Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Thijssie!

Citaat van: -D©©©L- op 09-02-2010 23:01:19
Meer dan eens kreeg ik de vraag "zitten de remmen er al onder" te horen. Dat loopt inderdaad al even een tijdje. Veel haast heb ik er niet mee; er zitten immers al remmen onder. Er is weer een beetje voortgang, de klauwen zijn nu klaar, net als het merendeel van de bevestigingsdelen (nog niet alles). Er zijn nog veren onderweg, net als een setje PU draagarmbussen (moeilijk te krijgen omdat de powerflex productie stil ligt na een brandje) Met een beetje mazzel kan ik eind volgende week de hele handel eronder hangen.  8)


De verzameling onderdelen tot nu toe:
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/bbk/20_BBK_rondom_met_diverse_montage_delen_01.jpg


Dat ziet er erg fijn uit ;D

bastiaan arissen

Ziet er heel netjes uit Marco, had niet ander verwacht. 

razorx

Je doet het goed Marco,
langzaam gaat soms sneller. ;)

Blijf dit topic met interesse en plezier volgen.

arjenT5R

Ziet er keurig uit  :eusa_clap:
Goed bezig :) zoals altijd  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 26-11-2009 01:31:04
Citaat van: -D©©©L- op 19-08-2009 19:40:46
Citaat van: -D©©©L- op 22-06-2009 16:09:49
Citaat van: -D©©©L- op 06-05-2009 11:41:15
Ik heb (bij wijze van proef) nu dus maar een setje NGK BKR8EIX kaarsjes besteld. Vergelijkbaar met de bekende Denso IK24, wel met een andere prijs. Ik had eigenlijk de BKR8E willen hebben (ultra el-cheapo, koperen elektrode), die bleek helaas niet meer leverbaar. Ik ben benieuwd wat het gaat worden met de "koudere" kaarsen erin.  :eusa_think:

Ik ben nu 4000 km verder met deze kaarsen erin. De ervaringen tot nu toe zijn goed, ik merk zeker verschil bij zware & langdurige belasting van de motor. Waar de originele volvo bougies na een tijdje hoge snelheid rijden wat problemen gaven (af en toe een keer een slag missen, soms ook minder vermogen beschikbaar) heb ik dat met deze kaarsen nog niet mogen merken. Nog 16.000 km erbij, en dan is eigenlijk pas wat zinvols te zeggen over de levensduur

Meer een reminder aan mijzelf. Nu 13.500 km met deze bougies en nog altijd geen klap gemist. Dit is ongeveer de stand waarbij originele volvo bougies voorzichtig kuren begonnen te vertonen.

Nu 26.000 km er mee gereden en nog altijd geen klap gemist. Zou het dan toch kunnen ? Binnenkort krijgen ze weer een lange rit voor de kiezen (~1400 km) waarbij ik langere tijd hoge snelheden rijdt. Ben benieuwd. 

Ondertussen ook het koelwater probleempje opgelost en de "imi" nokkenaskeerring (die er alweer uit lag) vervangen door een originele. Ook een paar nieuwe accupoolklemmen gemonteerd en een nieuwe 70 Ah "volvo" accu. Het tuinhekje (carterbeschermer) zit er ook weer onder.   

Citaat van: -D©©©L- op 25-01-2010 21:21:28

datum      422R

15-12-08   189.025 km
12-03-09   198.720 km
14-05-09   204.076 km
14-06-09   209.560 km
16-08-09   217.015 km
16-12-09   233.745 km
25-01-10   238.000 km
15-02-10   241.000 km

Na 38.000 km inzet doen de BKR8EIX bougies het nog altijd prima.  Even was ik bang dat ze te "koud" zouden zijn voor winterse inzet, maar ook met -27 buitentemperatuur was er niks mis.
Wat mij betreft een blijvertje, dit type. Eens zien of ik 50.000 km hiermee vol kan maken. 

razorx

Mooie score.

Mijn ex Denso's zijn hier nooit aan toe gekomen.

mitchelli

Je mist dus nog een fusee stuk en remblokken aan 1 kant voor?

Ziet er mooi uit  :eusa_drool:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

-D©©©L-

Citaat van: mitchelli op 16-02-2010 07:57:25
Je mist dus nog een fusee stuk en remblokken aan 1 kant voor?

Ziet er mooi uit  :eusa_drool:

Die zitten op het samengestelde stuk, rechtsonder op de foto.  ;D

Met een beetje mazzel komen vandaag de draagarm bussen binnen, en dan kan het spul -eindelijk- onder de auto.

-D©©©L-

Vandaag waren de draagarmbussen binnen. Vanavond de "oude" bussen uit de nieuwe draagarmen geperst.
Ik heb de constuctie van de powerflex bussen een goed bekeken en besloten dat e.a. moet worden gewerkt aan de draagarmen. Het materiaal aan de zijkant van de "ogen" waar de draagarmbussen in gaan, is eigenlijk te ruw afgewerkt om de PU bussen een lang en onbezorgd leven te geven. 

graph-x

 :eusa_clap:Marco,

wat ziet dat er allemaal mooi uit zeg, dat blauwe is ook echt volvo blauw geworden.
Heel mooi allemaal. Ben benieuwd hoe het straks staat.

-D©©©L-

Een voorproefje van wat er onder gaat, een setje speciaal gemaakte veren en een setje gereviseerde Ohlins dempers met aangepaste demping (passend bij de veren).
Bereid u zich maar mentaal voor, want de 422R gaat opstijgen. Reden: Oostblok wegen, ik heb meer veerweg nodig.   

(klik voor hi-res)



En een setje nieuwe "Meyle" draagarmen welke voorzien zijn van PU draagarmbussen. Hierover later meer.

(klik voor hi-res)

innocenti

Voor de looks jammer. Maar terecht dat je bruikbaarheid boven aan de priolijst zet.

Genoeg te hobbien voor het weekend, succes.








En hebben wij weer wat te volgen  ;)

pwassink

Oeh : best wel Blauw ..

Kleurt dat nog wel een beetje wel bij m'n rooie jasje eigenlijk ?  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

In den beginne was er een 302mm volvo remmenset.

(klik voor hi-res)



Centrale moer van de as los, en remklauw losnemen. De as zit normaal met loktite in het lager gelijmd. Omdat ik wist dat ie op korte termijn los moest, heb ik de vorige keer niet gedaan. Hij ging er nu dus zonder moeite uit.

(klik voor hi-res)



Backet losnemen, borg boutje van de schijf los en de schijf verwijderen:

(klik voor hi-res)



Stuur- en fuseekogel losnemen, draagarm bouten verwijderen, daarna de draagarm uitnemen.

(klik voor hi-res)



Nog twee bouten los, fuseestuk met wiellager uitnemen:

(klik voor hi-res)



Remklauw losnemen. Dat ruimt mooi op.  :)

(klik voor hi-res)


wordt vervolgd...