Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Taranis op 27-04-2013 10:23:01
Of juist niet, soms best handig die botsbobbel :D

Nou. Ook fijn voor je scheenbenen  :-X

Thys

Zo, ik heb weer wat te zeiken. Schade aan m'n velg:







Velg ligt nu bij het straal&coatingbedrijf, ik ben heel benieuwd hoe hij eruit komt :eusa_pray:

Verder is de trekhaak terug van de poadercoater, en heb ik een paar nieuwe bumpersteunen opgehaald. Moet er binnenkort maar een keer onder.

Anders nog iets te zeuren? Nee, voor nu even niet.

elianmars

Ga je geen kleurverschil krijgen?

Thys

De velg ligt bij hetzelfde straalbedrijf wat de Volans de vorige keer heeft gedaan. En een klein beetje kleurverschil is geen ramp. 1 Keer remmen en je ziet het verschil niet meer :D

Vannacht nog weer even goed staan vloeken op die bandenboer trouwens, ik moest met m'n volle gewicht (70 hele kilo's) op de verlengde sleutel gaan staan om de bouten los te krijgen :eusa_wall:

Zodra de schade van m'n velg afgehandeld is zien ze me daar nooit meer :eusa_snooty:

KIM

Want dit is door het bandenapparaat veroorzaakt...

Thys

Klopt. En ik zag vannacht bij het wisselen dat de tweede velg ook op z'n donder heeft gehad...
21...22...23...

KIM

Ik heb Arjen al eens gekwetst met mijn mening over bandenboeren...

hertogjan6

ik had ze letterlijk die velgen om hun kop gegooid! ;D

zonde van die velgen!  ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

hertogjan6

Citaat van: koen.s op 09-06-2013 23:24:31
Ze hebben hem dus aan de binnenkant van de velg opgespannen, en daar is het apperaat overheen gedraaid  :eusa_wall:
dan waren het stugge banden anders krijg je het echt niet zo  :eusa_think:

of gewoon een apparaat uit de prehistorie  :eusa_think:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

MVeldhuis

Dat is inderdaad precies wat er fout is gegaan, zo opspannen is makkelijker en sneller, maar niet sterk genoeg bij stugge banden.
Fuck-up van bandenboer, hij wist wel dat dit kon gebeuren maar puur gemakzucht.

Thys

Dank voor de extra info heren. Mocht het nodig zijn dan zal ik hem ermee om de oren smijten.

Dan iets anders; vandaag is de olie van de LPI-pomp vervangen. 68.000km en 23 maanden geleden was dat voor het laatst gedaan, en vandaag was niets te vroeg. De pomp was nog wel vettig, maar er kwam geen druppel olie meer uit. Volgende hervullen zal wat eerder gaan gebeuren.

De lege band van afgelopen weekend is weer gefikst; het ventiel bleek los te zitten.

mehn

Citaat van: Thys op 12-06-2013 23:43:07
Dan iets anders; vandaag is de olie van de LPI-pomp vervangen. 68.000km en 23 maanden geleden was dat voor het laatst gedaan, en vandaag was niets te vroeg. De pomp was nog wel vettig, maar er kwam geen druppel olie meer uit. Volgende hervullen zal wat eerder gaan gebeuren.

Heb ik vorige week laten doen. Was 27 maanden en 40.000km geleden voor het laatst gedaan en bij mij zat er nog genoeg in. Liep er zelfs uit bij het leeghalen van de tank. Hele rubber sok zat onder de olie. De volgende keer ga ik na 50.0000km ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Thys

#927
50- a 60.000km zal een mooie interval zijn voor een turbomotor die goed gebruikt wordt. Toch wel bijzonder voor een systeem dat volgens de fabrikant onderhoudsvrij is :eusa_doh:

Oja, voor belanghebbenden: stuur even een PB naar DCCCL voor telefoonnummer.

Ludo

Volgens mij gebruiken jullie die turbomotor toch niet zó goed.
Bij mij stond de pomp telkens droog in minder dan 30.000km.

;D

Thys

#929
Dan wordt het tijd dat je je mengsel na laat kijken :D