C70 2.5 20 Klepper met LP turbo loopt slecht op benzine goed op gas.

Gestart door EJB, 23-04-2008 01:02:29

Vorige topic - Volgende topic

EJB

Hallo mede volvo rijders
Al een paar dagen loop mijn mooie volvo niet meer lekker op benzine hij start goed maar zodra ik weg rijd en gas geef hou hij erg in (op benzine) hij ploft ook in de inlaat.
Als de motor een beetje op temratuur is en op gas over gaat is er niks aan de hand.
Ik heb de bougies vervongen en de motor heeft verse olie gehad enzo (beurtje).
Bobines en bedrading zijn oke geen labda lampje dat brand alleeen motor storings lampje maar dat doe hij al van dat ik hem heb ( uit gelezen bij volvo 4 en 5 cil. mis fire / onregelmatig lopen) maar verder nooit wat van gemerkt rijde goed dus dacht dat het kwam van het over schakelen op gas dan wil hij nog wel eens schokken ( bij veel vraag naar vermogen ).
Kheb vandaag compressie gemeten was top allemaal gelijk en precies zo als het hoorde kheb nu dus de kleppen uit gesloten.
kga deze week het brandsof filter nog vervangen maar ben bang dat het ergens anders zit. ( heb ik niet vervongen bij de beurt).
Zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten ( sensor's / bekabeling / slangetjes / injectors ?? )

Gr E-J.

Volvo C70 2.5 20v LPT  2.6 ton op de teller.

pwassink

benzinedruk in orde ?

Of idd injectoren, heb je al eens een flesje injector reiniger geprobeerd ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

EJB

Hij start altijd op benzine en ik tank meestal ongeveer 20 liter als hij bijna weer leeg is dus benzine moet niet oud zijn.
injectorreiniger zal ik eens proberen deze week
bedankt.
Gr E-J.

Enno

Benzine druk.....benzine pomp?....

Mijn 850 wilde ook niet mooi meer starten. Een nieuwe benzine pomp er in, en startte gelijk weer goed. De V70 ga ik maar dezelfde upgrade op toepassen. Liever toch wat meer dan 20 liter benzine er in houden.

Snellebaksteen

En vergeet bij het vervangen van je brandstofpomp ook je filter niet. Bij mij zat het helemaal dicht waardoor de wagen slecht ging starten en rommelig lopen en inhouden op benzine.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

EJB

Oke zal ik doen was al van plan om mijn brandstof filter te vervangen want volgens mij heeft de vorige eigenaar dit dus nooit gedaan.
Zit er trouwens ook een filter/ zeef in de tank ????
Gr E-J,
en alvast bedank voor de tips.

Volvo is vandaag (voor garantie werk) bij gas boer geweest meter en 80 % vulling werken weer super.
op gas is het een monster rijd heerlijk. :P

thuur

Yep, een zeefje aan de pomp en het filter zit onder de auto richting het RA wiel ergens ;)

Gr 8)

EJB

Na een week te hebben gereden bleek dat hij op gas ook in hield en had de wagen geen vermogen meer.
Om dat ik weinig tijd had de afgelopen weken heb ik de wagen naar Emmeloord gebracht naar de dealer.
Binnen een dag had ik hem weer terug en het hele probleem was dus de lucht massa meter.
(bleek dat ik zo lang ik de volvo heb de massa meter stuk was. kheb altijd in de noodloop gereden. zodra we
hem gereset hadden  reed hij superslecht en zodra het lampje brande reed hij goed (zo ver ik wist).
Nu hij weer goed loopt rijd hij weer super, hij heeft nog nooit zo mooi gelopen heerlijk wat rijd de C70 super :P

Bedankt voor alle nuttige tips.

En Bedankt Volvo dealer Emmeloord Jacob schaap voor de snelle service .

Gr E-J-Boersma.

Rutger B