Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hans Duiven

#225
Ik heb een Intel P4 systeem met 1 Gb DDR geheugen onder het stof vandaan gehaald en elke keer loopt hij bij een poging tot verse xp install vast bij 40% Toetsenbord werkt dan ook niet meer (capslock lampje reageert niet meer).

Diverse harde schijven, cd-rom drives en geheugenbankjes geprobeerd, maar je kan er de klok op gelijk zetten dat de cd rom drive ophoudt bij 40% van de setup te kopieëren bestanden..

Ik heb her en der gezocht op het web maar geen antwoord. MB toch kaduuk? Lijkt me niet, want een Ubuntu distri pakt ie wel. Inmiddels ook al een andere xp install rom erbij gehaald. Excact het zelfde verhaal.

Ik denk dat de pc baalt van Windows en er nu alleen nog maar Ubuntu op wil hebben.

Anyone?

Hans

Ronbroek

eerst ff 2000 eropzetten en dan naar xp upgraden

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Hans Duiven

#227
Citaat van: Ronbroek op 07-12-2008 19:32:06
eerst ff 2000 eropzetten en dan naar xp upgraden

2K? Dan mag ik nog wel even naar de vlooienmarkt dus (lees: de newsreader  ;D )
Ik zal eens een poging wagen.

Hans

Ronbroek

Eerst 4 diskettes aanmaken he  ;)

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Hans Duiven

#229
Citaat van: Ronbroek op 07-12-2008 19:39:57
Eerst 4 diskettes aanmaken he  ;)

Och, dat is ook zo! Mag ik wel eens even op zolder gaan kijken, want die gebruik ik al jaren niet meer.

EDIT:
Zojuist nog even de Ubuntu getracht te installeren, maar die loopt nu ook vast.
Ik denk dat ik te maken heb met een rot MB.


Hans

MJH

Citaat van: Hans Duiven op 07-12-2008 19:30:55
Ik heb een Intel P4 systeem met 1 Gb DDR geheugen onder het stof vandaan gehaald en elke keer loopt hij bij een poging tot verse xp install vast bij 40% Toetsenbord werkt dan ook niet meer (capslock lampje reageert niet meer).

Diverse harde schijven, cd-rom drives en geheugenbankjes geprobeerd, maar je kan er de klok op gelijk zetten dat de cd rom drive ophoudt bij 40% van de setup te kopieëren bestanden..

Ik heb her en der gezocht op het web maar geen antwoord. MB toch kaduuk? Lijkt me niet, want een Ubuntu distri pakt ie wel. Inmiddels ook al een andere xp install rom erbij gehaald. Excact het zelfde verhaal.

Ik denk dat de pc baalt van Windows en er nu alleen nog maar Ubuntu op wil hebben.

Anyone?

Hans
Misschien te simpel, maarreh, is die CD nog in orde?
XP wil ook prima als upgrade van '98, dan heb je geen diskettes nodig...
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

viking_in_shorts

Waar is hij mee bezig op 40% ?

Misschien anders een HDD probleem - is hij geformatteerd?

Marc O.

Heb zoiets ook eens gehad. Moest in het BIOS een of andere HD configuratie veranderen. Weet alleen niet meer exact wat het was (inmiddels een andere laptop, dus kan het niet nazoeken).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Hans Duiven

Citaat van: MJH op 07-12-2008 20:03:42
Citaat van: Hans Duiven op 07-12-2008 19:30:55
Ik heb een Intel P4 systeem met 1 Gb DDR geheugen onder het stof vandaan gehaald en elke keer loopt hij bij een poging tot verse xp install vast bij 40% Toetsenbord werkt dan ook niet meer (capslock lampje reageert niet meer).

Diverse harde schijven, cd-rom drives en geheugenbankjes geprobeerd, maar je kan er de klok op gelijk zetten dat de cd rom drive ophoudt bij 40% van de setup te kopieëren bestanden..

Ik heb her en der gezocht op het web maar geen antwoord. MB toch kaduuk? Lijkt me niet, want een Ubuntu distri pakt ie wel. Inmiddels ook al een andere xp install rom erbij gehaald. Excact het zelfde verhaal.

Ik denk dat de pc baalt van Windows en er nu alleen nog maar Ubuntu op wil hebben.

Anyone?

Hans
Misschien te simpel, maarreh, is die CD nog in orde?
XP wil ook prima als upgrade van '98, dan heb je geen diskettes nodig...




Ik heb ondertussen al meerdere cd's uitgeprobeerd, dus daar ligt het niet aan. Ook verschillende cd/dvd-rom drives. Totally puzzled..



@ viking_in_shorts:

Dan slaat ie vast. Niets doet het dan meer.  HD is geformatteerd in NTSF

viking_in_shorts

Citaat van: Hans Duiven op 07-12-2008 20:13:31

@ viking_in_shorts:

Dan slaat ie vast. Niets doet het dan meer.  HD is geformatteerd in NTSF

Als er "halverwege" de HDD een foute rij clusters zit kan hij daar best wel op vastlopen. Helemaal als je steeds dezelfde install uitvoert. Maar wat is "40%" dan? Grote kans dat hij bezig is te proberen iets te installeren wat niet (meer) werkt.

In mijn ervaring zijn mobo / RAM problemen extreem random en loopt hij de ene keer verder dan de andere keer.

Hans Duiven

Citaat van: viking_in_shorts op 07-12-2008 20:25:17
Citaat van: Hans Duiven op 07-12-2008 20:13:31

@ viking_in_shorts:

Dan slaat ie vast. Niets doet het dan meer.  HD is geformatteerd in NTSF

Als er "halverwege" de HDD een foute rij clusters zit kan hij daar best wel op vastlopen. Helemaal als je steeds dezelfde install uitvoert. Maar wat is "40%" dan? Grote kans dat hij bezig is te proberen iets te installeren wat niet (meer) werkt.

In mijn ervaring zijn mobo / RAM problemen extreem random en loopt hij de ene keer verder dan de andere keer.

Ik denk ook dat het MOBO is beschadigd op één of ander manier. Maar de foute rij clusters lijkt me sterk, want ik heb er nu 3 verschillende HD's ingehad en telkens hield het op bij 40%. Je hoort de HD stil vallen en that's it.

Hans

viking_in_shorts

OK ..

Nog 1 keer de vraag: waarmee is de installatie bezig bij "40%" ?

als laatste gok = PSU

Hans Duiven

Geen idee, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven helaas,

Hans

thuur

RAM verminderen, videokaart wijzigen en alle onboard apparaten uitschakelen (netwerk, audio, etc.).


Gr ;)

Racingbrick

Andere CD speler monteren, heb ik meerdere malen meegemaakt, op 1 of andere manier las de speler een bepaald file niet op de CD.
Eventueel even lenen uit een andere pc, en dan de oude weer terugplaatsen na installatie..