Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Maakt het met de nokkenaskeerringen niet uit hoe diep die zitten, dat je het met een Kiwa stempel doet?

V70R^2

Volgens mij zijn er ook maar twee van die gevlochten massa's? die op je foto en een rechts.

Die rechter achter zit zo, en dan net achter de waterafvoerbuis aan je carrosserie:




razorx

#9632
Dank je wel Adriaan! Dan heeft die massa kabel zich verstopt achter het LPi koppelstuk.

MrCain

Schiet lekker op zo!
Ik heb nu op t moment mn uitlaat op 3 (of 4, moet ik ff kieke) graden en inlaat op 2 met goed resultaat!
Goed koppel en redelijk high end power. En knock vrij  ;)

Stationair draaid ie ook een stuk rustiger met 6 tot 8 graden vervroeging.

Partytent over de neus van de volvo met terasheater? Werkt goed hoor, vooral droog  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

NinaPaul

Citaat van: elianmars op 24-11-2017 19:19:24
Maakt het met de nokkenaskeerringen niet uit hoe diep die zitten, dat je het met een Kiwa stempel doet?

Dat maakt altijd uit, de contactvlakken moeten overeenkomen. Meestal (tenzij vervuild/versleten) is recht erin, genoeg om af te dichten.

Het lijkt echter bij deze "stempel" erop dat je tegen de binnenkant van de ring duwt/slaat. Een stempel moet aan de buitenkant dragen om vervorming te voorkomen.
Doorslagje en/of stukje hout met een klein hamertje doen de truuk ook, (mocht je het niet op zicht recht kunnen doen, gebruik een schuifmaat).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Citaat van: razorx op 24-11-2017 19:05:48
Het terugplaatsen van de tandwielen van de nokkenassen is simpel als je markeringen hebt aangebracht. De koppen van boutjes vallen precies over de afdruk die ze eerder hebben gemaakt. Draai ze goed maar zeker niet té strak aan. Dit is ook een goed moment om de timing van je nokkenassen bij een turbo wat aan te passen om wat meer overlap te hebben. Inlaat vertragen met 2 á vier graden, uitlaat vervroegen.
http://www.paerl.it/volvo/2017112402.jpg

UUhm.. een turbomotor wil eigenlijk liever minder in plaats van meer overlap.
Gelukkig heb je dat met "Inlaat vertragen met 2 á vier graden, uitlaat vervroegen" dat juist ook gedaan...de overlap verminderen.  ;D

NinaPaul

#9636
Citaat van: Piet op 24-11-2017 20:40:59
Citaat van: razorx op 24-11-2017 19:05:48
Het terugplaatsen van de tandwielen van de nokkenassen is simpel als je markeringen hebt aangebracht. De koppen van boutjes vallen precies over de afdruk die ze eerder hebben gemaakt. Draai ze goed maar zeker niet té strak aan. Dit is ook een goed moment om de timing van je nokkenassen bij een turbo wat aan te passen om wat meer overlap te hebben. Inlaat vertragen met 2 á vier graden, uitlaat vervroegen.
http://www.paerl.it/volvo/2017112402.jpg

UUhm.. een turbomotor wil eigenlijk liever minder in plaats van meer overlap.
Gelukkig heb je dat met "Inlaat vertragen met 2 á vier graden, uitlaat vervroegen" dat juist ook gedaan...de overlap verminderen.  ;D


Edit: domme onzin weggehaald, sorry.


Edit: plaatje erbij gezocht.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

#9637
De uitlaatslag komt voor de inlaatslag.
Overlap heb je als de inlaatklep open gaat voor de uitlaatklep is gesloten.
Als je de uitlaat vervroegt gaat de uitaatklep eerder open en dus ook eerder dicht.
Als je de inlaat vertraagt gaat de inlaatklep later open.
In beide gevallen wordt de overlap dus verkleint.

NinaPaul

 :eusa_wall: Sorry  :eusa_wall:

My bad, de twee door elkaar gehaald met kijken, te snel op reply gedrukt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Citaat van: Piet op 24-11-2017 20:40:59
Citaat van: razorx op 24-11-2017 19:05:48
Het terugplaatsen van de tandwielen van de nokkenassen is simpel als je markeringen hebt aangebracht. De koppen van boutjes vallen precies over de afdruk die ze eerder hebben gemaakt. Draai ze goed maar zeker niet té strak aan. Dit is ook een goed moment om de timing van je nokkenassen bij een turbo wat aan te passen om wat meer overlap te hebben. Inlaat vertragen met 2 á vier graden, uitlaat vervroegen.
http://www.paerl.it/volvo/2017112402.jpg

UUhm.. een turbomotor wil eigenlijk liever minder in plaats van meer overlap.
Gelukkig heb je dat met "Inlaat vertragen met 2 á vier graden, uitlaat vervroegen" dat juist ook gedaan...de overlap verminderen.  ;D
Klopt Piet. Ik sprak wat geroteerd. ;D Ik roteer binnenkort ook ;D

Paulsson

Lekker bezig Yits, en mooie foto's erbij zoals altijd!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

razorx

#9641
Citaat van: NinaPaul op 24-11-2017 20:24:06
Citaat van: elianmars op 24-11-2017 19:19:24
Maakt het met de nokkenaskeerringen niet uit hoe diep die zitten, dat je het met een Kiwa stempel doet?

Dat maakt altijd uit, de contactvlakken moeten overeenkomen. Meestal (tenzij vervuild/versleten) is recht erin, genoeg om af te dichten.

Het lijkt echter bij deze "stempel" erop dat je tegen de binnenkant van de ring duwt/slaat. Een stempel moet aan de buitenkant dragen om vervorming te voorkomen.
Doorslagje en/of stukje hout met een klein hamertje doen de truuk ook, (mocht je het niet op zicht recht kunnen doen, gebruik een schuifmaat).
Je hebt hier zeker een punt.
Mijn el -cheapo benadering is niet ideaal. Als je subtiel werkt gaat het goed. Smeering is hier naast gelijkmatig inkloppen essentieel op deze manier.

UserID6342

#9642
Citaat van: razorx op 25-11-2017 23:40:05
Citaat van: NinaPaul op 24-11-2017 20:24:06
Citaat van: elianmars op 24-11-2017 19:19:24
Maakt het met de nokkenaskeerringen niet uit hoe diep die zitten, dat je het met een Kiwa stempel doet?

Dat maakt altijd uit, de contactvlakken moeten overeenkomen. Meestal (tenzij vervuild/versleten) is recht erin, genoeg om af te dichten.

Het lijkt echter bij deze "stempel" erop dat je tegen de binnenkant van de ring duwt/slaat. Een stempel moet aan de buitenkant dragen om vervorming te voorkomen.
Doorslagje en/of stukje hout met een klein hamertje doen de truuk ook, (mocht je het niet op zicht recht kunnen doen, gebruik een schuifmaat).
Je hebt hier zeker een punt.
Mijn el -cheapo benadering is niet ideaal. Als je subtiel werkt gaat het goed. Smeering is hier naast gelijkmatig inkloppen essentieel op deze manier.
Ik heb alle persjes origineel er dan voor liggen, maar vind het originele persje voor de uitlaat nokkenaskeerring totaal niet werken (als de motor er in zit), persje is te groot eigenlijk om er een fatsoenlijke tik op te geven. Ik doe de keerring van de uitlaatnokkenas (distributiezijde) altijd op dezelfde manier als jij, als de motor nog in de auto zit. Rustig en met beleid en een stuk PVC buis met deksel, gaat prima.

razorx

#9643
Ruk!
Ik heb de verkeerde distributieriem besteld.

En de oude doorgeknipt.

elianmars

Citaat van: razorx op 26-11-2017 11:47:03
Ruk!
Ik heb de verkeerde distributieriem besteld.

En de oude doorgeknipt.

Oeps..... :eusa_shifty: