mn dochter wil een 850!!

Gestart door marcelV70R, 28-05-2008 18:51:36

Vorige topic - Volgende topic

ief

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de toekomstige 850 van Kim er uit moet komen te zien.
Hier in Oostenrijk staan er zat leuke te koop namelijk voor héééél weinig. ;)

Gr. Ivo
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

marcelV70R

Citaat van: ief op 30-05-2008 13:07:21
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de toekomstige 850 van Kim er uit moet komen te zien.

Gr. Ivo

nou het moet een estate worden geloof ik
van wie zou ze die tik nou weer hebben!! ;D
stuur eens een linkje door waar ze daar te koop voor staan?
misschien kom ik er wel 1 daar helen.

Marcel

FGG

Citaat van: marcelV70R op 30-05-2008 14:06:42
misschien kom ik er wel 1 daar helen.

't Is hier geen Rusland!  :evil:

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ief

Citaat van: marcelV70R op 30-05-2008 14:06:42
Citaat van: ief op 30-05-2008 13:07:21

Gr. Ivo

nou het moet een estate worden geloof ik
van wie zou ze die tik nou weer hebben!! ;D
stuur eens een linkje door waar ze daar te koop voor staan?
misschien kom ik er wel 1 daar halen.

Marcel
Wat voor 1 moet het er worden? Alter 1 of Alter 2, motortype? Handbak/automaat?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

edwin2006

Hier nog 1tje die zijn rijbewijs jaaaaaaaaaaaren geleden gehaald heeft op kosten van de belastingbetaler  ;D
En het was vergelijkbaar met de rijlessen in het burgerbestaan.Het scheelt misschien dat ik les heb gehad op een dikke Daf
maar de instructeur was niet de makkelijkste.

Mijn eerste prive wagen was een Ford Granada.Toch niet de kleinste met een dikke motor onder de kap.Ik heb nooit begrepen waarom je een kleine auto moet rijden als je net je rijbewijs heb en vindt het ook grote onzin,alsof je niet met een grote wagen kunt rijden.Is hetzelfde als dat je altijd een klein autotje gehad heb en een grotere wil gaan rijden,zou je dus ook niet kunnen omdat hij groter is  :eusa_doh:

Koop lekker de auto die je wil,of het nu een Panda is of een grote Benz (in dit geval een Volvo)

Esveldt

Citaat van: Turbo-Geek op 29-05-2008 18:05:35
Een serieus antwoord.

Het staat iedereen vrij om te kiezen wat ze willen maar als ik een advies zou moeten geven dan raad ik een 850 zeker niet aan voor een beginnende automobiliste van 18 jaar.
Waarom niet ? Te groot, te zwaar, zeker niet de zuinigste en ik vind persoonlijk dat het niet iets is wat bij een 18 jarige meid past maar dat is een kwestie van smaak.

Als beginnende bestuurder heb je denk ik meer baat bij een kleinere, lichtere auto. Een 850 is meer een auto die je koopt met een doel zoals veel ruimte, comfort en meer van dat soort zaken, doorgaans niet de zaken die een prio hebben bij een 18 jarige.
Om maar te zwijgen over de verzekering (WA=gewicht), WB en het verbuik.
Ze zal nu maandelijks best wel wat vaste lasten hebben aan een 850 voor ruimte die ze hoogstwaarschijnlijk niet gebruikt, en de nodige ongemakken vwb parkeren met zo'n relatief grote auto.
Leuk om te zeggen dat je een grote bak rijd op je 18e maar als je functioneel en rationeel erover denkt dan vind ik dat de 850 verre van ideaal is.
Je kan die centen die je maandelijks dan weggooit beter gebruiken om dan door te sparen voor de auto die je later toch echt wilt hebben maar meestal net na het behalen van het rijbewijs buiten bereik ligt.

Ik zal wel ge-flamed worden voor mijn betoog maar dat boeit me niet zo, ik geef 'wederom' mij eerlijke persoonlijk mening en laat die niet beinvloeden door mijn persoonlijk liefde voor mijn 850 want er zijn veel meer goede wagens, zeker als je 18 bent en je eigenlijk nog moet leren rijden.
Dat laatste geld vooral voor mensen met enkelt een militair rijbewijs die vaak nog ERG veel te leren hebben op de Nederlandse weg vergeleken met 18 jarige CBR getoeste kandidaten.
Ik praat uit ervaring (18 jaar bij dat bedrijf).

Mee eens.

;D

heutink

;D
mijn dochter van 19 heeft 1 rondje in de 855 gereden en vind het maar zwaar sturen / koppelen enz,

mijn dochter van 22 die normaal in de 940 rijdt , vind de 855 geweldig omdat ie nog sneller is dan mijn vorige auto ( BMW320i ) waarmee ze al eens met 200+ een politiewagen passeerde

mijn dochter van 27 maakt het allemaal niets uit..........

dus leeftijd / ervaring is wel zeker belangrijk  :police: :police:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

marcelV70R

Citaat van: heutink op 01-06-2008 18:47:59
;D
mijn dochter van 19 heeft 1 rondje in de 855 gereden en vind het maar zwaar sturen / koppelen enz,

mijn dochter van 22 die normaal in de 940 rijdt , vind de 855 geweldig omdat ie nog sneller is dan mijn vorige auto ( BMW320i ) waarmee ze al eens met 200+ een politiewagen passeerde

mijn dochter van 27 maakt het allemaal niets uit..........

dus leeftijd / ervaring is wel zeker belangrijk  :police: :police:

denk dat het niet aan de leeftijd ligt
meer persoonlijk en heb je gevoel en een beetje inzicht voor bepaalde situaties ;)

Marcel

daytonawim

Citaat van: 993GT2 op 30-05-2008 12:11:19
In de opinie van de gemiddelde Nederlander (en dan vooral de mannelijke onder ons die nog een aantal maandjes mochten "dienen" onder de wapenrok) leeft nog steeds de gedachte dat je bij Defensie je rijbewijs krijgt zodra je:

-3 minuten stil in de houding kunt staan
-het verschil weet tussen een sergeant en een wachtmeester
-de hindernisbaan kunt 'overwinnen' binnen 4 minuten
-een scheet kunt laten langer dan 10 seconden en waarvoor de rest van je peloton even verplicht met het reservegezicht op loopt

Ik heb zelf 14 jaar in een uniform rondgehuppelt en moet zeggen dat de rij-opleidingen binnen de krijgsmacht absoluut zijn verbetert en aan hogere normen voldoen dan, pak 'm beet en trek 'm stijf, 15 jaar geleden.

Dat je bij Defensie binnen een aantal weken je rijbewijs kunt halen (of zoals dit lichaam binnen 1,5 dag) tijdens een rij-opleiding is toch niets anders dan wanneer je in de burgermaatschappij een cursus neemt waar je binnen 10 dagen je papiertje kunt halen?

Uiteindelijk krijg je bij je rijlessen de theorie aangeleerd en de praktische vaardigheden maar de uiteindelijke ervaringen doe je puur en alleen op wanneer je in je eerste autootje stapt (of dat nou een Volvo is of welke andere dan ook)

Als je dochter een 850 wil dan koopt ze toch lekker een 850. Ik wens haar veel veilige en prettige km's op 's Heeren wegen ;)

Ze hebben op Oirschot een pracht van een oefencentrum aangelegd, daar kan je zowel Motor, Auto, Vrachtauto, Opleggers, Bus en rupsvoertuigen praktijkles volgen. ( slipbaan, helling rijden, Terrein rijden)
Ook de KMAR doet voortgezetten motor en auto lessen aldaar.
Als je de basic's begrijpt ga je gewoon de openbare weg op.

Tevens hebben ze het allernieuwste systeem om theorie te leren , modulair via een computer programma.

Al met al een prima rijschool.

Heb daar vorige maand nog mijn Bus rijbewijs mogen halen.

850blues

Citaat van: daytonawim op 01-06-2008 19:03:33

Was zeker een eitje he Wim, als je al jaren dagelijks in een tank rijdt...

:eusa_whistle:

zei de Kuko-bd. die daar met de Laro-zau heeft leren terreinrijden.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

marcelV70R

Citaat van: daytonawim op 01-06-2008 19:03:33
Citaat van: 993GT2 op 30-05-2008 12:11:19
In de opinie van de gemiddelde Nederlander (en dan vooral de mannelijke onder ons die nog een aantal maandjes mochten "dienen" onder de wapenrok) leeft nog steeds de gedachte dat je bij Defensie je rijbewijs krijgt zodra je:

-3 minuten stil in de houding kunt staan
-het verschil weet tussen een sergeant en een wachtmeester
-de hindernisbaan kunt 'overwinnen' binnen 4 minuten
-een scheet kunt laten langer dan 10 seconden en waarvoor de rest van je peloton even verplicht met het reservegezicht op loopt

Ik heb zelf 14 jaar in een uniform rondgehuppelt en moet zeggen dat de rij-opleidingen binnen de krijgsmacht absoluut zijn verbetert en aan hogere normen voldoen dan, pak 'm beet en trek 'm stijf, 15 jaar geleden.

Dat je bij Defensie binnen een aantal weken je rijbewijs kunt halen (of zoals dit lichaam binnen 1,5 dag) tijdens een rij-opleiding is toch niets anders dan wanneer je in de burgermaatschappij een cursus neemt waar je binnen 10 dagen je papiertje kunt halen?

Uiteindelijk krijg je bij je rijlessen de theorie aangeleerd en de praktische vaardigheden maar de uiteindelijke ervaringen doe je puur en alleen op wanneer je in je eerste autootje stapt (of dat nou een Volvo is of welke andere dan ook)

Als je dochter een 850 wil dan koopt ze toch lekker een 850. Ik wens haar veel veilige en prettige km's op 's Heeren wegen ;)

Ze hebben op Oirschot een pracht van een oefencentrum aangelegd, daar kan je zowel Motor, Auto, Vrachtauto, Opleggers, Bus en rupsvoertuigen praktijkles volgen. ( slipbaan, helling rijden, Terrein rijden)
Ook de KMAR doet voortgezetten motor en auto lessen aldaar.
Als je de basic's begrijpt ga je gewoon de openbare weg op.

Tevens hebben ze het allernieuwste systeem om theorie te leren , modulair via een computer programma.

Al met al een prima rijschool.

zo, ben ik weer even (A)
oirschot zeker mooie rijopleiding, eindelijk iemand die het echt zelf heeft gezien! en tja, daar heb ik mijn B rijbewijs gehaald, en uiteindelijk deze week ook mijn YPR rijbewijs:D, en geloof me, je rijbewijs krijg je dus NIET bij een pakje boter, want ik ben de 1e keer gezakt voor mijn ypr!! en weetje waarom? ik was te sociaal op de weg, (omdat ik netsjes aan de kant ging als er bijv. een vrachtwagen aan komt) ik keek te vaak in mijn spiegels voor mijn plaats op de weg, en tja, k geef oook wel toe dat ik een stoeprandje had geraakt!! :P maar goed uit eindelijk de voglende dag toch geslaagd! ;)

oh en iemand vroeg hij mijn auto er uit zou zien! 850 is zeker stoer! mr t liefst een c70, hard roze, uitgebouwd, met body kitt:D (H) en geairbrushed!!! met verschillende roze kleuren:P en glitters over de hele auto heen!!!:D:D

haha groetjes Kim :D

Vertigo

Citaat van: marcelV70R op 13-06-2008 20:14:21
oh en iemand vroeg hij mijn auto er uit zou zien! 850 is zeker stoer! mr t liefst een c70, hard roze, uitgebouwd, met body kitt:D (H) en geairbrushed!!! met verschillende roze kleuren:P en glitters over de hele auto heen!!!:D:D

haha groetjes Kim :D

Lijkt me een projectje voor het tv programma "de grote beurt"

Ik meen dat je je nog op kan geven voor komend seizoen ;)

Thom V

Of gewoon een paar spuitbussen pakken en je pa strikken voor de bodykit  ;D :eusa_whistle:

Maar die glitters...  :eusa_think:

Gr.  ;D

Dstrijk

Citaat van: Nunki op 28-05-2008 18:57:58
Leuk!
Ik weet nog een hele leuke T-5 estate voor 3500  :evil:

Zeker!!

marcelV70R

npu ze heeft een auto hoor!!

geen 850, maar een Hyundai Coupe
toch wat stoerder voor een meid van 18jaar
een 2.0L met redelijke opties
airco, cv, mistlampjes in de bumper enz enz
maar vooral leuk is dat er een G3 instalatie in zit.
ze is er heel wijs mee,
alleen baalt ze r van dat het militair rijbewijs
nog niet is om gezet naar burger
was een fout gemaakt op gemeentehuis,
waardoor het rdw geen rijbewijs kon afgeven
ga morgen ff langs gemeentehuis om dat recht te laten zetten

Marcel