Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

razorx

Citaat van: thuur op 14-11-2008 00:38:08
Citaat van: razorx op 14-11-2008 00:32:42
Om alles uit te sluiten:

-Alle apparaten PCI e.t.c. kaarten er uit en dan kijken of je een bios beep hebt?
-Staan er elco's bol op je moederbord?
-Geheugen een opnieuw aandrukken
-Heb jij een boxed versie van die Intel processor en is de koeling wel in orde (Oude Boxed P4's berucht hierom, veel stof in koellichaam, slechte heat pad))

- Zit niets in: enkel een exotische AGP kaart (zou graag willen testen maar die 700 AGP kaarten wat ik heb liggen passen niet ??? Zonder video kaart trouwens geen verschil: geen biepje: niets!). PC is niet overgeklokt en toen ie op standby stond waren alle componenten kamertemp. Geen enkel IDE apparaat is aangesloten (los doen de Plextors het wel maar de WD spint niet?).
- Nee, alles ziet er keurig uit. Ondanks een redelijke uptime heeft deze PC relatief weinig werk verzet in de jaren. Zeker nergens hitte-plekken.
- Geheugen heb ik er nu 3x in en uit gehad. Geen verschil, 0, 1 of 2 modules.
- CPU is los met losse koeler. Weinig stof, fan draait prima zonder bijgeluiden.


Zet mijn schoen maar op het dak ???


Gr :eusa_eh:
Ja dan:
A: je bent een goede techneut, dus alles al gechecked.
B: vermoed je moederbord
Symptomen lijken niet op ons PSU syndroom.

Ben, zoals ik het nu zie bang voor je moederbord.
Als je voor een Intel CPU wil gaan neem dan een Intel moederbord. Mooier is er niet.
Ze zijn wel kieskeurig qua geheugen.

Jammer dat Intel geen moederborden voor AMD maakt ;)

Voor AMD, koop GigaByte, vroeger een rotmerk maar nu kan je er 5 jaar mee draaien. En weer ik heb het over honderden als referentie.

Lampje

Wij draaien thuis ook Ubuntu. Na alle blauwe-schermen-avonturen door Microsoft op de laptop van mijn vrouwtje geinstalleerd. Het is écht de Apple onder de Linuxen. Nergens rare codes hoeven invullen, alles wordt grafisch geconfigureerd. Alle insteekkaartjes van mijn laptop werden herkend (een oude Dell).

Het ding draait inmiddels twee jaar op 7.x zonder horten of stoten. Foto's printen, muziek downloaden, tekstverwerken, CD's branden, ze doet er werkelijk alles mee, zonder dat ik het haar heb hoeven uitleggen. En ze weet werkelijk niets van computers...

Ubuntu is een blijvertje en een aanrader voor als je oude PC 's hebt, die niet Vista compatible zijn of niet vooruit te branden zijn onder Vista!

Citaat van: viking_in_shorts op 12-11-2008 23:21:28
Misschien beetje laat - maar ik heb ubuntu 8.10 draaien. Nu alleen nog een mooie manier vinden om mn wordpress te upgraden en over te hevelen.
Draait lekker en installeerd prima, was alleen even zoeken naar de "server opties" (lamp en samba) en een aantal dingen zijn niet correct geinstalleerd. Zou eigenlijk wel moeten op een erg standaard laptopje.

Reitse

Iemand bekend met / ervaringen met TYPO3 CMS??

thuur

Citaat van: razorx op 14-11-2008 00:48:33
Ben, zoals ik het nu zie bang voor je moederbord.

Yep, dat was m..


Gr ;)

razorx

Citaat van: thuur op 19-11-2008 18:17:33
Citaat van: razorx op 14-11-2008 00:48:33
Ben, zoals ik het nu zie bang voor je moederbord.

Yep, dat was m..


Gr ;)
Dus je kan weer verder?

hannibalsmith

Citaat van: Reitse op 19-11-2008 15:36:43
Iemand bekend met / ervaringen met TYPO3 CMS??
heb de binnenkant wel eens bekeken, omdat Groei&Bloei alle locale sites op dat platform heeft draaien (don't ask  :eusa_wall: )
Whatcha wanna know?
2006-2007: Volvo 440
2007-2011: Volvo 850 2.5T (1996)
2011-nu: Volvo V50 D2 Sport MY11 Ice White

Reitse

Citaat van: hannibalsmith op 19-11-2008 19:32:40
Citaat van: Reitse op 19-11-2008 15:36:43
Iemand bekend met / ervaringen met TYPO3 CMS??
heb de binnenkant wel eens bekeken, omdat Groei&Bloei alle locale sites op dat platform heeft draaien (don't ask  :eusa_wall: )
Whatcha wanna know?
Veilig?
Instelbaar? (gebruikersrechten inperken)
Stabiel of veel updates? (kon het niet echt vinden op hun site...)

MJH

Citaat van: Reitse op 19-11-2008 22:11:51
Citaat van: hannibalsmith op 19-11-2008 19:32:40
Citaat van: Reitse op 19-11-2008 15:36:43
Iemand bekend met / ervaringen met TYPO3 CMS??
heb de binnenkant wel eens bekeken, omdat Groei&Bloei alle locale sites op dat platform heeft draaien (don't ask  :eusa_wall: )
Whatcha wanna know?
Veilig?
Instelbaar? (gebruikersrechten inperken)
Stabiel of veel updates? (kon het niet echt vinden op hun site...)
Waarom voor standaard gaan als je maatwerk kunt krijgen? (nou ja, kopen dan, je snapt me wel) ;D


Heb je m'n email adres al?
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

thuur

Citaat van: razorx op 19-11-2008 19:18:47
Citaat van: thuur op 19-11-2008 18:17:33
Citaat van: razorx op 14-11-2008 00:48:33
Ben, zoals ik het nu zie bang voor je moederbord.

Yep, dat was m..

Dus je kan weer verder?

Kijk maar in 'Verheugd'..


Gr ;D

Vertigo

Citaat van: thuur op 19-11-2008 22:46:41
Citaat van: razorx op 19-11-2008 19:18:47
Citaat van: thuur op 19-11-2008 18:17:33
Citaat van: razorx op 14-11-2008 00:48:33
Ben, zoals ik het nu zie bang voor je moederbord.

Yep, dat was m..

Dus je kan weer verder?

Kijk maar in 'Verheugd'..


Gr ;D

Linkje?



* moet zelf ook nog ff een MB vervangen...

Reitse

Citaat van: MJH op 19-11-2008 22:17:55
Citaat van: Reitse op 19-11-2008 22:11:51
Citaat van: hannibalsmith op 19-11-2008 19:32:40
Citaat van: Reitse op 19-11-2008 15:36:43
Iemand bekend met / ervaringen met TYPO3 CMS??
heb de binnenkant wel eens bekeken, omdat Groei&Bloei alle locale sites op dat platform heeft draaien (don't ask  :eusa_wall: )
Whatcha wanna know?
Veilig?
Instelbaar? (gebruikersrechten inperken)
Stabiel of veel updates? (kon het niet echt vinden op hun site...)
Waarom voor standaard gaan als je maatwerk kunt krijgen? (nou ja, kopen dan, je snapt me wel) ;D


Heb je m'n email adres al?
We hebben nu al op zich leuk maatwerk maar dat kon niet zo goed overweg met MySQL 5.. (was nog geschreven voor 3...). Na veel weken ploeteren hebben we de boel nu weer goed aan de gang en zijn we aan het kijken hoe we de site een upgrade kunnen gaan geven. Weer zelf maken is een optie maar waarom zelf bedenken als je het ook kunt downloaden :)

blauweroffel

Dag,

wou mij vandaag aanmelden op volvo-forum, alle ingevuld, krijg ik dit bericht: :eusa_wall:

CBACK CrackerTracker has detected a potential attack on this site with a worm or exploit script so the Security System stopped the script.


If you can see this page after including a new MOD into your board or after clicking on a link please contact the Board Administrator with this error message and a description what you have done before you could see this page, that the Admin has the possibility to fix the problem.

Iemand enig idee wat ik moet doen? kan nl geen bericht sturen op ander forum....

groet

Blauweroffel

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FelixB

Citaat van: Lampje op 14-11-2008 07:31:21
Wij draaien thuis ook Ubuntu. Na alle blauwe-schermen-avonturen door Microsoft op de laptop van mijn vrouwtje geinstalleerd. Het is écht de Apple onder de Linuxen. Nergens rare codes hoeven invullen, alles wordt grafisch geconfigureerd. Alle insteekkaartjes van mijn laptop werden herkend (een oude Dell).

Het ding draait inmiddels twee jaar op 7.x zonder horten of stoten. Foto's printen, muziek downloaden, tekstverwerken, CD's branden, ze doet er werkelijk alles mee, zonder dat ik het haar heb hoeven uitleggen. En ze weet werkelijk niets van computers...

Ubuntu is een blijvertje en een aanrader voor als je oude PC 's hebt, die niet Vista compatible zijn of niet vooruit te branden zijn onder Vista!

Citaat van: viking_in_shorts op 12-11-2008 23:21:28
Misschien beetje laat - maar ik heb ubuntu 8.10 draaien. Nu alleen nog een mooie manier vinden om mn wordpress te upgraden en over te hevelen.
Draait lekker en installeerd prima, was alleen even zoeken naar de "server opties" (lamp en samba) en een aantal dingen zijn niet correct geinstalleerd. Zou eigenlijk wel moeten op een erg standaard laptopje.

Heb dus een EEE-PC; hoe werkt VoipBuster of VoipStunt daar dan op, ik baal daarvan!
855R & C70 T5 cabrio automaat

blauweroffel