Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-


Thys


-D©©©L-

Citaat van: thyzerrr op 26-10-2008 12:11:25
Ik zat ook al te wachten :eusa_think:
Duh..  ;D vooruit dan maar.

Eerst maar eens de resten wildlife verwijderen... steeds weer hazelnoot resten onder de kap is sub-optimaal.




Tweetal riante woningen kunnen naar de stortplaats:



Verder op het programma; Oliewissel & oliefilter wissel, bougies & kabels verversen, toch maar een verse nokkenas keerring erin gezet (bleek geheel gaar achter de rotor), een vers interieur filter geplaatst, ruitenwisser armen weer recht gemaakt, parafaan uitgemest, accu op de plek gezet, LPi injector relais op betere plek gezet, en natuurlijk een nieuw rubber voor de bovenste reactie arm:




Veerpoot brug stang "andersom" gemonteerd vanwege de LPi drukregelaar, hier is ie nog even losgenomen. Wagen is erg netjes onder de kap en loopt ook erg mooi.



Tussendoor nog even genoten van vers gemaakte groente soep met brood etc. Dag was snel voorbij.

Thys

#63
Wauw! :eusa_clap:

Was een heel fijn middagje sleutelen gisteren. Veel meer kunnen doen dan ik had durven hopen. Wellicht zit het tussen de oren, maar hij lijkt met de verse ontsteking iets vlotter/soepeler in de toeren klimt. En het is natuurlijk fijn om te weten dat er weer nieuw spul in zit. De oude kabels waren nog de originele uit '96...

Citaat van: -D©©©L- op 26-10-2008 13:16:59
Tussendoor nog even genoten van vers gemaakte groente soep met brood etc. Dag was snel voorbij.

Inderdaad een heerlijke lunch! Maar dat de dag snel voorbij was...mwoh :)


Gisteravond onder het werk nog een opsomming (was lijst?) gemaakt met alles wat ik er in de nabije toekomst aan moet/wil doen. Over enkele minuten in de beginpost te zien

-D©©©L-

Citaat van: thyzerrr op 23-06-2008 13:12:13
-Compressiemeting


Tijd over ?  ;) 186 k achter de kiezen en loopt echt als een zonnetje.  ::)

Thys

Jup, mooi moment om even een referentiepunt vast te leggen :)

Hans Duiven

Citaat van: thyzerrr op 28-10-2008 23:47:28
Jup, mooi moment om even een referentiepunt vast te leggen :)

Ik zie dat je al helemaal onder invloed bent van de Marco-doctrine:
Nieuw expansievat incluis groene dop  ;D  ;D  ;D

Mooie bak Thijs!

Hans

Thys

Jaa, hij gaat lekker :eusa_dance:
Er moet maar gauw een nieuwe radiateur in, dan kan de Volvo-blauwe koelvloeistof er mooi in :)

Vandaag even een 'nieuw' stuk tapijt gehaald voor de passagierszijde voorin. Er zit daar een lelijke verfvlek, maar straks niet meer.

Ook een windgeleider gehaald, kunststof bak die over de hele breedte van de motorruimte onder de radiateur zit. Deze is waarschijnlijk na een schade nooit teruggeplaatst. Vandaag ook tot de conclusie gekomen dat het sleepoog aan de voorzijde wat uit het lood staat.



Thys

Update: er is weinig nieuws te melden 8)

Er zit een nieuwe accu 73 Ah in, de oude begon duidelijk minder te worden en met de koude maanden voor de boeg zit ik liever safe.

Vandaag een zelfdimmende achteruitkijkspiegel opgehaald, die gaat er hopelijk morgen in. Morgenavond ook motorsteun aan distributiezijde wisselen en mogelijk de achterasrubbers.

Van sleutelen komt het de laatste tijd helaas weinig, te druk met mn nieuwe huis, werk, en natuurlijk autorijden. Heb er intussen zo'n 7000 km op zitten, en nog altijd een uitstekend gevoel over de auto.

Er is nog een probleempje met de terugslagklep achter de gasvuller; deze sluit niet meer af met als gevolg dat hij nu een goeie 5 seconden gas staat te spuwen na het tanken. Niet echt een fijn idee, daar wordt dus nog wat aan gedaan.

Zometeen even de lampjes van de ECC vernieuwen, en als er nog tijd over is ook die van de radio.

Thys

#69
Afgelopen week ook weer wat kunnen doen:

-Nieuwe (kunststof) stabilisatorlinks
-Motorsteun aan distributiekant vervangen
-Bumpers en handgrepen in de lijnolie
-Wintermatten erin
-Bekleding A-stijl terug in model/positie gebracht

Vandaag bezig geweest met het inbouwen van de zelfdimmende binnenspiegel. Plaatjes laat ik achterwege, denk dat intussen wel bekend is hoe zo'n ding eruit ziet. Kabel achter het dashboard langs trekken was nog wel een beetje gemartel, maar een fietsspaak bood uitkomst. Bij het aansluiten kwam ik alleen 1 dingetje tegen:

De blauwe draad van de spiegel moest op een stekker komen waarvan pin 1 nog vrij was. Enkel bij RHD en auto's uitgerust met RTI zou hier al een draad zitten, deze moest dan gedubbeld worden. Nu zit er bij mij op die pin echter ook een blauw-zwarte draad, terwijl mijn stuur toch echt links zit, en RTI ook in geen velden of wegen te bekennen is. Iemand hier een idee over? Spiegel functioneert prima, maar ik vraag me af waar die andere draad dan van is.

Wat me nog wel een beetje stoort is dat wanneer de spiegel op automatisch staat, er een LEDje brandt. En als het donker is wil ik juist zo min mogelijk tegenlicht hebben...

thuur

Staar je niet blind op de bedradingsschema's ;)

Snelste oplossing voor het (te felle?) LEDje: met een watervaste stift een punt in het midden van het LEDje zetten.


Gr 8)

Emiel

850's en de eerste serie V70 zijn nooit voorbedraad geweest voor RTI... ;)

Thys

@Thuur: Precies wat ik ook al dacht ;D

@Emiel: dat leek me ook al vreemd, vandaar dat ik me afvroeg waar ie dan wél zou zijn. Makkelijkste oplossing is denk ik  draadje doorknippen en kijken welke functie er uitvalt :D

-D©©©L-

Over pen 1 van welke stekker heb je het precies ?

Thys

Onder het dashboard zitten 3 'stekkerblokken' naast elkaar. van het middelste blok connector C, en dan pin 1, zo uit het hoofd. Zie anders de blog van Misha (Kan zelf niet zo uitgebreid posten, zit nu online via mijn pda)