Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Sbv

3 dagen zwarte handen als je niet die handschoentjes zou hebben.

razorx

Wel opmerkelijk overigens. Toen ik mijn ABS error had ging de motor ook in de noodloop.
De logica ontgaat me volledig.

Taranis

Om te voorkomen dat je zóveel snelheid zou kunnen ontwikkelen dat je het ABS überhaupt nodig hebt? ;D

razorx

Citaat van: Taranis op 02-05-2009 20:47:42
Om te voorkomen dat je zóveel snelheid zou kunnen ontwikkelen dat je het ABS überhaupt nodig hebt? ;D
;D
Ik vermoed dat men indertijd een heel primitief onderscheid heeft gemaakt tussen ernstige DTC's en de minder ernstige.
Misschien dat iedere als ernstig beschouwde  fout tot een noodloop van de motor lijdt  ???

Sándor01

Citaat van: razorx op 02-05-2009 20:15:53
Citaat van: Taranis op 02-05-2009 20:12:35
Mooi fotoverslag!

Ziet er inderdaad uit als een niet al te fijn klusje. Gelukkig heb jij er nu ervaring mee :eusa_whistle:
Voor de gein na zo'n klusje ongewassen in de zelfde kleding gaan shoppen. Levert leuke blikken op.  :evil:

gaan lunchen in een restaurantje levert ongeveer hetzelfde op, incl. de eigenaar die zenuwachtig word omdat je met je overall op zijn bekleding gaat zitten. ;D
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

razorx

Even iets heel anders.

Nog wat zitten experimenteren met de leds voor de daglichten.
Tussen het kant en klare spul met ba15s voetje zit heel veel tinnef, zoals ik al eerder onderging.
Links op de foto.

Rechts op de foto, alweer een tijdje terug wat met drie ledjes inelkaar gefrot (1 euro).
Verplichting om drie met elkaar in serie te zetten (pieken!), plus uiteraard een weerstandje.

Ik bleef ontevreden over het kleurverschil met de xenons, maar ook met de lichtintensiteit.
De witte ledjes zijn te blauw. De warmwitte ogen meer geel-groen.

Nu ontdekte ik een heel leuk ledje bij de elektronica groothandel Nedis:

LC-512TWN1-25G de 25G staat vermoedelijk voor 25 graden.
Als je googelt op LC-512TWN1 vind je het meeste.

Niet de goedkoopste ledjes maar:
7000mCd (!) bij 25mA
En kleurt goed bij de xenons!

9 ledjes in groepjes van drie met een serie weerstandje van 100ohm is mooi.
Heb er nu nog zes inzitten (intensiteit vergelijkbaar met originele gloeilampjes), maar mag m.i. nog wat feller.

Let op bij deze ledjes is het grote vlak met de reflektor de anode!

Duur lampje geworden, ahum.

mevita

Ik begin er niet meer aan heb een paar setjes uit weten te halen maar geen enkele die het doen, oook de plus en min omgekeerd geprobeerd lampjes branden niet op 12v

gr mevita

850classic

Deze topic van razorx verdient eigenlijk een aparte plek op deze website.
Kan de webmaster dat niet regelen.?
Is ontzettend nuttig voor nieuwe volvo 850/v70rijders.

rob nelson

Zo net je mooie fotoserie gedownload over vervanging radiateur.

Mijn 855 20V glt uit 94 heeft een gat in de radiateur. In de file en voor het stoplicht spuit hij koelvloeistof 2 meter naar voren door de grille. Niet fijn voor de voetgangers.

Ik heb alle materiaal in huis maar was gaan twijfelen of ik dit klusje wel aankan ivm airco condensor die aan de radiateur vastzit. Bij meerdere Saab 900's heb ik dit wel zelf gedaan.

Je fotoserie en je verhaal hebben me overtuigd. thnx.

Rob.

razorx

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik vind het leuk om op te schrijven wat ik als leek tegenkom.
Niet alles is voor mij even vanzelfsprekend.

Soms ontdek je ook wel eens door posts van anderen dat zaken een hoop simpeler kunnen.

Pagina 1, bevat overigens een index.
Staat nu chronologisch, maar moet het misschien maar eens per onderwerp doen.

Groeten,
Yits.

V70 classic

Citaat van: rob nelson op 17-05-2009 22:06:35
Zo net je mooie fotoserie gedownload over vervanging radiateur.

Mijn 855 20V glt uit 94 heeft een gat in de radiateur. In de file en voor het stoplicht spuit hij koelvloeistof 2 meter naar voren door de grille. Niet fijn voor de voetgangers.

Ik heb alle materiaal in huis maar was gaan twijfelen of ik dit klusje wel aankan ivm airco condensor die aan de radiateur vastzit. Bij meerdere Saab 900's heb ik dit wel zelf gedaan.

Je fotoserie en je verhaal hebben me overtuigd. thnx.

Rob.

Dat is nou net waar dit forum voor bedoeld is.
Behalve off topic natuurlijk.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

razorx

Off topic vandaag, maar wel leuk.

Mocht zojuist rijden in een Amazon.

De laatste keer dat ik dat mocht was 34 jaar geleden in die van mijn vader. Toen was ik 12.
Het is een Amazon in de restauratiefase.

Toch wel benieuwd stap ik in en start ik de motor, gaat niet helemaal zonder slag of stoot.
Aangezien de wagen niet van mij is rijdt ik zeer voorzichtig weg. Wat is dat stuur groot en wat stuurt dat zwaar.

Ik bewonder de snelheidsmeter die als een lint naar rechts schuift.
Terwijl ik met een grote grijs luister naar het vertrouwde gebrom van de motor gaan er allemaal jeugdherinneringen door me heen. Dan ontdekken wat de kreten onder de knopjes betekenen.
Lijkt wel 3-DES, zal wel Zweeds zijn.

Heel voorzichtig rijd ik wat rondjes door de buurt en geniet van dit stukje Zweeds schoon.

Ik weet dat het niet plaatsen van foto's een halsmisdrijf is dus:



razorx

Gisteren een leuk pakketje uit Hongkong ontvangen:



Waterdicht, 120 graden, zo'n 16 euri. Leuk voor een groupsbuy gezien de verzendkosten.

Ik had al een achteruitrijcamera in de estate.
Die kon binnen ingebouwd worden, dus hoefde niet waterdicht te zijn.

Bij de sedan komt ie aan de buitenkant. De plekken die m.i. in aanmerking komen zijn:
-Vlak boven de nummerplaat
-Onder het derde remlicht van de spoiler.
Op deze plekken valt de camera niet te erg op.

Gezien het lentegevoel zou ondersteboven op de rechtervoordeur ook leuk zijn.
Leuk bij stoplichten.  :evil:




Voor de APK van Saskia (5 juni) wil ik nog twee dingen doen:
-Uitlaat vervangen
-De computer van de OMVL verdamper aan de laptop hangen. Hiermee kan ik aan de hand van de lambda waarden en ook de actuator stand, zeer rudimentair checken of de auto niet te rijk of te arm loopt. Soort van poor mans emissie check, zowel benzine als lpg.

Iets anders: Ik kan al een week de vijver niet schoonmaken. Pril geluk heeft besloten zich hier te vestigen:



Als hier geen kuikentjes van komen!
We hebben het net tegen de reigers al laten zakken zodat ze lekker kunnen badderen.

Wel een maf gezicht zo'n klein vijvertje voor de vissen met twee eenden er in, die doen alsof  ze een riante vijver in het vondelpark hebben. Tevreden met weinig zullen we maar zeggen.

Groeten,
Yits.


Taranis

Citaat van: razorx op 23-05-2009 20:23:35
Gezien het lentegevoel zou ondersteboven op de rechtervoordeur ook leuk zijn.
Leuk bij stoplichten.  :evil:

Wanneer kwam ik ook alweer naar Diemen kachelen? :eusa_whistle: ;D

Citaat van: razorx op 23-05-2009 20:23:35
Iets anders: Ik kan al een week de vijver niet schoonmaken. Pril geluk heeft besloten zich hier te vestigen:

Heeft dat schoonmaken nog zin na het chemisch inferno van zondag? :eusa_shifty:

Claudia

Citaat van: razorx op 23-05-2009 20:23:35


Ik had al een achteruitrijcamera in de estate.


Oude vent! ;D
Nog even, en je neemt zo'n achteruitrij-piepding! :P


Citeer

Iets anders: Ik kan al een week de vijver niet schoonmaken. Pril geluk heeft besloten zich hier te vestigen:




Geweldig!
Bewaak je de kuikentjes straks wel tegen de katten?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"