Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

razorx

Citaat van: thuur op 29-02-2012 00:46:10
Citaat van: razorx op 29-02-2012 00:39:57
Ik weet inmiddels wel dat ze uitwisselbaar zijn. Het verschil is een spiegelverkeerde aansluiting. pin 1 is 10 en vice versa.
Een echte check tot in detail zal ik later doen.


Nee nee! Die fout heb ik ook ooit gemaakt. Zo staat het idd in de schema's maar dat is niet correct. Maar 1 op 1 is het helaas ook niet, er zit een 'verspringing' in. Er is een verloopkabel verkrijgbaar, die heb ik ergens slingeren. Als je wilt kan ik daarvan de pinout maken.


Gr ;)
Dank je.

Ik heb hem niet nodig, maar ik denk dat op het forum een veel voorkomende gedachte is dat ze niet uitwisselbaar zijn.
Dus anderen die om wat voor reden dan ook een "niet compatible" bc willen plaatsen, kan je hier mee helpen.

Doet me denken aan hoe we ons bij Dirk zaten te verbazen over het verschil in pin out.
Later bleek het inderdaad te zijn zoals jij stelt. Met ergens een verspringing.

Die Accuspanning als tweede optie naast de kvs temperatuur, is toch ook wel aanlokkelijk.

pwassink

Citaat van: razorx op 29-02-2012 22:16:12
Citaat van: thuur op 29-02-2012 00:46:10
Citaat van: razorx op 29-02-2012 00:39:57
Ik weet inmiddels wel dat ze uitwisselbaar zijn. Het verschil is een spiegelverkeerde aansluiting. pin 1 is 10 en vice versa.
Een echte check tot in detail zal ik later doen.


Nee nee! Die fout heb ik ook ooit gemaakt. Zo staat het idd in de schema's maar dat is niet correct. Maar 1 op 1 is het helaas ook niet, er zit een 'verspringing' in. Er is een verloopkabel verkrijgbaar, die heb ik ergens slingeren. Als je wilt kan ik daarvan de pinout maken.


Gr ;)
Dank je.

Ik heb hem niet nodig, maar ik denk dat op het forum een veel voorkomende gedachte is dat ze niet uitwisselbaar zijn.
Dus anderen die om wat voor reden dan ook een "niet compatible" bc willen plaatsen, kan je hier mee helpen.

Doet me denken aan hoe we ons bij Dirk zaten te verbazen over het verschil in pin out.
Later bleek het inderdaad te zijn zoals jij stelt. Met ergens een verspringing.

Die Accuspanning als tweede optie naast de kvs temperatuur, is toch ook wel aanlokkelijk.

Peet zit bij Farnell te zoeken naar een passende rotary encoder in plaats van die maffe beperkingen opleggende BC schakelaar..
No limits qua standen, alles is meetbaar, en kan dan op t display, Go YIts!   ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: pwassink op 29-02-2012 22:55:34
Citaat van: razorx op 29-02-2012 22:16:12
Citaat van: thuur op 29-02-2012 00:46:10
Citaat van: razorx op 29-02-2012 00:39:57
Ik weet inmiddels wel dat ze uitwisselbaar zijn. Het verschil is een spiegelverkeerde aansluiting. pin 1 is 10 en vice versa.
Een echte check tot in detail zal ik later doen.


Nee nee! Die fout heb ik ook ooit gemaakt. Zo staat het idd in de schema's maar dat is niet correct. Maar 1 op 1 is het helaas ook niet, er zit een 'verspringing' in. Er is een verloopkabel verkrijgbaar, die heb ik ergens slingeren. Als je wilt kan ik daarvan de pinout maken.


Gr ;)
Dank je.

Ik heb hem niet nodig, maar ik denk dat op het forum een veel voorkomende gedachte is dat ze niet uitwisselbaar zijn.
Dus anderen die om wat voor reden dan ook een "niet compatible" bc willen plaatsen, kan je hier mee helpen.

Doet me denken aan hoe we ons bij Dirk zaten te verbazen over het verschil in pin out.
Later bleek het inderdaad te zijn zoals jij stelt. Met ergens een verspringing.

Die Accuspanning als tweede optie naast de kvs temperatuur, is toch ook wel aanlokkelijk.

Peet zit bij Farnell te zoeken naar een passende rotary encoder in plaats van die maffe beperkingen opleggende BC schakelaar..
No limits qua standen, alles is meetbaar, en kan dan op t display, Go YIts!   ;D
Het is zo zonde wat ze met die bc hebben gedaan. De processor zelf heeft al 4 gemultiplexte analoge inputs.
Maar ja Volvo, simpel en functioneel. ;)

Even off topic: Farnell is meestal mijn favoriet. Zo een fijne zoekfunctie op dat gigantische assortissement. Meestal goedkoop en soms absurd duur als het hun branche niet is.

jeroen74

En soms al staffelkorting vanaf 2 stuks :D zo bij sommige chippies van LT bijvoorbeeld.

Farnell is duur, maar als je iets nodig hebt de volgende dag... gratis verzending zonder minimum-order. Al is het maar voor een paar euro. En vergeet RS overigens ook niet, die zijn net zo goed, en qua assortiment vullen ze elkaar goed aan.

Ik heb tijdens mijn vele woon-werk reisuurtjes ook wel eens nagedacht om zelf een custom-BC te bouwen (al weleens gedaan voor mijn Sierra), maar door het display-ontwerp kan dat nooit echt netjes worden, wil je de filosofie van het ontwerp aanhouden (lees: de beschikbare symbooltjes...)  Enige mogelijkheid zou een dotmatrix display zijn, maar vind maar eens iets wat precies past :(

Ik droomde tijdens die uurtjes dat je dan de reset knop gebruikt om subpagina's te kiezen. Kun je zomaar 12, 18, of zelfs 24 dingetjes weergeven... eindeloze encoder knop kan ook, maar dat tast de originele filosofie ook weer aan.

Of een 'Engine Information Centre' displaytje op de plaats van de turbodruk meter die ik niet heb...

Snellebaksteen

RS is meestal goedkoper dan Farnell. En even snel. Waar ik me bij RS altijd over verbaas is het feit dat hun ERP systeem zo goed werkt. Als ik 1 grote bestelling voor de zaak wegzet met 15 items er in is m'n secretaresse de volgende hele dag bezig met op en neer lopen en aannemen van pakketjes: 1 uit Engeland 1 uit Nederland, 1 uit Frankrijk en 4 uur later nog een keer het hele riedeltje. Uit verschillende voorraad lokaties alles op tijd binnen, knap hoor.

Maar on-topic: Knap hoor Yits, leuk om te volgen ook!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ulkeman

hey yits kan ik ook zo'n meter bestellen bij je?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ewout Schalkwijk

Als je nou eens de overstap maakt naar een 'N', dan kun je de DIM benutten, veel mogelijkheden. :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars


razorx

#1930
Goedenavond!

Hij zit er in.
Dit is de eerste en de laatste keer dat ik het via de bc doe.
Het oogt mooi, maar veel te veel gedoe.

Voortaan maar op de manier waarop Jack aandrong: A26 aftappen en een aparte thermometer/voltmeter gebruiken.Moet die laatste wel een exemplaar zijn met verlichting en die kan meten aan de zelfde bron als waar hij uit gevoed wordt.
Hopelijk is A26 van de tellerunit ook ergens onder het schopbord af te tappen. Scheelt anderen weer in inbouw als het project klaar is.

Dashboard weer los, teller er uit, bc er uit. Een aftapping gemaakt voor de Vin (nieuwe model bc):


Trekontlasting voor het draadje:


Daarna heb ik een VVIS printje omgetoverd tot frequentie-spanning converter.
Dat printje wordt gevoed uit de +8V van de bc. Schakelaartje op een blind paneeltje geplaatst.


Toen kwam het moment van testen en spelen met de parameters. Dit ging niet al te snel. Voor de test wilde ik toch een paar keer met koude en met warme motor testen.Langdradige ervaring.
Meteen gekeken waarom het licht van die Autostyle leds zo slecht spreidde op de teller unit. Wel het lag niet aan de spreiding, maar aan de prutconstructie van die leds. Je hoeft er maar naar te wijzen en een interne soldeer verbinding laat los. Dat gecorrigeerd en het lichtbeeld was meteen een stuk beter.

Belangrijker; De kvs temperatuur meter werkt. De komende dagen zullen mij leren of er nog geoptimaliseerd moet worden.
Tijdens een kort ritje met de motor op temperatuur, zag ik toch een leuke variatie van zo'n 4 graden.

Oh ja nog een plaatje:


Al met al tevreden.
Als het mee zit maken Jack en ik hier een projectje van, maar dan met losse inbouwmeter. Maar dan moet het wel perfect werken en blijven werken.

Ik groet u allen en ga tevreden aan de lijnolie.

Proost!

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

big ben


rovelra


The Demon

Dit is zeer knap  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Als het op "de markt" komt, al dan niet met een los display, ben ik zeker klant.

Groet,
The Demon.