Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elmarconi

Citaat van: FGG op 26-09-2008 11:12:59
Zelfde geld overigens ook voor bandbreedte motorvermogen. Ze willen allemaal maximale bandbreedte een T-5 om vervolgens een beetje rond te surfen rijden zonder de maximale breedte vermogen te (efficient) benutten.

--
Autogas Inside . . .

FGG

Citaat van: elmarconi op 26-09-2008 11:57:49
Citaat van: FGG op 26-09-2008 11:12:59
Zelfde geld overigens ook voor bandbreedte motorvermogen. Ze willen allemaal maximale bandbreedte een T-5 om vervolgens een beetje rond te surfen rijden zonder de maximale breedte vermogen te (efficient) benutten.



Ook. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

heutink

 ;D
vandaag mijn eerste zelfbedachte query gemaakt:

ACC_YEAR = 2009 and ( upper( SALES_PART_API.Get_Catalog_Desc(contract,CATALOG_NO) ) like upper( '%Zirk%' ) or upper( SALES_PART_API.Get_Catalog_Desc(contract,CATALOG_NO) ) like upper( '%Cera%' ) )

kan een ouwe zak van 57 toch nog iets leren
:eusa_dance:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

MJH

Da's ook geen eenvoudige! ( snap er niet veel van en ik doe toch regelmatig wat SQL, maar dat kan ook komen omdat Zirk en Cera me niets zeggen )
Gefeliciteerd!
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

razorx

Ik kon mijn lol op:

Leuke eee PC, erg handig en portable, geen te klein toetsenbord e.t.c.
De aanschafprijs is leuk: start bij € 222,- incl. B.T.W.

Wilde er per-sé XP op vanwege de software die ik nodig heb.
Wilde absoluut geen USB CD speler kopen voor de installatie, het prijsvoordeel zou dan immers deels verloren gaan.

OK booten van USB, mogelijk.
XP installeren vanaf USB theoretisch mogelijk maar met complicaties.
Het was zo erg dat ik niet eens zin heb het traject te beschrijven.
Brrrr.

Voor een normaal mens: bespaar je de ellende en leen een USB CDrom drive.

Nu de drivers nog, maar daar maak ik me minder zorgen over.
Booten gaat opvallend snel.
Poging gedaan nlite bij de installatie te integreren, maar dit gaf teveel complicaties.

Hoop vanavond nog via de eee pc een glorieus bericht te sturen.
Laat nlite nog even voor wat het is.

Groeten van Yits

razorx


MJH

Welke xp heb je erop gezet? E222 is niet duur, 7" of 9"?

Na zo'n zware bevalling waardeer je zo'n apparaat wel meer ;)

[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

razorx

#127
Citaat van: MJH op 26-09-2008 23:50:28
Welke xp heb je erop gezet? E222 is niet duur, 7" of 9"?

Na zo'n zware bevalling waardeer je zo'n apparaat wel meer ;)


De 7" kost 222,-
De 9" 349,- (20G HD, 1G werkgeheugen)
We hebben een technet abonnemant bij M'soft dus XP pro.
Inderdaad na zo'n zware bevalling vervallen wat ergernissen:
Standaars met Xedos linux of zo was de muisafhandeling niet conseguent. Dubbelklikken moet toch echt een woord of zin selecterer.

Ik moet wel zeggen met zo'n flash HD is ie bloedjesnel.
En dat zonder nlite (Afgeslankte XP installatie).

1GB memory en 20GB flash, hij wordt leuk!

razorx

Ennuh Google Chrome er op!

viking_in_shorts

Nou - dan ik ook maar even een vraagje stellen. Mijn setup is als volgt: modem/router van provider (=must) -> netgear wgt624 -> 3 x PC en 2 x "home-systeem-hub" (4 poorts)

Sinds ik op 1 van mn pc's vista 64bits heb, crashed m'n netgear regelmatig (weet niet zeker waar het aan ligt, maar het heeft iig van mijn nieuwe laptop te maken) Ben daarom op zoek naar een betere/nieuwere oplossing.

Required:
- Draadloos G
- hub minimaal 4 poorten
- DHCP server
Nice to have:
- N1-draft wifi (=mijn netwerk kaart )
- 8 of meer poorten hub
- Gbit netwerk
- 1 of meerdere USB aansluitingen voor printers, externe HDD's, etc.
- COM-poort voor mijn weerstation

Overig:
- heb een server, dus DHCP server kan ik zelf regelen
- ruimte is niet echt een probleem
- mijn web-server staat eigenlijk altijd aan (heeft vast ip vanwege port-mapping) maar de rest wil ik nog wel eens uitzetten (ivm vakantie ed)

Wat is jullie mening / idee voor een optimale oplossing? Wat voor soort setup is volgens jullie het beste? Ik wil best wat geld en tijd in een oplossing steken.

confruo

Optimale oplossing weet ik niet, ik heb zelf een linksys wrt54gl met dd-wrt, maar over de vista en routers, sjek deze even.

http://www.vistax64.com/vista-networking-sharing/9851-netgear-wgt624-woes.html

viking_in_shorts

Thanks voor die link. Ziet er naar uit dat het niet zoveel met mijn situatie te maken heeft (=vista draait niet op een dual-boot systeem, mijn firewall staat uit en ik gebruik geen wep of wpa (=toch niemand in de buurt die me af kan/wil luisteren) Mijn SSID is verborgen maar voor de rest zo open als t maar zijn kan :eusa_shifty:

MJH

klik (met usb zijn ze redelijk dun gezaaid, op deze kun je een printer via de IP poort aanspreken, ik heb er een externe Netwerk HD via utp aangehangen)
Alleen die com-poort zou ik niet weten. Je zou er een extra switch in kunnen hangen?

Verder kun je, gezien jouw afgelegen locatie, makkelijk een onbeveiligd wLan bouwen en de Access Control  met je MAC adressen kunnen regelen. Zit het ook aardig dicht.

Groet, Marc (die echt geen systeembeheerder is, dus hecht niet teveel waarde aan mijn kennis)
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

confruo

Draytek Vigors, ja mooi spul voor weinig, vind ik ook wel een aanrader, ook de 2800 serie wel hoor.

Johann

Citaat van: viking_in_shorts op 28-09-2008 12:15:58
Nou - dan ik ook maar even een vraagje stellen. Mijn setup is als volgt: modem/router van provider (=must) -> netgear wgt624 -> 3 x PC en 2 x "home-systeem-hub" (4 poorts)

Sinds ik op 1 van mn pc's vista 64bits heb, crashed m'n netgear regelmatig (weet niet zeker waar het aan ligt, maar het heeft iig van mijn nieuwe laptop te maken) Ben daarom op zoek naar een betere/nieuwere oplossing.

Required:
- Draadloos G
- hub minimaal 4 poorten
- DHCP server
Nice to have:
- N1-draft wifi (=mijn netwerk kaart )
- 8 of meer poorten hub
- Gbit netwerk
- 1 of meerdere USB aansluitingen voor printers, externe HDD's, etc.
- COM-poort voor mijn weerstation

Overig:
- heb een server, dus DHCP server kan ik zelf regelen
- ruimte is niet echt een probleem
- mijn web-server staat eigenlijk altijd aan (heeft vast ip vanwege port-mapping) maar de rest wil ik nog wel eens uitzetten (ivm vakantie ed)

Wat is jullie mening / idee voor een optimale oplossing? Wat voor soort setup is volgens jullie het beste? Ik wil best wat geld en tijd in een oplossing steken.

Heb je dat echt allemaal nodig?

Misschien eens testen om lage snelheid wireless?

Kijk ook eens welke kastjes allemaal DHCP doen. Met 4 PC's zou ik persoonlijk vast IP gaan en DHCP uit zetten.