Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

;D

Heb je die zwarte pijp van Ludo's wagen wel eens gezien? :o ;D

Thys

Bouwpakketje besteld!

Tech Edge 2Y2 met display en wideband sensor. Moet ergens in de komende 2 weken binnen gaan komen. Ik ben benieuwd!

razorx

Geinig setje, ik ben ook benieuwd!

Thys

#933
Omdat we dit jaar met het hele gezin twee weken gaan kamperen in Zweden, een sedan stiekem wel een beetje klein is en ik geen zin heb om een aanhanger mee te slepen, heb ik vandaag dit ding opgehaald.



Mooi? Neh. Praktisch? Joa. En we noemen het: Zeven tinten grijs 8)

Oja: morgen éindelijk de 16T schuine flens turbo + bijpassende downpipe eronder knopen. Die liggen ook pas een jaar op de plank.

razorx

Ik vond je sedan ook wel opvallend klein. ;)

Leuk hè, naar de vakantie toe te werken.

Van die kleine zaken, zoals de laatste kaarten downloaden. Voor ons zorgen dat de gele "vestjes" vor de doortocht door Oostenrijk klaarliggen. Kijken naar de airco.

Ik ervaar dat alles zeer positief.

elianmars

Ik vind het al knap dat je alles in de sedan plus dakkoffer krijgt. Bij ons was een V plus dakkoffer nog te klein  :eusa_shifty:

Thys

Citaat van: elianmars op 24-06-2013 22:11:37
Ik vind het al knap dat je alles in de sedan plus dakkoffer krijgt. Bij ons was een V plus dakkoffer nog te klein  :eusa_shifty:

We zijn nog niet weg natuurlijk. Het zal nog bewezen moeten worden dat het past :)

Yits: Airco moet eigenlijk weer even geleegd en afgevuld worden; hij lijkt minder te koelen dan vorig jaar. En zo zijn er nog wel wat dingen te doen. Geen vervelend werk inderdaad :)

hertogjan6

Donker grijs! Ziet er strak uit onder zwart! ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

elianmars

Citaat van: hertogjan6 op 25-06-2013 00:56:18
Donker grijs! Ziet er strak uit onder zwart! ;)

Waar heb jij het nou over?  :eusa_eh:

)()()sT

Citaat van: elianmars op 24-06-2013 22:11:37
Ik vind het al knap dat je alles in de sedan plus dakkoffer krijgt. Bij ons was een V plus dakkoffer nog te klein  :eusa_shifty:

Rob is inmiddels ook al uitgeweken naar zo'n Thule op zijn trekhaak :o ;D

hertogjan6

Citaat van: elianmars op 25-06-2013 09:16:17
Citaat van: hertogjan6 op 25-06-2013 00:56:18
Donker grijs! Ziet er strak uit onder zwart! ;)

Waar heb jij het nou over?  :eusa_eh:
;D volan's aan de voorzijde natuurlijk  ::)  ;D  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

The Demon

Ik ben zeer tevreden met mijn estate, alles kan gewoon mee.
Ik vraag me alleen weleens af hoe ik het voorheen in de Sierra sedan kreeg  :eusa_think:

Groet,
The Demon.

Thys

16T schuine flens hangt eronder. Uitlaatgedoe. Morgen meer, nu naar huis :)

Thys

Zo, dat rijdt lekker! De mapping is nog niet aangepast, maar het is direct al te merken dat de druk sneller opgebouwd wordt, vooral onderin de toeren is dat goed merkbaar.

Thys

#944
Even zeiken hoor:

Een paar weken terug was ik bij de bandenboer voor montage van twee nieuwe voorbanden. Zoals eerder al beschreven, ging dat niet helemaal goed; beide velgen zijn tijdens het afdraaien losgekomen en behoorlijk beschadigd geraakt. Aangezien ik maar 1 reservewiel bij me had is 1 band wel gemonteerd. De andere velg heb ik gelijk bij het straalbedrijf om de hoek gegooid. Deze was gisteren klaar, en hij is weer hartstikke netjes :eusa_clap: Na de vakantie is het andere wiel aan de beurt.



Toen doorgereden naar de bandentoko om die tweede band op te halen, en gelijk maar even gevraagd hoe hij van plan was de schade aan 2 velgen (80 euro in totaal) te gaan regelen. Nou, niet. Enige wat hij wilde doen was de banden gratis monteren, de rest was mijn 'eigen risico', vond hij. Ik vond en vind van niet. Eerdaags maar even een ingebrekestelling in elkaar zetten. Zucht...




Turbowissel: 368k

Vorige week woensdag was het eindelijk zover; de 16T met schuine flens die al bijna een jaar in de kast lag kon er eindelijk onder. Eea. ging niet geheel zonder slag of stoot, mede dankzij vastgerotte tapeinden (volgende keer toch maar nieuwe bestellen :eusa_shifty:) en een uitlaat die niet lekker aan wilde sluiten. Uiteindelijk maar een deel van de Ferrita afgezaagd, en in de mof van de Simons pijp geschoven.





Iets later dan gepland liep de auto weer, en bij het eerste voorzichtige proefrondje werd het verschil al duidelijk; de druk wordt veel vlotter opgebouwd, en de auto voelt een stuk soepeler aan. De software moet uiteraard nog wel aangepast worden, dat is iets voor na de vakantie.




Comfort knipperlicht module

Omdat het toch wel erg lekker werkt, en alle wagens op mijn werk ermee uitgerust zijn, ben ik vorige week naar de VW dealer getogen om zo'n kitje te bestellen. Volgende ochtend was hij binnen, en zaterdag heb ik hem ingebouwd. Wel ietsje anders dan oorspronkelijk bedoeld, want wát een buttsysteem is dat met die knijpverbindingen. Ik heb de boel lekker gesoldeerd en voorzien van krimpkous. Iets meer werk, maar dat zit tenminste als een huis.



In de dagen nadat ik de module had ingebouwd, viel het me op dat de kachelfan zijn werk niet meer deed. Het zal ook eens in één keer goed gaan :eusa_doh:

Gisteren even op speurtocht gegaan, en de ECC unit en kachelweerstand uitgewisseld. Helaas zonder resultaat. Vandaag samen met een collega nog even gekeken en gemeten, uiteindelijk bleek de kachelfan gewoon stuk te zijn. Ding is er 3,5 jaar geleden nieuw in gegaan :eusa_wall: Hij loopt wat zwaar, ratelt en trekt 6 Ampere. De koolborstels zijn raar afgesleten en langs de rand afgebrokkeld. Echte Hella kwaliteit :eusa_liar:

Voor tijdelijk maar even op zoek naar een andere zodat we op vakantie kunnen met een werkende kachel, en daarna eens zien of de koolborstels te vervangen zijn. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?




USA achterlichten

Poosje terug van t5joost een set knappe USA achterlichten overgenomen, de eerste helft is gemonteerd.

EU:


USA