9 euro een nieuwe klapsleutel besteld. Wel even 7 euro verzend kosten erbij helaas.

Zodra hij binnen is zal ik de baard even overzetten en de AB opnieuw inleren. Kan ik fijn weer van 100 meter afstand de Roffel openen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

UserID6342

We hebben bij mij zo'n lock knop ingebouwd, lees een aantal topic's terug.  Zonder problemen eigenlijk alles perfect werkend gekregen.  We hebben dezelfde knop geprobeerd in te bouwen bij Erwin op dezelfde bekabeling en is dus niet gelukt.  Het vermoeden was dat bij mij een of andere microswitch niet jofel zo zijn, echter ook bij mij werkt alles zoals het wezen moet.  De deuren open/dicht met zowel afstandsbediening, knop in dashboard en sleutel op de beide voordeuren.  Achterklep weet ik dus niet omdat het slot niet draait en ik me sleutel niet wil mollen, klep gaat wel mee open/dicht op de rest.

Snellebaksteen

Bij mij funktioneerd alles netjes zoals het hoort. Ook de achterklep.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: Dirk342 op 13-05-2009 10:03:43
We hebben bij mij zo'n lock knop ingebouwd, lees een aantal topic's terug.  Zonder problemen eigenlijk alles perfect werkend gekregen.  We hebben dezelfde knop geprobeerd in te bouwen bij Erwin op dezelfde bekabeling en is dus niet gelukt.  Het vermoeden was dat bij mij een of andere microswitch niet jofel zo zijn, echter ook bij mij werkt alles zoals het wezen moet.  De deuren open/dicht met zowel afstandsbediening, knop in dashboard en sleutel op de beide voordeuren.  Achterklep weet ik dus niet omdat het slot niet draait en ik me sleutel niet wil mollen, klep gaat wel mee open/dicht op de rest.

Ik heb ook zo'n geklooi gehad om een aftermarket CV+AB werkend te krijgen op mijn '93-er GLE. Verslag staat uitgebreid op het forum.

Na bestudering van de schema's bleek dat het CV relais wil weten in welk sleutelgat je de sleutel hebt gestoken. Dat i.c.m. het 'open/sluit'-signaal activeert de CV pas. Ik heb dit signaal permanent aan de massa gelegd ("sleutel altijd in slot"), toen werkte het feilloos.


Gr 8)

triton

Ga morgen aan de slag met mijn vandaag aangeschafte spy .
Hoop dat het lukt.
Wel al stiekem sleutel gesloopt/geschikt gemaakt voor klapsleutel.

Werking volgt.................


André
Professioneel raddraaier