Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thys

Van de week is de auto even op de brug geweest, oa. om een nieuwe mistlamp te monteren. Toen bleek dat het subframe de stoeprand geraakt heeft; het is op de hoek rechtsvoor iets ingedeukt. Geen enorme schade, maar toch wel even schrikken  :-\

Het is nu ook duidelijk waarom ik de lichtopbrengst van mijn mistlampen zo bedroevend vond... ze staan dermate laag afgesteld, dat je de bundel van binnenuit ook helemaal niet kunt zien :D Gaan we dus nog een keer goed in orde maken.

De kachel doet het sinds afgelopen week weer, die is gereanimeerd met een andere fan en weerstand.

Verder is op korte termijn de distributie aan de beurt. Twee weken geleden is mijn km-teller bij 234.xxx km gestopt met tellen, intussen is de 240.000 al aardig in de buurt.

Als dat gedaan is, zijn de turbo en de voorwielophanging aan de beurt;
-Koni FSD, versterkte Meyle draagarmen, frisse stuurkogels en -stangen, lagercups en veerzittingen komen eronder, evenals een set onbeschadigde wielkuipen die ik onlangs in huis gehaald heb.

darius

Reinigen van de lampglazen van de mistlampen wil ook weleens een heel stuk schelen (van binnenuit). succes met de werkzaamheden.
No show, only go.

razorx

Ja Thijs, je zit rond de kluskilometerstand.
Succes er mee!

Groeten,
Yits

Thys

Jup, het wordt een dure tijd. Geeft niet, ik heb er een leuke hobby aan, en per km valt het allemaal best mee, heb ik me laten vertellen :eusa_shifty:

Vandaag heb ik afscheid genomen van twee van m'n Kumho's, die hadden na ruim 40.000 km nog maar krap 2 mm profiel, niet iets waar je met dit weer gelukkig van wordt. Gelukkig had ik van mijn Volans nog 2 Falken's liggen met ongeveer het dubbele aan profiel, die zijn er zojuist even onder gegaan. Nog steeds niet zaligmakend, ik weet, maar ik kan weer eventjes vooruit.

De bandenboer had nog een paar mooie rubbers in het rek staan:


Lekker bruut uitziend profiel, goeie prijs, verkoper was er enthousiast over (wat uiteraard geen enkele garantie is), dus bij thuiskomst eens wat recensies opgezocht. Toen was ik wel weer genezen :-\

Lawaaiig, matige grip bij droog weer, levensgevaarlijk bij nat... Laat maar zitten dan :eusa_hand:

Hans Duiven

Wellicht heeft mijn collega/maat nog wel een setje leuke banden met korting  ;D

Hans

henry classic v70

Goedkoop is vaak duurkoop...... inderdaad het is een bruut profiel alleen jammer dat je er niets aan hebt :eusa_think:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Opnieuw Kumho's? Ik twijfel of ik ze opnieuw ga kopen.

SirRutte

Bij autobandenshop.com heb je ze wel voor een prikkie.. Dus vanwege de prijs-kwaliteit verhouding hoef je het niet te laten ;)

Thys

@SirRutte: Welke banden bedoel je nu? de Kumho's, of die andere (Beijing Capital Tyre S800)?

@ Thomas: De Kumho's zijn me prima bevallen. Ruim 40dkm vind ik voor een setje voorbanden onder de R lang niet slecht. De achterbanden hebben nog een mm of 4 aan profiel, dus die kunnen nog wel even vooruit.

@ Hans: U hoort nog van mij ;)

Vulk

Hier bevallen ze ook goed, alleen slijten ze als de ziekte (vooraan toch, ze zullen ongeveer 25k km halen denk ik).

Volgende worden terug dezelfde ofwel Bridgestones.

Thys

Af en toe voor/achter wisselen, dan valt het wat minder op;) Je achterbanden zullen nu nog wel een mm of 6 hebben neem ik dan aan?

SirRutte

Ik bedoelde de Kumho KU31's.

205/45 R17 W (88) Versterkt: €75.43
215/45 R17 W (91) Versterkt: €71.20
(Inclusief verzendkosten)

Ik kan het niet duur vinden :eusa_shifty: Overigens waren ze deze zomer nog een kleine €65 bij die site..
   

Thys

S60 stuur is klaar voor montage! :eusa_dance:

Om de claxon te kunnen blijven gebruiken, en om later voeding te hebben voor de schakelaars, moest er een sleepcontact in het stuurwiel komen. Dat had nog wat voeten in de aarde, zie daarvoor het "geërgerd" topic.



Stuur proefgepast, deed potdomme de claxon het niet >:(
De afstand tussen het contactpuntje en de sleepring bleek te groot te zijn, dus moest er nog een stukje van het stuur af. Boel geknoei, vind op zaterdagavond maar eens een schuurmachine. Uiteindelijk wel gelukt, maar ook dat bleek niet afdoende om de afstand te overbruggen.

Toen ging het licht ineens aan, en bedacht ik me dat het makkelijker was om het busje met het contactpunt weer een stukje terug naar buiten te tikken :eusa_whistle:


Zo geschiedde, en ook de claxon werkt nu. Morgenochtend gaat het stuur + airbag erin, en dan heeft het ook wel lang genoeg geduurd 8)

Het stuur ligt trouwens lekker in de hand, het heeft iets meer vlees dan het R-stuur, en is wat minder glad. Wel een vooruitgang, naar mijn onbescheiden mening.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thys

Komt eraan, eerst even m'n hoofd opstarten, gaat niet zo snel op dit soort dagen :D