Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartendeb

Alsof het niets is, wat een prachtklus! :)

elianmars

Super, mannen! Klus is snel geklaard. Complimenten!  :eusa_clap: :eusa_clap:

jrkalf

*jaloers*

Mooi werk Thijs. Supergaaf!
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Piere

Citaat van: Thys op 08-01-2012 21:09:25
<Insert een boel gepriegel&geknooi, een lading chinees, Uncompressed Natural Gas :eusa_sick:, een boel slap geouwehoer en nog meer gepriegel&geknooi>

Magic!


Is looking good man, ben ik ook wel jaloers op :eusa_clap:

Enjoy! :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

arjen850

Echt mooi :eusa_clap: Ook super dat dit met de vele handen is gedaan, fantastisch dat men zo elkaar helpt en voor elkaar klaar staat. Respect voor de klus, en ik hoop dat het fijne rijden de pijn in de knip verzacht :angel: ;)
Geweldig :eusa_drool:

mikky


Thys

Pijn in de knip heb ik nauwelijks gevoeld, aangezien de kosten over bijna een jaar zijn uitgesmeerd. En wat het ook gekost heeft, het was iedere euro waard.

Alles bij elkaar zitten er zo'n 70 manuren in de motorswap, de voorbereiding niet meegerekend.

En nu is het eindelijk tijd voor pils :eusa_dance:

razorx


arjen850

Citaat van: Thys op 08-01-2012 22:05:15
Pijn in de knip heb ik nauwelijks gevoeld, aangezien de kosten over bijna een jaar zijn uitgesmeerd. En wat het ook gekost heeft, het was iedere euro waard.

Alles bij elkaar zitten er zo'n 70 manuren in de motorswap, de voorbereiding niet meegerekend.

En nu is het eindelijk tijd voor pils :eusa_dance:

Is goed, ik kom der aan ;D

michiel

Geweldige klus.

Toch is iets me niet duidelijk:

Citaat van: Thys op 08-01-2012 21:09:25
........Eerst zonder ontsteking en brandstof, om voldoende benzinedruk op te bouwen, .....

Eehh   ???

;D
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

-D©©©L-

Citaat van: michiel op 08-01-2012 22:58:11
Geweldige klus.

Toch is iets me niet duidelijk:

Citaat van: Thys op 08-01-2012 21:09:25
........Eerst zonder ontsteking en brandstof, om voldoende benzinedruk op te bouwen, .....

Eehh   ???

;D

Systeem is helemaal leeg geweest en we wilden graag van eventuele lucht in het systeem af.

pwassink

Citaat van: michiel op 08-01-2012 22:58:11
Geweldige klus.

Toch is iets me niet duidelijk:

Citaat van: Thys op 08-01-2012 21:09:25
........Eerst zonder ontsteking en brandstof, om voldoende benzinedruk op te bouwen, .....

Eehh   ???

;D

Wat is daar nu weer onduidelijk aan dan ?

Het nieuwe blok heeft immers een poos(je) stilgestaan, de olie die er nog inzat zit dus allemaal onderin,
brandstofsysteem is ook nog helemaal uit elkaar geweest dus zal zich ook eerst even moeten vullen en ontluchten.

Als je dan eager meteen de boel start en al dan niet gaat gassen loop je risico's die je eigenlijk als techneut niet wilt,
Immers de olie is nog niet bovenin geweest, lagers en turbo zal nog niet volledig met olie gesmeerd worden etc etc..


Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

michiel

Dat je 'm zonder brandstof en ontsteking start om oliedruk op te bouwen lijkt me duidelijk, maar dat staat er niet. Ik ging uit van een typo, ik dacht werkelijk dat er ipv benzinedruk oliedruk had moeten staan.

Dat het brandstofsysteem ontlucht moet worden snap ik ook, ik had het denk ik anders verwoord.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

t_w

Citaat van: razorx op 08-01-2012 22:06:05
Proost!

Volgens mij is dit de enige juiste reactie (en actie ;) ) na zo'n klus!

Hulde!

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R