Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PieT111

#30
CiteerBen voor mijn gewone GLT-je ook op zoek geweest naar lage(re) bandenprijzen, hierbij ben ik het hiernavolgende adres tegengekomen :   www.autobandenmarkt.nl

Scherpe prijsjes :D :D. Als ik via "us ma" (Werkt bij importeur van Franse inferieure auto's) Michelin Primacy koop met 35% korting betaal ik bijna niets minder.

Weet iemand trouwens waar ik Pelican design banden kan vinden in de maat 220x40 mm (voor de Deense driewieler van mijn zoon, ook hij heeft net als papa tractieproblemen ;D ;D)
Busje komt zo!

Paul Arnold 0101009

#31
Hoi Hans,

Ja, klopt hij verhuurt race Alfa's voor race cursussen enzo, maar hij  heeft nu ook andere merken staan voor de verkoop. Het is echt geen sjacheraar ofzo, integendeel.

Paul.




CiteerHallo Paul,

Die de Vries, is dat die "Alfa Romeo-Keizer' uit Appingedam met die anderhalve afgereden gebakkies voor zijn pand?  ;D

Greetings,

Hans Duiven

PieT111

#32
CiteerScherpe prijsjes :D :D. Als ik via "us ma" (Werkt bij importeur van Franse inferieure auto's) Michelin Primacy koop met 35% korting betaal ik bijna niets minder.

Ik heb nog even nagezocht wat ik de laatste keer betaald heb en dat was 142 europer stuk, dus de hierboven genoemde autobandenmarkt is zeer goedkoop.
Busje komt zo!

jan855t5r

#33
prijzen moeten wel vergeleken worden op dezelfde manier:
inclusief/exclusief:
BTW?
Opleggen?
Balanceren?
Afvoer oude banden?

Ik weet dat dat niet allemaal even duidelijk is bij autobandenmarkt.nl. Je koopt n.l. alleen de banden en laat die afleveren bij een aangesloten bandenboer die ze er vervolgens NIET gratis voor je erop legt.

Groet
Jan


Erik_M.

#34
Citeerprijzen moeten wel vergeleken worden op dezelfde manier:
inclusief/exclusief:
BTW?
Opleggen?
Balanceren?
Afvoer oude banden?

Ik weet dat dat niet allemaal even duidelijk is bij autobandenmarkt.nl. Je koopt n.l. alleen de banden en laat die afleveren bij een aangesloten bandenboer die ze er vervolgens NIET gratis voor je erop legt.

Groet
Jan


Wat prijzenvergelijken betreft heb je helemaal gelijk Jan.

Als je echter op de site van de bandenmarkt kijkt wordt e.e.a. volgens mij wel goed duidelijk gemaakt. Bij Bandenmarkt koop je inderdaad alleen de banden en voor montage heeft men een z.g. garagenetwerk waar tegen afgesproken prijzen de banden gemonteerd en de wielen gebalanceerd worden. Per aangesloten bedrijf kan je zien wat dat gaat kosten.
Met de verzamelde gegevens kan je vervolgens de prijsvergelijking maken.

Succes
Erik M.




william

#35
CiteerNaturlijk altijd wel leuk te weten waar dan? Kwam vandaag niet goedkoper uit dan 183 euro.

De P Zero's heb ik gekocht bij Waarts B.V. op de Nieuwevaart 122-124 in Sprang-capelle (N.B.) , zij waren inclusief BTW, montage ,balanceren en afvoeren van de oude banden.
Deze banden staan op autobanden markt.nl voor 167.00€ ex montage,ex balanceren ,en afvoer.

Asolex

#36
Net 4 Goodyear Eagle F1 in de maat 215-45-17 besteld voor 105 euro het stuk bij www.van-essen.nl Het gaat dan wel om de D2 versie en niet om de nieuwe D3 versie, waarschijnlijk dus een magazijn opruiming bij Goodyear. Volgens www.carreview.com komt deze versie er ook niet slecht uit. Als ze er onder liggen zal ik nog wel eens een review geven. Bedankt voor alle respons,

Alex
T5R: Meer Aso dan Solex

Paul Arnold 0101009

#37
http://www.eaglef1.com/opener.html

Alles te lezen en te over deze band.

Paul.

Asolex

#38
Dit gaat dan wel over de Eagle F1 GS-D3. Die kosten wel wat meer! ;)
T5R: Meer Aso dan Solex

ed

#39
Lex,

Ik ben benieuwd of jouw auto in die maat ook aanloopt. Ik heb vaak gelezen dat 215/45/17 kan gaan aanlopen. Om deze reden heb ik de originele maat laten monteren (205/45/17).
Nadeel hiervan dat je keuze zeer beperkt is, en de banden ook een stuk duurder.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Asolex

#40
Tot nu geen last gehad van aanlopen, op advies van Paco die dezelfde maat heeft heb ik deze laten monteren. Moet zeggen ze rijden lekker en staan ook nog mooi. Wat wil je nog meer.

Alex
T5R: Meer Aso dan Solex

Viper

#41
Een tijd geleden heb ik een 17" setje wielen gekocht! Incl. 4 nieuwe Dunlops SP9000 Sport banden! Helaas slijten de banden aan de voorkant sneller dan ik had verwacht! Of te wel ik heb 2 nieuwe banden nodig! Hebben jullie nog aanraders??? Ik zeg er bij, mijn rijgedrag is ZééR sportief! Ik haal regelmatig alles uit de auto, wat er in zit! Dus wat ik verlang: goede wegligging, dat ze minimaal 20.000 km. meegaan en als het kan ook nog een goede prijs!!! Nou, clubgenoten, ik wacht af! Ik moet wel even zeggen, dat ik goed te spreken ben over de huidige banden, maar aangezien mijn rijgedrag denk ik toch over moet gaan op een pitterige band als bovengenoemde exemplaar! Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groeten,

Viper
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Hans Duiven

#42
Niet zeuren, is mijn advies.

Wat wil je nou?
Zeeer sportief rijden net als ondergetekende?
Reken dan op 9000 kilometer voor een setje voorbanden, want ik brand er vier stuks op in 11000 km met mijn AWD.

Slechte ervaring met Exalto's van Michelin. Zeer slappe wangen met een inherent snelle slijtage van de buitenkant van het loopvlak.

Ik kan mij nog herinneren dat de Goodyear F1's op mijn 850 T5 destijds het zeer lang goed volhielden, maar met een stevig compromis met betrekking tot grip.

Stelregel: Flink gassen is rubber verbrassen.

Greetings,
Hans

Johann

#43
Tussen de 10 en 12000 moet je wel kunnen halen met een ZEEEER sportieve rijstijl.
Truck is alleen om niet te spinnen want dat is ten eerste niet stoer, ten tweede uit de tijd en ten derde niet sportief want in de autosport is banden SPAREN ook een deel van het snellere rijden! ;) en ten vierde bepaald spinnen denk ik toch wel 25% of meer van het slijtage beeld van de band.
Bij de SP9000 viel mij op dat ze over de helft van het profiel ineens veel harder gingen slijten.
De eerste 4 mm ging wel maar daarna ging het ineens heel hard.
Ook de uitlijning doet veel.
Ik was door een stommiteit binnen 3000 km een set hele dure S03's kwijt op de achteras omdat ie teveel toespoor had maar hij reed wel heeel strak ;D

Jack

#44
Viper,

Ik zou de Nokian NRZI eens proberen. Goede grip bij
optrekken, slijtvast en heel stabiel bij hoge snelheden.

Jack.
Be realistic; ask for the impossible...