Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thys

Lief dagboek, het is weer tijd om even bij te praten.




R-voorspoiler
Zoals vandaag al gemeld in verheugd, is er een nieuwe R-voorbumper besteld. De huidige heeft zoveel steenslag, lantaarnpalen en andere rommel op z'n donder gehad, dat ik liever wat extra geld in een nieuwe steek, dan om deze weer op te laten knappen. Bumper zal binnenkort gespoten worden, gelijk met oa. spiegelkappen en koplamplijsten. Ik moet alleen nog even op zoek naar een onbeschadigd bovendek.




Airco
Met groot onderhoud in de motorruimte in het vooruitzicht, heb ik vanochtend alvast het airco-systeem leeg laten halen. 2 Jaar geleden ging er zo'n 750 gram in, nu kwam er nog 485 gram uit. Systeem is dus niet helemaal dicht.  >:( De condensor is krap 2 jaar oud, alle O-ringen zijn toen ook gelijk vervangen.





Turboslangklemmen
Lang geleden had ik de dunne slangen rondom de TCV al eens vervangen door siliconenslang, alleen had ik toen geen goed passende slangklemmen voorhanden. 2 Jaar later toch maar eens aangepakt, en de boel netjes in orde gemaakt.





Een week later kon de boel weer los, want toen was er de nieuwe TCV :eusa_doh:



De turbodruk wordt nu merkbaar beter vastgehouden, en installatie was echt 5 minuten werk. Uitstekende opgrade voor het geld! Ik moet hem alleen nog een keer permanent bevestigen, hij hangt nu aan een tie-wrap onder de LMM te bungelen :eusa_shifty:

Tot zover even, binnenkort meer groot nieuws!

henry classic v70

Citaat van: Thys op 17-05-2011 23:20:52
Lief dagboek, het is weer tijd om even bij te praten.

Tot zover even, binnenkort meer groot nieuws!

...... ook alcantara? :evil:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Thys

Nee, ik houd me liever bezig met het noodzakelijke onderhoud aan de auto. Iets met prioriteiten 8)

wepster

en waar heb je die tcv besteld dan en wat waren daar de kosten van ???

elianmars

Citaat van: wepster op 18-05-2011 00:47:20
en waar heb je die tcv besteld dan en wat waren daar de kosten van ???


Was een groupbuy op Nordicturbo. Kostte iets van vier tientjes, als ik het goed heb.

Thys

#620
Klopt helemaal Marcel.

Vorige week diende zich een ergernis aan; gerammel in de voortrein. Het begon met wat bijgeluid bij het passeren van drempels, maar binnen een paar dagen was het uitgegroeid tot een harde metaalachtige kloenk bij iedere hobbel.,

Woensdagavond even bij Marco op de (tweekoloms) brug geweest, maar met alle vier de wielen in de lucht was het geluid niet meer te reproduceren :eusa_doh:

Gisteravond even bij Stephan op de vierkoloms brug geweest, met de wielen dus in de normale stand, en daar had Stephan het probleem al gauw gevonden; rotte kogel van de linker endlink. Beetje kort, na 30,000km/ 8 maanden gemonteerd geweest te zijn. Al met al toch een opluchting dat het zoiets kleins is, ik vreesde al voor m'n schokdempers. Wel verbazend dat zo'n klein ding zoveel lawaai kan veroorzaken.

Verder gistermiddag het nodige spul opgehaald bij de poedercoater, dat is echt superstrak geworden :eusa_clap:

Marco en Stephan bedankt voor het meedenken en -kijken! :eusa_clap:

LQDI

Mocht het een orgineel volvo onderdeel zijn heb je nog garantie hè.

Thys

Het was niet origineel Volvo, maar die garantie komt evengoed wel voor elkaar :)

ulkeman

blij dat het iets kleins was al met al een leuke middag/avond toch ;D

je veerpootbrug is echt mooi geworden zeg  :eusa_clap:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Thys

Inderdaad 8)

Plaatjes:









De achterste brug wacht nog even op montage, de boutjes kraken me iets te hard bij het losdraaien. Eerst maar even kruipolie halen.

-D©©©L-


Jack v

netjes Thijs die zijn mooi geworden. Idd die boutjes kunnen behoorlijk zwaar draaien en knappen dan ook zomaar. Als ze je wel afknappen kun je ze er aan de onderkant zo uit draaien.
Dit komt omdat ze vanaf onderen volgekwakt zijn met tectyl.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Piere

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Thys

Gisteren weer wat moois opgehaald 8)





Denk dat ik de rest van de auto ook maar matzwart maak, dan hoeft de bumper iig niet meer gespoten te worden :D

Ludo