Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ach ja, de verdamper...
Ik heb ze in beide 850's moeten vervangen, Dus had je die wellicht ook preventief moeten vervangen...

Turbo-Geek

Citaat van: KIM op 21-08-2009 18:00:31
Ach ja, de verdamper...
Ik heb ze in beide 850's moeten vervangen, Dus had je die wellicht ook preventief moeten vervangen...
Dat doe je alleen als je het dashboard eraf hebt anders lukt dat niet terwijl de verwarming prima te vervangen via de onderkant van het dashboard bij de bijrijder en ik ga ervan uit dat Marco het zo gedaan heeft.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

KIM

je hoeft mij niet te vertellen hoeveel werk het is hoor  ;D ;D

Ik snap het ook wel waarom Marco dat niet heeft gedaan; ik zou het ook niet doen.

If it ain't broken; don't fix it!

-D©©©L-

beetje voorbereidend werk:

(klik voor hi-res)

(klik voor hi-res)

-D©©©L-

Ik had een beetje ruzie met 1 van de torx boutjes waarmee de airbag vast zit. 1 van de vorige eigenaren heeft daar aan lopen hobbyen waardoor het gat "rond" was geworden.  >:(  Een taps geslepen torx-bitje 35 en een kleine hamer loste dit op. Kostte me wel zowat drie kwartier.
Even wat losse rommel uitgebouwd en de boel klaar gemaakt om het dash eruit te halen....

(klik voor hi-res)

Plop...
En daar is het kachelhuis.  ;D

(klik voor hi-res)

Van de andere kant.

(klik voor hi-res)

Morgen nog wel even de kachelradiateur eruit en een paar boutjes / koppelingen los, dan kan het hele kachelhuis eruit en de nieuwe verdamper erin.
Nog wel veel te doen om e.e.a. nog netter dicht te bouwen en te zorgen dat ie toch nog weer stiller wordt. Ik heb vandaag ook nog even rondgebeld voor een nieuwe compressor, maar 300 euro vind ik toch wat veel voor preventief vervangen. Er zijn andere dingen die eerst moeten. 

razorx

Ik kan alleen maar zeggen: Sterkte er mee.
Zoiets doe je niet voor je lol.  ;)
Knap dat je het kan omkeren naar iets positiefs, zoals stiller maken.

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 21-08-2009 22:50:19
Ik kan alleen maar zeggen: Sterkte er mee.
Zoiets doe je niet voor je lol.  ;)
Knap dat je het kan omkeren naar iets positiefs, zoals stiller maken.

Ach, azijnpissers zijn er al genoeg. En zo erg is het nou toch ook weer niet. Ok, het komt slecht gelegen, 'T is veel werk en kost weer 100 euro ofzo, maar verder valt het allemaal reuze mee.
Ik ben al lang blij dat ik het allemaal -kan- doen, ik ken genoeg mensen die door ziekte etc. het aanpakken van dit soort klussen wel kunnen vergeten. Ik ben gestopt me met grote regelmaat te ergeren, daar is het leven veel te leuk voor.   

mikky

Ah, vandaar dat ik je gister in de 609 op de ijsselallee zag rijden  :D

Marc O.

Citaat van: -D©©©L- op 21-08-2009 22:59:47
Ik ben al lang blij dat ik het allemaal -kan- doen, ik ken genoeg mensen die door ziekte etc. het aanpakken van dit soort klussen wel kunnen vergeten. Ik ben gestopt me met grote regelmaat te ergeren, daar is het leven veel te leuk voor.  

Kijk, zo'n instelling zouden meer mensen moeten hebben  :eusa_clap:
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

)()()sT

Tsja.....  :eusa_shifty:

;D

Een dergelijk verschil hadden wij ook bij de kachelradiator van de V  8)

KIM

Heb je wel een interieurfilter?

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 23-08-2009 00:12:43

Zoals je aan de dennenaalden kan zien, heeft ie er niet ingezeten voordat ik hem kocht.
Ik heb hem er wel in gezet, maar het leed was al geleden.

-D©©©L-

Het gesplitste kachelhuis, van binnen en van buiten behoorlijk goor:

(klik voor hi-res)

Het onderste kachelhuis deel, schoongemaakt en voorzien van een nieuwe verdamper:

(klik voor hi-res)

Het bovenste kachelhuis deel. Met wat modificaties waardoor de lucht wat minder geruis zou moeten produceren (denk hierbij aan het intern dichten van kieren en aanpakken van scherpe randen), natuurlijk ook weer mooi schoon gemaakt.

(klik voor hi-res)

Ondertussen Het schutbord en de parafaanbak aan de interieur zijn voorzien van een laag anti-dreun plaat. Hier zijn geen foto's van. Omdat ik de gaskabel toch even moest loshaken (en er nu wel heel erg makkelijk bij kon), meteen maar een nieuwe gaskabel. Die lag nog op de plank.

(klik voor hi-res)

Woord van de dag: PUR-schuim tuning.  ;D

(klik voor hi-res)

Het kachelhuis er weer in gefrutseld:

(klik voor hi-res)

En het intern aangepaste dash er weer in:

(klik voor hi-res)

Morgen nog een beetje afbouwen en de aircopomp voorzien van een andere koppeling. De druk is nu toch van het systeem.

KIM

Citaat van: -D©©©L- op 23-08-2009 00:16:34
Citaat van: KIM op 23-08-2009 00:12:43

Zoals je aan de dennenaalden kan zien, heeft ie er niet ingezeten voordat ik hem kocht.
Ik heb hem er wel in gezet, maar het leed was al geleden.

idem, 2x

Maarre... Mooi werk weer man!
We kunnen jouw blog onderhand als werkplaatshandboek gebruiken!