Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thys

jawel hoor, er zit nu een dop in die zich vasthaakt achter de nokken van de vuller zelf, dus dat is geen probleem

RRRRR_Ramon

Mudflaps rulezzzz  :evil:

Mooie wagen hoor Thijs!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Elsje

Mooie R hoor!! Ik heb sinds kort ook de mudflaps en een mooie schone gasdop ;D. Ze steken wel erg uit bij mij. Nou heb ik nu de stalen velgjes met de snowtracs eronder zitten. Over 3/4 weekjes de Comets er weer onder dan even kijken hoe dat staat met de mudflaps.

Ik las dat je de raamlijsten gaat vervangen Is dat ivm windruis? Ik heb het idee dat bij mijn V70 de raamlijsten veel ruis veroorzaken

Thys

Ik heb mijn daklijsten vervangen door S70 modellen, vanwege de betere coating en waterafvoer. Maar die lijsten zitten er bij jou al op :)

Elsje

#94
Citaat van: thyzerrr op 09-02-2009 18:43:02
Ik heb mijn daklijsten vervangen door S70 modellen, vanwege de betere coating en waterafvoer. Maar die lijsten zitten er bij jou al op :)

Klopt. Ze geven vast een betere waterafvoer maar ik heb ook het idee dat ze meer ruis veroorzaken doordat ze uitsteken door de waterkering Ik was steeds van plan die een keertje af te plakken en dan te gaan rijden en kijken of het weg is. Maar het zouden ook de roofrails kunnen zijn.

Thys

Uit pure frustratie dat er al zolang niets aan de auto gebeurd was ben ik vandaag maar in de motregen gaan klussen Op het programma:
-verlichting SC-801 vervangen en terug monteren
-vloerbekleding passagierskant

Zo'n 3 maanden geleden had ik nieuwe lampjes besteld en de radio uit elkaar getrokken. Verkeerde lampjes >:(
Vervolgens overal aan het zoeken geweest naar lampjes die wél zouden moeten passen (Neglin T14286 kwam hier op het forum voorbij) maar die bleken nergens te krijgen. En toen ik in januari eindelijk bij een bedrijf kwam wat ze wel kon leveren, bleken dat helemaal niet de goede lampjes te zijn :eusa_wall: Uiteindelijk blijken er gewone draadlampjes in te gaan die bij elke elektronikaboer voor 3 kwartjes in het schap liggen...

Gisteravond eindelijk alle lampjes erin gebakken, en vandaag de radio geprobeerd en terug in elkaar gezet. Na 3 maanden met onderstaand frontje rondgereden te hebben is dat een verademing 8)


Klus nummer 2, de bekleding:


De verfvlek rechts was er niet meer uit te krijgen, en het door een vorige eigenaar gebruikte oplosmiddel had de bekleding ook geen goed gedaan.

Eerst alle vier de bouten van het stoelframe verwijderd + bijbehorende afdekkapjes.
Nu kun je de stoel achterover kantelen om wat meer ruimte te genereren. Houd in de gaten of de kabelboompjes onder de stoel lang genoeg zijn.

Vervolgens de kunststof dorpellijst weggehaald. Die zit vastgeklikt, en gaat met een beetje beleid los


Dan de schopplaat eruit, die zit vast met 3x Torx 25. Daarna kun je ook de vloerbekleding lospeuteren


Als je de vloerbekleding los hebt liggen trek je hem iets naar achteren, zodat je hem over de ventilatiebuis heen kunt trekken


Oud vs. nieuw


Nu de boel toch los lag heb ik de gelegenheid aangegrepen om de hele handel even schoon te maken. Kwam nog een klein kapitaal aan Franse en Belgische francs tevoorschijn, een maaltje konijnenbrokken en een partij glasscherven; de erfenis van een slecht uitgevoerde voorruitvervanging...

Tot slot in omgekeerde volgorde alles teruggebouwd, en Bob is je oom 8)

hathü

Dat ziet er erg netjes uit. En ben je nog nat geworden ;)

Frederik_850

Dat ziet er allemaal heel netjes uit ;D

Flipjes 850 R

 Goed bezig zo, en je hebt ook meteen van die plastic palletjes om je matje aan vast te leggen  ;)
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Thys

Danku! Heb het aardig droog weten te houden, toen ik klaar was begon het weer harder te regenen.
Voor morgen staan de linker daklijst en thermostaat van de stoelverwarming bestuurderskant, en hopelijk de zomerbanden ophalen en om de wintervelgen laten leggen 8)

En inderdaad, die nokjes houden nu mooi mijn rubberen wintermat op zijn plek.

Thys

#100
Zo, vandaag weer eens de handen uit de mouwen gestoken.
Om 12 uur vertrokken richting het Zwolse, en halverwege nog iets aparts gespot: een two-tone V70N waarvan de onderste helft zwart, en de bovenste wit was :eusa_think: Kwam te snel voorbij om te bepalen of ik het mooi vond of niet.

Goed, aan de slag; als eerste de stoelverwarming aan de bestuurderskant. Stoel gedemonteerd en een afgebroken draadje geconstateerd. Nieuw stekkertje aangezet en de billenschroeier doet het weer :eusa_dance:

Toen (eindelijk) de daklijsten aangepakt. De linker was laatst voor de helft losgekomen, en da's nie goed nie... Overal nieuwe clipjes en blokjes op gezet, en tot de conclusie gekomen dat ik toch 2 speciale blokjes blijk te missen. Wordt eerdaags vervolgd.

Intussen heeft Marco een nare kras  tussen de achterruit en de antenne uit de lak gepolijst :eusa_clap:

Daarna de auto op de brug gezet en de achterste remblokken eens losgehaald, ik had de indruk dat ze nog weleens bleven plakken. Na een duidelijke show-and-tell van Marco bleek dat niet vreselijk ingewikkeld, dus zelf het klusje afgemaakt. Blokken eruit, roest wegkrabben, blokken gangbaar maken en weer terugmonteren. Hard nodig, want er kwam nogal wat meuk uit zetten.

Tussendoor van een fijne chinese maaltijd genoten en een ritje gemaakt in de 422R. Da's niks voor mij, veel te bang dat ik stukken maak ;D. Maar het rijdt en stuurt wel superstrak. Naar mijn smaak wat te stug, maar daar valt vast aan te wennen :) Als toetje het benzinefilter vervangen. Toen eindelijk de windgeleider onder de motorruimte gemonteerd die al een paar maanden in de schuur lag te wachten. Scheelt weer wat vuil in de motorruimte. Ook nog even de bovenste dikke koelwaterslang vervangen, en de rechter xenonballast netjes weggebouwd.

't was weer een produktief dagje. Marco: IOU :eusa_clap:

Thys

Eergisteren heb ik noodgedwongen de rechter voorrem los moeten halen wegens continu aan- en heetlopen. Klauw gedemonteerd, en tot de conclusie gekomen dat die aan vervanging toe is. Het rubber ligt er helemaal uit, en er zat weinig beweging meer in. Alles weer zo gangbaar mogelijk gemaakt, en als de sodemieter nieuw spul besteld. Dat komt hopelijk vandaag allemaal binnen, en dan kan het er ook meteen onder. Remblokken zagen er trouwens zo uit :eusa_think::


De gelegenheid ook maar even gebruikt om een steenslagrooster te plaatsen. Niet dat het heel veel zal helpen, maar t ziet er in elk geval wat beter uit:


Zojuist eindelijk mijn winterwielen met de zomerbanden erom opgehaald:


)()()sT

Ik moet even wennen aan de Titans.... Wel heel apart  :eusa_angel:

-D©©©L-


BOV

Zeer Nice, die gouden velgen!!  :eusa_clap:  :eusa_clap:

Staat mooi op een zwarte auto!
I take pictures and build stuff...