Inbouwen Spy keyless entry 850 estate 1993

Gestart door ronroffel, 16-03-2008 18:05:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeff

*Achter het kastje aan de rechter zijde zijn een heleboel draden te zien.  Even een beetje de bundeltjes aan de kant duwen en je ziet de dradenbundel die het portier in gaat. Hieruit zoeken we de Blauw-rose draad (goed uitkijken dat je dit niet verward met Blauw-wit) dit is stuurdraad voor het sluiten van de auto. Ook zoeken we de Geel-grijse draad op, dit is de stuurdraad voor het openen van de auto.*

Deze draden kan ik toch aftappen om naar een tijdschakelaar te sturen?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Snellebaksteen

Tijdschakelaar?? Ga je je auto laten openen om 7 uur ofzoiets? Leg eens uit wat je bedoelt?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Jeff

Follow me Home verlichting instaleren ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Snellebaksteen

Aha. wellicht dat je dat signaal idd kunt gebruiken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

UserID6342

Voor Follow me Home verlichting, heb je alleen een grijs lichtrelais 104/108 nodig.  Dan heb je alles aanwezig.

Jeff

Klopt, mits je dan elke keer als je uitstapt je groot lichthendel naar je toe haalt. Maar om het te laten activeren bij het open of sluiten van de auto, moet je een ander signaal pakken ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

UserID6342

Je meent het ?  Volgens mij hebben Erwin en ik zei de gek al uitgebreid met je hierover gePBt.  En nog wil je niet luisteren..... ???  :eusa_whistle:  :eusa_naughty:

Timaro

Vandaag ook zo'n setje ingebouwd in m'n '93 er. Werkt goed tot nu toe!
Veel dank aan de mensen hier! :D :eusa_clap:
De test met de spelden is een supertip en de juiste draadkleuren zoeken is een eitje!
De methode van Razorx werkte bij mij niet want ik heb aldaar niet dat type stekkers (veiculo aanmaakdatum 1993). Ik heb de draden achter m'n dashboardkastje genomen. De knipperdraden heb ik aan de andere kant genomen. Gewoon de groene en groen-blauwe uit de kabelboom vanuit de stuurkolom genomen.
De Spy had maar één bruine draad, dus vertakt met 2 diodes en elk aan de draad gesoldeerd. De diodes met de witte sperrand naar de groene en groen-blauwe draad toe.
Nu nog even m'n huidige sleutels openzagen en op maat maken voor de klapsleutels.


Groeten en bedankt!

Max

Olaf173

 ???

Ik heb een V70 uit 1997 en heb al van alles geprobeerd, maar het wil niet lukken om de boel aan de praat te krijgen.
De auto heeft ook een VGLA met tilt en bewegingssensoren.
Ik heb geprobeerd om alles aan te sluiten volgens de Razorx methetode, mar dan gaat alles alleen maar dicht. Bij openen gaat alleen het linkerachterportier open.
Vervolgens geprobeerd om de aansturing te koppelen op de draden van de afsluitknop in de auto(bestuurderszijde), maar dat werkte alleen op de schakelaar zelf en niet op de aansluitingen bij het schotbord. Wie o wie weet mij te helpen?

razorx

Nee de eer komt toe aan Snellebaksteen. Ik heb alleen wat plaatjes toegevoegd.
En een opmerkinkje gemaakt over de draadkleuren.

Deze methode is voor een 850 Alter-II.

93'ers kunnen aardig anders zijn, ik spreek uit ervaring.
Net als bij de V70 zou ik het niet als vanzelfsprekend aannemen dat alles het zelfde is.

Even een blik in Haynes of Vadis werpen is mijn devies.

Succes!

thuur

Werkt de CV wel nog op de sleutel?

De x70 werkt op sommige punten heel anders dan een 850.


Gr ???

Olaf173

Voor Razorx: Ik begrijp dat ik de door snellebaksteen beschreven methode dus niet kan toepassen. Daas vette pech.

Voor Thuur: De CV van de auto wekrt nog op het oude systeem (Sleutel en kasje(3/4gaar))
Omdat ik nog maar 1 werkende ab heb wilde ik dit Spy setje installeren.
Ik ben ook nog opzoek geweest buiten het forum en bij mbcarparts(leverancier Spy) kom ik een tekening tegen die aangeeft dat de CV van de V70 1997 negatief geschakeld wordt. Ik moet volgens dat schema de gele draden van de spy aan massa leggen en de wit op de sluitendraad, en de wit/zwart op openen draad.
Nu wordt daar ook gezegd: openen Rood/grijze draad, sluiten geel/grijze draad. Nu de vraag op welk blok onder het schopbord kan ik ze vinden en moet ik de draden dan onderbreken of moet ik de draden van de spy er gewoon bij aan knopen.

Alvast wederom bedankt voor de reacties,

Groet Olaf

haasje

Kun je niet makkelijker een setje nieuwe ab's voor je huidige alarmsysteem kopen?

Olaf173

Citaat van: haasje op 23-08-2010 11:10:12
Kun je niet makkelijker een setje nieuwe ab's voor je huidige alarmsysteem kopen?
Uiteraard zijn er altijd legio mogelijheden, maar ik wil juist deze optie werkend zien te krijgen, aangezien het toch geen rocketscience moet zijn!

Voorlopig zoek ik dus nadrukkelijk de open en de sluitdraad voor de CV, daarna (lees na mijn welverdiende vakantie) ga ik verder met de comfort module.

Groet, Olaf

SirRutte

Nadat het SPY setje een tijd lang z'n werk heeft gedaan, werkt het hier sinds kort niet meer..

Wanneer ik de auto bedien met de AB van SPY gaat alleen het linker achter portier open en dicht. Wanneer ik de auto open of sluit met de originele sleutel in het slot gaan de vier deuren wel open en dicht, maar de achterklep niet  ???

Ik heb het setje precies zo aangesloten als op de foto's van razorx.


Heeft iemand enig idee?