Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thys

Update: hij rijdt nog steeds 8)

Intussen tijdelijk op 15" (leen)winterstaal, ik ben nog druk zoekende naar (gebruikt) winterrubber in 17". Wieltjes zijn er intussen al wel.

Een paar maanden geleden heb ik er een merkloze 4300K HID set ingebouwd, die werkt naar volle tevredenheid.

Zo staat hij er nu bij:




Veel tijd voor onderhoud heb ik verder helaas nog niet gehad, het grootste deel van de tijd ben ik druk geweest met kilometers vreten; in 4 maanden tijd zo'n 17.000 kilometer. Hij heeft zich keurig gehouden, en er zijn vooralsnog geen schokkende dingen naar boven gekomen. De komende tijd is het wat rustiger met werk, dus is er eindelijk weer tijd voor grootschalig onderhoud. Wordt vervolgd

)()()sT

Echt een schitterende wagen  :eusa_clap:
Van voren lijkt ie (uitgezonderd de grille) op mijn vorige GLT  ;D
Je hebt de xenon in de normale koplampen zitten??

Alleen die mudflaps.... maar ja, ik zit dan weer met een ontzettend gore achterbumpert  :evil:

razorx

Leuk weer een bericht van je te lezen.
Die lampen ogen goed.

Groeten,
Yits

elianmars

Goeiendag, wat glimt die wagen mooi!!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Freakybaby

Blijft een geweldig mooie auto thijs!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

fbm

Citaat van: thyzerrr op 04-02-2009 18:53:45
in 4 maanden tijd zo'n 17.000 kilometer.

:o
Daar doe ik 2 jaar over!  :eusa_whistle:


Hij ziet er erg mooi uit, houden zo!  ;)


UserID6342

Het is en blijft een mooie auto Thijs.  Ziet er strak uit !

R o b

Prachtige wagen, ben niet fan van je grill maar goed...over smaak valt niet te twisten!

Suc6 met het onderhoud!  :eusa_clap:

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 04-02-2009 19:28:09
Alleen die mudflaps.... maar ja, ik zit dan weer met een ontzettend gore achterbumpert  :evil:

Toch soms best handig.... vooral als je erna gas moet gaan tanken  :eusa_wall:

Freakybaby

Citaat van: )()()sT op 06-02-2009 22:06:03
Citaat van: )()()sT op 04-02-2009 19:28:09
Alleen die mudflaps.... maar ja, ik zit dan weer met een ontzettend gore achterbumpert  :evil:

Toch soms best handig.... vooral als je erna gas moet gaan tanken  :eusa_wall:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2009/DSC00382.jpg

Bij de dieselpomp hangen van die plastic handschoentjes  :eusa_whistle:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ties

Hij is mooi hoor! Zit ook te denken aan die mudflaps.. vind ze eigenlijk wel ruig  :eusa_shifty:
Wel nog even een slash in de grill.

Thys

Dank voor alle leuke reacties!

Die grill wordt nog eens aangepast. Met de nadruk op eens... t is vast een werkje van niks, maar zo zijn er nog veeeel meer van die werkjes. Vandaag even een vervangende linker S70 daklijst opgehaald, de vorige kreeg bij 120-en-een-beetje last van bindingsangst :-\

Rogers XC 70 2000

Citaat van: )()()sT op 06-02-2009 22:06:03
Citaat van: )()()sT op 04-02-2009 19:28:09
Alleen die mudflaps.... maar ja, ik zit dan weer met een ontzettend gore achterbumpert  :evil:

Toch soms best handig.... vooral als je erna gas moet gaan tanken  :eusa_wall:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2009/DSC00382.jpg

die mudflaps helpen niet heel veel om de boel schoon te houden.... ik spreek uit ervaring  ;D

Thys

Dat is ook afhankelijk van waar de gasvuller zit, denk ik zo. Ik heb er hier geen problemen mee, de vuller blijft behoorlijk schoon. Wat mij op het volgende brengt: modificatie van de gasvuller!

Blijkbaar ziet een Nederlandse gasvuller er in Belgiƫ anders uit dan in Nederland ;), want toen ik de wagen kreeg bleek bij thuiskomst de Nederlandse vulslang er niet op te passen. Nader onderzoek leerde dat dit kwam door twee metalen nokjes die in de gasvuller zitten, die ervoor zorgden dat de vulslang niet diep genoeg naar binnen kon.

Ik heb nog een hele poos met een (geleend) Belgisch->Nederlands verloop getankt, maar toen die weer retour moest zat ik toch met een probleem :D

Op een niet al te slechte dag me maar even kwaad gemaakt, en met een kwartiertje was het gebeurd :eusa_whistle:
Onder de achterbumper gekropen, de kunststof bus die om de vuller zit weggehaald (6 boutjes), en van de andere kant met een schroevendraaier de pinnetjes eruit gedrukt. Te stom voor woorden dat ik voor zoiets onbenulligs zo lang heb lopen knoeien met die adapter.

Op de foto zie je het bovenste nokje nog zitten, de onderste is al weg.

Ludo

die 2 nokjes zijn toch voor de afsluitdop. ???
krijg je die er nog wel op als je de nokjes weghaalt?.