Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SIPS Master

#45
Of de bridstone Potenza S03 pole position. Heb ik goeie ervaringen mee.
Up the Irons!

Edwin

#46
CiteerIk kan mij nog herinneren dat de Goodyear F1's op mijn 850 T5 destijds het zeer lang goed volhielden, maar met een stevig compromis met betrekking tot grip.


Banden blijft natuurlijk iets persoonlijks, maar ik ben het niet met je eens v.w.b. de F1's. Op mijn vorige 850 (10V) zaten ook Goodyear Eagle F1's (visgraatprofiel). Grip vond ik matig, ik had regelmatig wielspin en de banden sleten heel hard vond ik, let wel was een 10 klepper.

Nu heb ik Michelin Pilot Premacy "all round". Iets harder rubber dan de sport Premacy's maar wel goede grip en zeer laag geluidsniveau, maarja als de turbo erinkomt zetten en ik blijf volgas geven is het gillen en roken geblazen. ;D

(Ik rijd nu op 15" winterbanden, mensenkinderen wat een lawaai en wat "zwiebelt" dat met die hoge wangen zeg. :-[)

gr. Edwin.  8)

Viper

#47
CiteerTussen de 10 en 12000 moet je wel kunnen halen met een ZEEEER sportieve rijstijl.
Truck is alleen om niet te spinnen want dat is ten eerste niet stoer, ten tweede uit de tijd en ten derde niet sportief want in de autosport is banden SPAREN ook een deel van het snellere rijden! ;) en ten vierde bepaald spinnen denk ik toch wel 25% of meer van het slijtage beeld van de band.
Bij de SP9000 viel mij op dat ze over de helft van het profiel ineens veel harder gingen slijten.
De eerste 4 mm ging wel maar daarna ging het ineens heel hard.
Ook de uitlijning doet veel.
Ik was door een stommiteit binnen 3000 km een set hele dure S03's kwijt op de achteras omdat ie teveel toespoor had maar hij reed wel heeel strak ;D

Hé Johan,

Ik ben het met je eens! in het begin dacht, zo die Dunlops zijn onverwoestbaar! Ze bleven eerste tijd gewoon goed, maar des te langer je er mee rijdt, des te sneller gaan ze slijten, en je verliest grip! Dat de auto in zijn derde versnelling nog gaat slippen(komt nogal eens voor) moet eigenlijk niet kunnen vind ik! Moet er wel even bijzeggen, dat ik niet de juiste schokbrekers onder de auto heb zitten, aangezien de auto 4 cm. is verlaagd!

Groeten,

Viper
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

PJ-T5R

#48
CiteerViper,

Ik zou de Nokian NRZI eens proberen. Goede grip bij
optrekken, slijtvast en heel stabiel bij hoge snelheden.

Jack.
Ik kan je ze ook aanraden, heb ze er nu ook bij mij voorop liggen, 215 40 17. Veel grip bij optrekken en inderdaad stabiel bij erg hoge snelheden.
Banden maken in de bochten wat meer herrie. Verder geen nadelen.

PJ

william

#49
Wie heeft er wat meer info over de Nokian NRZI,waar deze band te koop is en voor welke prijs en of hij ook verkrijgbaar is in de 205-45-17'' uitvoering.
Ik ben ook minimaal aan 2 nieuwe toe, maar twijfel nog of ik de P Zero's niet alle 4 zal vervangen door een ander merk.  

Roy V70R

#50
CiteerWie heeft er wat meer info over de Nokian NRZI,waar deze band te koop is en voor welke prijs en of hij ook verkrijgbaar is in de 205-45-17'' uitvoering.
Ik ben ook minimaal aan 2 nieuwe toe, maar twijfel nog of ik de P Zero's niet alle 4 zal vervangen door een ander merk.  

Kijk maar even op nokian.com.


Ik heb ze er ook op liggen in de maat 215-45-17.
Kan niet anders zeggen dan "perfect".


Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Paco

#51
Vinden jullie over het algemeen de door volvo aanbevolen band (op de 17inch titan-velg), de pirelli pzero 205-45-17, dan geen fijne/goede band ? ? ?

PJ-T5R

#52
CiteerWie heeft er wat meer info over de Nokian NRZI,waar deze band te koop is en voor welke prijs en of hij ook verkrijgbaar is in de 205-45-17'' uitvoering.
Ik ben ook minimaal aan 2 nieuwe toe, maar twijfel nog of ik de P Zero's niet alle 4 zal vervangen door een ander merk.  
Ik dacht niet in de maat 205 45 17.
Ik heb 285 euro betaald voor 2 banden incl montage, balanceren etc en incl btw. Dit was bij de euromaster, die kan ze gewoon bestellen.

PJ

PJ-T5R

#53
Citeerlink=board=Techniek;num=1039909037;start=0#10 date=12/18/02 om 22:14:50]Vinden jullie over het algemeen de door volvo aanbevolen band (op de 17inch titan-velg), de pirelli pzero 205-45-17, dan geen fijne/goede band ? ? ?
Ik was niet zo tevreden over de pzero, ondanks dat ik er toch 23000 km mee heb gedaan. Toen ik de banden heb laten verwisselen waren de pzero's echt aan gort gereden, zelfs zo erg dat er in de zijkant van 1 band, aan de kant die je niet ziet, een snee zat van zo'n 4 cm. Daar was ik toch wel een beetje van geschokken. Zo zie je maar weer dat je banden veel vaker moet controleren op beschadigingen. Ik vind de band slap, als je iets raakt, heb je direkt een beschadiging of een hap(je) uit je band. Het beste is natuurlijk ook om niets te raken.
Over de Nokian band ben ik tot nu toe zeer te spreken.

PJ

denkweb

Ik ben dan na bijna 50.000km aan nieuwe voorbanden toe, mijn huidige Michelins zijn tot op 2mm versleten.

Bij mijn vorige auto reed ik met Pirelli P6000, prima banden, nadeel vond ik echter het 'zingen' op hogere snelheden.

Ik rijdt nu met 4x 195/60/15, Michelin.
Ik wil nu als voorbanden 2 x 205/55/15 laten monteren (zou dit nog problemen kunnen geven trouwens?), alleen weet ik nog niet welk merk en type banden ik neem.

Ben benieuwd naar welke (betaalbare) banden jullie zouden gaan informeren... laat het eens horen, liefst met een motivatie erbij!

8)

BartRas

Ik zou naar 16" gaan en dan 205, en die 15" velgen evt. met winterbanden houden of gewoon verpatsen. Er zijn in 16" 205 gewoon veel goed banden te krijgen.
there is no substitute for PK's

ed

Ik zou zeker niet voor Pirelli gaan. Ik heb gisteren van de dealer onder garantie twee nieuwe banden gekregen. Hij liet zien dat een band (Pirelli P-zero asymetrico) aan de binnenkant helemaal was losgelaten. Er zat dus aan de binnenzijde een enorme ballon. Over een afstand van 20 cm was de binnekant van de band losgelaten. Van buiten zie je dat uiteraard niet, maar dit had vroeg of laat een klapband opgeleverd.
Verder zijn de Pirelli's heel erg stug (heb geen ervaring met andere types) en hebben ze veel last van een "ochtendzool" en andere trillingen.
Ik zelf zweer bij Michelin. Deze geven misschien niet de ultieme grip (zeker niet bij regen), maar wel goede overall eigenschappen. Daarnaast zijn deze banden altijd perfect rond, blijven tijdens de volledige profieldiepte recht afslijten, en zijn bovenal veel comfortabeler.
Als je nu met Michelins rijd zou ik zeker geen ander merk proberen. Dat wordt waarschijnlijk een teleurstelling. Er zijn maar weinig merken die het kwaliteitsnivo van Michelin halen. Als je gaat voor pure wegligging of prijs! wordt het een ander verhaal.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BartRas

De reden dat Michelins zo rond zijn is dat ze las-loos zijn. Alle andere banden worden gemaakt uit een plat stuk dat wordt over een mal gedaan en dan "gelast"
there is no substitute for PK's

Reitse

Tot op heden heb ik alleen maar goeie verhalen gehoord over Michelin (aantal mensen die serieus veel kilometers rijden) en zelf bevallen de banden me ook prima. Over gebrek aan grip in de regen heb ik weinig klachten maar dat zal ook wel met de stand van gaspedaal en beschikbaar vermogen te maken hebben.

KAASIE

50000km ik vind het knap dat je er zo lang mee doet.
mijn idee is blijf michelin rijden, volgens mij is er geen betere.
zou er een andere band zijn die 50000km het uithouden onder z'n zware auto.
nee, ik denk het niet  ;)