Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

daytonawim

Druk druk sruk, maar schiet wel effe op met die foto's Yits  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

razorx

Nadat ik de paneeltjes nog een keer had fijngeplamuurd en geschuurd de boel in mat zwarte lak gezet.
Superstrak ziet het er niet uit. Nog maar eens op plamuurles gaan.

Een tochtstip in de lengte doorgeknipt voor een zekere afdichting.


Een messing busje gemaakt van 15,7mm lang. Draadeinde er in gelijmd met secondelijm.


Die kwam schuin tegenover de standaard rode bus.
Het gaatje dat je in het staal moet boren zit op een wat nare plek. Als je eerst met het frame er in past en aftekent, merk je dat je precies op de rand van een bolling moet boren. Voorboren is hier een noodzaak.

een m4 moerje met wat afplaktape een een steeksleuteltje geplakt, zodat hij tijdens het vast frotten van het busje niet naar beneden zou vallan.
Ging in één keer goed.

De spoel van het filter kon mooi achter dat nep gat tussen de twee klemmetjes. Met een overmaatse parker vastgezet.
Neem hiervoor en korte parker anders beïnvloed je het gedrag van de spoel te erg.


Het eerder dichtmaken van de lipjes van het speakerpaneel was niet zo'n goed idee.
Slechts met grootste moeite kreeg ik de paneeltjes weer terug in de deur.


Niet alleen de speaker zit vaster, maar door die extra bus zit het kunststof gedeelte van de deur ook beter vast.
Voor de rode bus een 5mm*70mm schroef gebruikt die bijna over de hele lengte 5mm doorsnede heeft.
Het roostertje er weer op.
Achteraf gezien had ik ook, dunne, tochtstrip kunnen gebruiken tussen de deur en het paneeltje.

Zoals ik al eerder zij is het verschil in geluid erg groot: Meer en duidelijker gedefiniëerde bassen.
Ik ga het een tijdje aanhoren en kan dan verder aanpassen waar nodig.

Groeten,

Yits.

ulkeman

ben heel benieuwd hoe het in real life klinkt yits.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

razorx

De hoge tonen ben ik nog niet tevreden over. Het laag is mooi in balans. De impulsweergave is erg goed.
Ook wel te verwachten met twee van die speakers per kant.

Maar eens goed luisteren naar wat ik nou echt hoor.
Ik denk dat ik de tweetertjes wat moet dempen, en misschien een andere overgangsfrequentie.
Maar nogmaals, eerst maar eens langdurig luisteren en vergelijken met thuis waar het geluid erg neutraal is.

razorx

Achteraf gezien kan het simpeler en beter:
Vergeet die polyesterlaag.

Gewoon drie messing bussen op maat voor de drie overige luidspreker schroeven.
Afdichtingsstrip tussen de luidspreker en het framepje.
Afdichtingsstrip tussen het frame en het deurpaneel.

razorx

Even een heel kort menselijk updateje:

Een jaar of vijf terug had ik wat peesaanhechtigingen van mijn linkerarm ingescheurd op drie plaatsen.
Herstel ging te moeizaam en te langzaam. OK ik ben 48, maar ik sport, dus het zou sneller moeten gaan.

Enfin: Het bleek vandaag dat ik ongeveer die tijd met een sub versie van arm/schouder uit de kom rondloop.
De peesaanhechtingen verwarden het onderzoek.
Vandaag is de boel teruggezet. Was even pijnlijk, maar voelt ehh anders. Alsof het mijn lichaam niet is.

Iedereen die een PB'tje van me verwacht krijgt morgen bericht.

Ik ben erg blij, heb nog wel wat vlaagjes van pijn, maar het voelt alsof een lijdensweg van continue pijn voorbij gaat.

Groeten,

Yits.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx


Jans Duiven


daytonawim

Yits, nou wel effe snel maar verantwoord opknappen :-)

Taranis

Beterschap! Mooi dat de pijn straks als het goed is verleden tijd is! :eusa_clap:

Ben

Jeutje, 5 jaar met een verkeerd gevoel rondlopen is niet lekker. dat wordt weer even wennen aan de nieuwe situatie.

UserID6342


Henida

Is wel wat laat maar toch nog,

Heel veel sterkte!

Gaat het al wat beter met je?

Frans
Gr. Frans

razorx

Dank jullie!
Het gaat wel beter, er zijn tegelijk wat werveltjes recht gezet. Mijn lichaam voelt wat vreemd aan.
Zeg maar nieuw. ;)
Ik doe even rustig aan voor het zielige schoudertje. Uiteraard wel de voorgeschreven oefeningetjes.