Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Misha op 29-11-2008 22:21:57
En de SRS-led ?  :eusa_whistle:
Goed opgemerkt, de GLT heeft geen SRS.

Wel grappig. Volvo had ook een voorziening voor LOW OIL, hebben ze helaas niet gebruikt.

razorx

#332
Samen met roffel Fred al weer een tijdje lid van de handschoenenkastjes club.

Wat een rotclub. Omdat ik weigerde mijn contributie te betalen, dreigde de penningmeester met vreselijke sancties.
Zoals het opdrinken van mijn lijnolie en nooit meer frietjes.

Je komt alleen maar van die club af als je het slot repareert.
Aldus geschiedde.

1. Boor met een 2 mm boortje een gaatje precies in het midden van de klep. 2cm. onder de bovenkant van de klep.
    Alleen door het kunststof niet door het slot!
2. Frot net zo lang met een dun imbussleuteltje of zo tot de klep opengaat. Veel geduld.
3. De twee platte kunststof vangers losmaken (schroevendraaier aan de rechterkant tussen de klep en de strip een palletje
    indrukken, hierbij draai je de schroevendraaier naar rechts).
4. Schroef het deksel van de klep los.
5. Schroef het slot in het midden los.
6. De kans is groot dat een palletje is afgebroken. Dit palletje moet het slot vrij kunnen maken.
7. Boor in de ontsluiter, precies daar waar het palletje is afgebroken, een gat van 2 á 2,5 mm
8. Draai in dat gat een boutje.
9. Maak dat boutje met de Dremel precies even groot als het palletje dat afgebroken is.
    Schroefdraad gladmaken is ook wel netjes.
10. Zet de boel terug.

Het gaatje van 2mm kan je vullen met een mengsel van wat witte en zwarte siliconekit als je een antraciet dashboard hebt.

P.S.: Die gele boortjes van Stanley zijn echt wat beter dan gewone metaalboortjes.

elianmars

Citaat van: razorx op 30-11-2008 16:51:14
Samen met roffel Fred al weer een tijdje lid van de handschoenenkastjes club.

Wat een rotclub. Omdat ik weigerde mijn contributie te betalen, dreigde de penningmeester met vreselijke sancties.
Zoals het opdrinken van mijn lijnolie en nooit meer frietjes.

Je komt alleen maar van die club af als je het slot repareert.
Aldus geschiedde.

1. Boor met een 2 mm boortje een gaatje precies in het midden van de klep. 2cm. onder de bovenkant van de klep.
    Alleen door het kunststof niet door het slot!
2. Frot net zo lang met een dun imbussleuteltje of zo tot de klep opengaat. Veel geduld.
3. De twee platte kunststof vangers losmaken (schroevendraaier aan de rechterkant tussen de klep en de strip een palletje
    indrukken, hierbij draai je de schroevendraaier naar rechts).
4. Schroef het deksel van de klep los.
5. Schroef het slot in het midden los.
6. De kans is groot dat een palletje is afgebroken. Dit palletje moet het slot vrij kunnen maken.
7. Boor in de ontsluiter, precies daar waar het palletje is afgebroken, een gat van 2 á 2,5 mm
8. Draai in dat gat een boutje.
9. Maak dat boutje met de Dremel precies even groot als het palletje dat afgebroken is.
    Schroefdraad gladmaken is ook wel netjes.
10. Zet de boel terug.

Het gaatje van 2mm kan je vullen met een mengsel van wat witte en zwarte siliconekit als je een antraciet dashboard hebt.

P.S.: Die gele boortjes van Stanley zijn echt wat beter dan gewone metaalboortjes.

Zonde dat je een gaatje in het kastje hebt geboord. Is echt niet nodig: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16410.msg325663.html#msg325663

razorx

Waarom vertel je me dat niet eerder Marcel? 
;).

Deze reportage had ik eerder moeten zien, mooi werk.  :eusa_clap:

elianmars


razorx

#336
Eergisteren, de ECC ook voorzien van LED's, met dank aan Turbo-geek voor een heel oude tip van hem.
3 leds extra, anders krijg je de ECC verlichting niet mooi egaal.

Het gefrot:


En een overbelichtte  ;D  camera met het resultaat:

Volgende keer de camera maar stilhouden.

Snellebaksteen

Mooi hoor! Wat voor kermis radio heb jij???   ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

#338
Citaat van: Snellebaksteen op 03-12-2008 22:52:51
Mooi hoor! Wat voor kermis radio heb jij???   ;D
;D
Een KK (Kermis Kenwood).

Geluid prima maar wat zijn die dingen indiscreet.
Tja het moet wel klinken maar mag niet te veel kosten.
Dan eindig je met iets opzichtigs.

Overdag is de kermis dicht.

Ach die ledjes, volkomen zinloos maar het oogt wel leuk.
Therapie voor de winterdagen  ;) .

elianmars


razorx

Ach die ledjes, volkomen zinloos maar het oogt wel leuk.
Therapie voor de winterdagen  ;) .
Anders ga ik weer op een druk kruispunt staan zwaaien met ledjes.
Ze hebben me daar al eens aan geholpen maar dat hielp niet.

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

#342
Goedenavond goed volk!

Wat is buiten sleutelen toch fijn als het lekker weer is.

Gisteren en vandaag wat ergernisjes bij Fred Flightcase verholpen:

Fred zijn verdamper ECU (Leonardo) aangepast zodat ie nu bij 12% gasinhoud automatisch op benzine gaat.
Nog even na maanden rijden de lambda waarden bij stationair en 3000rpm nagelopen.
Goed het is geen 100% check maar het geeft wel een indicatie. Alles OK.
De kleine stationairschroef mocht 1/10 slag armer. De actuator stond bij stationair bijna continu open.

Niets mis met OMVL installaties maar het blijft Italiaans: ECU bevestiging, tja ehhh plastic, afgebroken.
Twee gaatjes aan de bovenkant van de ECU gemaakt, boutjes met wat waterdichte kit en het zit beter vast.
Meteen de connectors een beurtje gegeven.

Rammelende deurpanelen en stroeve deuropeners.
De openers moest je naar voren duwen om de deur te sluiten

De deurpanelen losgehaald.
Daar waar de strip van de deuropener met een soort van scharnier een bocht van 90 graden maakt de boel ingevet met vet (ja wat anders?).
Deuropeners veren weer soepel terug.

Her en der waren wat clips e.d. afgebroken. Ik had geen nieuwe clips, dus wat gemaakt van wat platkopboutjes en wat plugjes. Werkt prima.

Wat matige klemmetjes vervangen door parkertjes. Weg rammeltjes.

Verder het interieur schoongemaakt. Als ik ging rijden leek het er het meeste op, alsof ik in iets ging zitten dat het midden had van een asbak, een verdroogd pakje Drum en een paardenstal (hooi).

Heee, twee mederoffelaars op bezoek! Gezellig.
Daarna lekker Indonesisch eten gehaald bij de beste van Diemen, Amsterdam en omgeving.

Fred zijn stripjes nog even van lijnolie voorzien, maar daar is het het weer niet voor dus nog een paar keer herhalen.

Prosit (Warsteiner)!


razorx

Radiateur vervangen

Goedenavond.

Omdat mijn roffel meer koelvloeistof begon te drinken dan lijnolie besloot ik de radiateur te vervangen.

Voordat ik dat deed de volgende zaken gechecked:
1. Alle koelslangen goed en vast
2. Geen lek bij reservoir of dop
3. Geen lek bij waterpomppakking
4. Geen lekkend thermostaathuis
5. Geen lekkende koppakking

Het maakt voor de procedure en de radiator verschil of je een handbak of automaat hebt of een turbo.

De makkelijkste manier om je radiator er uit te halen is onderlangs, dus twee babybruggetjes gekocht:



Let op de maten als je roffel verlaagd is! Check ook de breedte i.v.m. je banden.
Dit gereedschap had ik eerder moeten kopen, wat een genot!

Het één na lastigste van de klus: Het loshalen van twee boutjes boven, je komt er gewoon moeilijk bij. Terugzetten is nog vervelender. Zorg voor een kort knietje op je ratel.


Omdat je fan ook los komt, is het verstandig eerst de kabeltjes los te halen.
Er zijn andere methoden maar dit werkt prettig.
De vier boutjes links en rechts losgehaald.


Het relaisblok losgemaakt en op een veilige plek gelegd.


De condensor met twee draden aan de veerpootbrug gehangen. Zo kan ie niet vallen.


Bescherm plaat aan de onderkant er uit (twee parkers en drie klikkertjes):


Bouten aan de onderkant los (dan hangt de condensor helemaal vrij):


Nu kan de radiateur helemaal los:


Nieuw en oud:


Stom, vergeten 4 clipjes mee te bestellen. Dan maar hergebruiken:


De twee rubber ringen aan de zijkant van de radiator krijg je er uit als je het metalen busje er eerst uittikt:


De nieuwe radiateur voorzichtig omhoog er in geschoven.
Als je de condensor weer aan de radiator vastmaakt is dat wat gehannes met de bovenste twee boutjes. Ik zeg het netjes.

Nieuwe koelvloeistof er in en ontluchten maar (dop er af kachel en fan op max en wachten tot de thermostaat open gaat en het gebubbel begint en weer stopt).

(Wachtend op tik en bloeb)

Al met al geen moeilijke klus. Echt goede ringsleutels en doppen zijn een plicht, zeker bij vastzittende bouten.

Op naar de lijnolie!

BOV

Ziet er weer netjes uit!

Alleen aan de voorzijde even een nieuw nummerplaatje monteren ;)
Tegen een trekhaak aan gezeten?
I take pictures and build stuff...