Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Claudia

Citaat van: daytonawim op 09-09-2008 17:20:42
Kan zo 1,2,3, niet vinden of de laptop draadloos heeft ingebouwd.

Gezien het bereik op de PC zou ik een nieuwer type router met stick nemen (n serie)
zijn wel duurder, maar dan kan je lekker vooruit.

Zal de test nog wel even opzoeken.

Zorg dat de router niet te laag staat, dus de antenne(s) vrijzicht in de kamer geven.


Dank voor de tip...en het zoeken! :)



Citaat van: viking_in_shorts op 09-09-2008 17:40:01
......en vervolgens de mooiste verpakking uitzoeken.


;D ;D ;D
Daar komt het meestal wel op neer!


Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

razorx

Kan het ook niet laten een commentaartje te geven.

Ga inderdaad niet voor de goedkope merken.
Er zijn dan nog genoeg goede merken die geen professionele prijsstelling hebben en absoluut voldoen aan de eisen voor thuis:

Linksys: prima
Fritz! als ze al N ondersteunen: prima
Netgear: ook goed
Dlink: aanvaardbaar

De budget merken sla ik maar even over (sweex, conceptronic, belkin, smc e.t.c.) misschien werkt het en daarna is de vraag hoelang. En dan die periode met vage storingen.

Claudia

Ben aan het speuren geweest op 'Kieskeurig'....en daar kwam in de reviews (voor wat het waard is) deze goed uit de verf: Icidu 119 wireless broadband router.
Kost geen drol.

Maareh...moet ik dan ook een nieuw netwerkdingeskaartje hebben.....of blijft de oude houdbaar?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

viking_in_shorts

Citaat van: Claudia op 10-09-2008 09:05:02
Ben aan het speuren geweest op 'Kieskeurig'....en daar kwam in de reviews (voor wat het waard is) deze goed uit de verf: Icidu 119 wireless broadband router.
Kost geen drol.

Maareh...moet ik dan ook een nieuw netwerkdingeskaartje hebben.....of blijft de oude houdbaar?

Ik ken 't merk niet. Nu ben ik niet al-wetend, maar aangezien ik 't niet ken zou ik m je niet aanraden. Kieskeurig heeft vaker dat dingen als "leesbare gebruiksaanwijzing" zwaar wegen in hun beslissingsprocess, terwijl jij dat echt niet nodig hebt.

Ga liever voor 1 van de merken die Razorx hierboven noemt.

Nee - je hóeft geen nieuwe draadloze kaartjes te kopen. Het zal wel helpen (bereik, gemak en installatie) maar nodig is t niet.

Claudia

Dan ga ik voor Linksys. (ken de verpakkking nog niet, maar het is een leuke naam! ;D)

Thx! ;)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elmarconi

Citaat van: Claudia op 10-09-2008 09:44:41
Dan ga ik voor Linksys. (ken de verpakkking nog niet, maar het is een leuke naam! ;D)

Thx! ;)

Als ik dan nog wat mag zeggen: neem de iets (10 euro) duurdere WRT54GL ipv de G.
Deze heeft meer mogelijkheden, oa custom firmware.
Zie oa. dd-wrt Koopadvies; http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Index:FAQ#Which_router_should_I_buy.3F

--
Autogas Inside . . .

Claudia

Dank voor de tip.
Maar maken al die extra's het voor een digibeet niet moeilijker te installeren?

Zo heb ik geen idee wat custom firmware is....laat staan dat ik weet of ik er gelukkiger van ga worden. :eusa_shifty:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elmarconi

Citaat van: Claudia op 10-09-2008 11:30:19
Maar maken al die extra's het voor een digibeet niet moeilijker te installeren?

Nee, want je koopt in eerste instantie dat ding met de "consumenten" software versie.
Als je later wat "profi" dingen wil doen kan dat met datzelfde ding, alleen door er wat andere software (firmware) in te stoppen...

Tot zover de jip en janneke uitleg.  :D
--
Autogas Inside . . .

Claudia

Ah oké!

Maar als ik dan profi-dingen wil gaan doen, kan ik je bellen? 8)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elmarconi

Citaat van: Claudia op 10-09-2008 11:35:04
Ah oké! Maar als ik dan profi-dingen wil gaan doen, kan ik je bellen? 8)

Begin maar met een PM  ;)
--
Autogas Inside . . .

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 09-09-2008 17:40:01
In principe kan ik aanraden om 1 merk te nemen. Koop dus een router + netwerkkaart in dezelfde serie / van hetzelfde merk.

Hmmm........ik zou juist geneigd zijn om het spul dat alleen maar "met-elkaar-werkt-en-anders-niet" te laten liggen. Bij goede merken, die Yits hierboven al noemde, zou je dergelijke problemen niet mogen krijgen. Overigens is het m.i. ook onzin om een router te kopen die gigantische snelheden (108Mbps??) aankan. Downloaden gaat niet sneller dan de langzaamste schakel en in de meeste gevallen is dat gewoon de internetverbinding zelf (meestal niet meer dan 8Mbps ofzo). Anders wordt het natuurlijk als je veel intern netwerkverkeer hebt, bijvoorbeeld naar een andere pc thuis.
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: Marc O. op 10-09-2008 17:49:35
Citaat van: viking_in_shorts op 09-09-2008 17:40:01
In principe kan ik aanraden om 1 merk te nemen. Koop dus een router + netwerkkaart in dezelfde serie / van hetzelfde merk.

Hmmm........ik zou juist geneigd zijn om het spul dat alleen maar "met-elkaar-werkt-en-anders-niet" te laten liggen. Bij goede merken, die Yits hierboven al noemde, zou je dergelijke problemen niet mogen krijgen. Overigens is het m.i. ook onzin om een router te kopen die gigantische snelheden (108Mbps??) aankan. Downloaden gaat niet sneller dan de langzaamste schakel en in de meeste gevallen is dat gewoon de internetverbinding zelf (meestal niet meer dan 8Mbps ofzo). Anders wordt het natuurlijk als je veel intern netwerkverkeer hebt, bijvoorbeeld naar een andere pc thuis.

En dan nog, hoeveel haast kun je hebben? In het ergste geval gebruik je dan gewoon het gympie-netwerk.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 10-09-2008 18:41:46
Citaat van: Marc O. op 10-09-2008 17:49:35
Overigens is het m.i. ook onzin om een router te kopen die gigantische snelheden (108Mbps??) aankan. Downloaden gaat niet sneller dan de langzaamste schakel en in de meeste gevallen is dat gewoon de internetverbinding zelf (meestal niet meer dan 8Mbps ofzo). Anders wordt het natuurlijk als je veel intern netwerkverkeer hebt, bijvoorbeeld naar een andere pc thuis.

En dan nog, hoeveel haast kun je hebben? In het ergste geval gebruik je dan gewoon het gympie-netwerk.

Nu mag ik misschien een IT nerd zijn, maar dat is idd de reden voor mij geweest om overal in huis draadjes aan te laten leggen. Al mijn data staat op mijn server (even foto's van de camera trekken = 2 Gb, en ook mijn .pst bestand staat centraal) en ik merk duidelijk verschil. Maar ik merk zelfs al bij sites als youtube of streamen van internet radio dat het aanzienlijk scheelt.

Citaat van: Marc O. op 10-09-2008 17:49:35
Citaat van: viking_in_shorts op 09-09-2008 17:40:01
In principe kan ik aanraden om 1 merk te nemen. Koop dus een router + netwerkkaart in dezelfde serie / van hetzelfde merk.

Hmmm........ik zou juist geneigd zijn om het spul dat alleen maar "met-elkaar-werkt-en-anders-niet" te laten liggen. Bij goede merken, die Yits hierboven al noemde, zou je dergelijke problemen niet mogen krijgen.

Je hebt me hier verkeerd begrepen. Stel je voor dat Claudia érgens een probleem mee heeft. Ik schat de kans groot in dat "men" inkompatibilitet tussen router en NIC gaat vermoeden, en haar vervolgens met een kluitje het riet in gaat sturen (bv: koop maar eerst 'ns een nieuwe router) voordat er gezocht gaat worden naar de ware aard van het probleem.

@ Claudia: en die Linksys dingen zien er nog best wel grappig uit (hoop wel voor je dat hij in 'n kast komt te staan :eusa_shifty:)

Misha

Bij je provider krijg je een router, en in je laptop zit al een draadloze kaart.
in 95% van de gevallen werkt dat direkt en probleemloos.

Al die bangmakerij hier altijd.. :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 10-09-2008 20:51:06
Bij je provider krijg je een router, en in je laptop zit al een draadloze kaart.
in 95% van de gevallen werkt dat direkt en probleemloos.

Al die bangmakerij hier altijd.. :evil:

:eusa_naughty: dat was hier niet het uitgaanspunt