Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans Duiven


Thys

Zij alleen de schrik; ik m'n weekend naar de gallemiezen :D

pwassink

Citaat van: Thys op 24-01-2016 21:56:42
Zij alleen de schrik; ik m'n weekend naar de gallemiezen :D

K geloof nooit dat dat ongezellig was ... :-) 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

maruska

gelukkig geen persoonlijke schade... dat is toch altijd het belangrijkste..

overigens ook : flink ultrasoon bad als de pan er in kan :O
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

remeeus

Jammer van de schade maar gelukkig is het goed afgelopen

Kijk voor je tps even bij auto-onderdelen24.nl ik heb iet van €28 betaald voor een bosch

Pim

Thys

Citaat van: pwassink op 24-01-2016 22:26:16
Citaat van: Thys op 24-01-2016 21:56:42
Zij alleen de schrik; ik m'n weekend naar de gallemiezen :D

K geloof nooit dat dat ongezellig was ... :-) 

Dat was het ook zeker niet, maar ik was eigenlijk wel toe aan 2 dagen weekend :)

Citaat van: maruska op 24-01-2016 22:54:09
overigens ook : flink ultrasoon bad als de pan er in kan :O

Klopt, heeft een inhoud van 30 liter. Heeft Marco mooi voor elkaar :eusa_clap:

Citaat van: remeeus op 24-01-2016 23:37:28
Kijk voor je tps even bij auto-onderdelen24.nl ik heb iet van €28 betaald voor een bosch

Die heb ik zojuist toegevoegd aan mijn pkwteile.de bestelling; 22 euro incl. btw!

maartendeb

#1056
Citaat van: Thys op 24-01-2016 20:43:02


Hoi Thys, naar aanleiding van sbv carterventilatie topic ben ik geïnteresseerd geraakt in onderwerp carterpan en het aanbrengen van de pakking daarvan. Heb je misschien een foto van aangebrachte pakking? Zoniet, heb je gerold (Vida) of gerupst? Is Dirko Dichtmasse een aan te bevelen product? Dank! :)

Thys

Ha Maarten, de Dirko schijnt de Rolls Royce onder de pakkingen te zijn :D Het kost ook wel 15 euro voor een tube.

Op advies van Marco heb ik de pakking op het onderblok aangebracht ipv. op de pan omdat er tijdens het op de plek manoeuvreren van de pan het pakkingsmateriaal makkelijk weggeveegd zou kunnen worden. Het was ook wel een beetje klooien met stuurhuisleidingen die in de weg zitten.

Van de aangebrachte pakking heb ik geen foto gemaakt, we hebben het spul aangebracht en met de vinger uitgesmeerd over het contactvlak.

Johann

Dirko is voor versnellingsbakken.

Gewoon de roze meuk van Volvo gebruiken. Op de pan doen. 4 langere bouten in de hoeken doen, rechtstanding aandrukken en de kleine boutjes er in.

elianmars

Citaat van: Johann op 25-01-2016 11:18:28
Dirko is voor versnellingsbakken.

Gewoon de roze meuk van Volvo gebruiken. Op de pan doen. 4 langere bouten in de hoeken doen, rechtstanding aandrukken en de kleine boutjes er in.

Hoe dik moet die pakking erop gerold worden? Bij de Saffron van Sander hadden we niet veel meer in de tube zitten, maar er zat wel een egale laag op de rand van de pan.
Toch lekt het nu waarschijnlijk ergens tussendoor.

Thys

Citaat van: Johann op 25-01-2016 11:18:28
Dirko is voor versnellingsbakken.

Jah... en de rest van de auto kun je er ook mee in elkaar plakken.

Johann

Citaat van: elianmars op 25-01-2016 11:56:18
Hoe dik moet die pakking erop gerold worden? Bij de Saffron van Sander hadden we niet veel meer in de tube zitten, maar er zat wel een egale laag op de rand van de pan.
Toch lekt het nu waarschijnlijk ergens tussendoor.

De pakking zit er in kleine druppeltjes op. Lijkt heel dun. Het probleem is niet de pakking film maar "troepjes" in de film. Het is gewoon heel belangrijk dat de pakking overal aan kan liggen en mocht er maar een klein korreltje in de film zitten dan willen de vlakken al niet meer aanliggen.
Daarom liefst altijd nieuwe roller gebruiken, pakking op een gladde plaat doen en dan uitrollen. Goed kijken of er geen troep om de hoeken van het vlak zit waar de roller over moet rollen want die troep gaat in de roller zitten.

Johann

Citaat van: Thys op 25-01-2016 12:08:37
Citaat van: Johann op 25-01-2016 11:18:28
Dirko is voor versnellingsbakken.

Jah... en de rest van de auto kun je er ook mee in elkaar plakken.

Een Ford.  ;)

maruska

@johann, die volvo kleef sjips was erg stroperig, bijna kauwgom achtig.. dat hoort ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Johann

Citaat van: maruska op 25-01-2016 12:20:07
@johann, die volvo kleef sjips was erg stroperig, bijna kauwgom achtig.. dat hoort ?

Kauwgom lijkt me niet goed. Volgens mij moet je bij de meeste kitten een verwerkingstemperatuur van minimaal 12 of 15 graden aanhouden.