Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herminator

#450
1,70 staat ie nu. Maar geen extra roles en features geinstalleerd.

Reitse

Heb een laptop met pcmcia firewire kaart (6-polig).
daaraan hangt een lijncamera (foto-finish) die 1000 beelden per seconde maakt.
Dat beeld komt niet goed door op de laptop, volgens de fabrikant komt het door het fifo-geheugen van de firewire...

Een andere laptop zou beter kunnen zijn... hoe kan ik zien waar dit geheugen zit en hoeveel het is???

viking_in_shorts

Citaat van: Reitse op 03-02-2009 13:51:08
Heb een laptop met pcmcia firewire kaart (6-polig).
daaraan hangt een lijncamera (foto-finish) die 1000 beelden per seconde maakt.
Dat beeld komt niet goed door op de laptop, volgens de fabrikant komt het door het fifo-geheugen van de firewire...

Een andere laptop zou beter kunnen zijn... hoe kan ik zien waar dit geheugen zit en hoeveel het is???

Als het fifo probleem bij firewire ligt, heeft het nix met de laptop te maken. Je praat immers zelf over een pcmcia kaart - weet verder het antwoord op je vraag niet, maar misschien kan je het een keer proberen met en PC met ingebouwd firewire ...

Marc O.

Heeft je laptop niet gewoon een probleem met het wegschrijven van de (grote hoeveelheid) data. 1000 beelden per seconde is al snel 50MB/s aan data.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Probleem: PC met ASUS K8 bordje, K8T800 VIA chipset met Promise Fasttrak 579 on-board raid-controller. In het systeem onder andere 2 WD Raptor s-ata schijfjes in raid 1. Helaas is het moederboard er mee opgehouden. Ik was toch al op zoek naar een nieuw systeem ik kan er niet heel erg mee zitten, behalve dat ik de data nog van de s-ata disks af moet zien te krijgen.

Hoe moet dat? Als ik de verhalen op Tweakers moet geloven, heb ik dan een moederboard met een identieke on-board raid-controller nodig omdat anders de data niet leesbaar is of zelfs beschadigd kan raken. Iemand met een beter idee? Ik kan namelijk geen moederboard met zo'n prehistorische raid-controller meer vinden  :-\

viking_in_shorts

euh .. raid 1?
Da's toch gewoon spiegelen?

In andere PC donderen (alleen, dus zonder een broertje of zusje) en vervolgens klaar is klara ...

Taranis

Uh, volgens de figuren op Tweakers ging dat niet omdat 't software-matige raid 1 zou zijn (wat is dan hardware-matige raid vraag ik me af??) en de Fasttrak controller de data dus op z'n eigen manier op zou slaan waardoor 't met een andere controller niet te lezen zou zijn... of is dat onzin ?

Reitse

Citaat van: Marc O. op 03-02-2009 16:08:15
Heeft je laptop niet gewoon een probleem met het wegschrijven van de (grote hoeveelheid) data. 1000 beelden per seconde is al snel 50MB/s aan data.
Is niet zo extreem veel hoor... is geen volledig beeld maar een hele smalle lijn.

Maar ik denk idd dat er ff een test met een vaste pc gedaan moet worden...

viking_in_shorts

Citaat van: Reitse op 03-02-2009 19:41:11
Citaat van: Marc O. op 03-02-2009 16:08:15
Heeft je laptop niet gewoon een probleem met het wegschrijven van de (grote hoeveelheid) data. 1000 beelden per seconde is al snel 50MB/s aan data.
Is niet zo extreem veel hoor... is geen volledig beeld maar een hele smalle lijn.

Maar ik denk idd dat er ff een test met een vaste pc gedaan moet worden...

Wat voor soort pcmcia kaart is het en in wat voor soort bus zit hij? Als er ergens een bottleneck zit, lijkt het me ofwel de transfer snelheid van FW-kaart ->> PC danwel schrijfsnelheid van HDD.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 03-02-2009 19:40:25
Uh, volgens de figuren op Tweakers ging dat niet omdat 't software-matige raid 1 zou zijn (wat is dan hardware-matige raid vraag ik me af??) en de Fasttrak controller de data dus op z'n eigen manier op zou slaan waardoor 't met een andere controller niet te lezen zou zijn... of is dat onzin ?

Voor zover ik het verschil weet tussen SW en HW raid is het de aansturing van de RAID. Maar wat er opgeslagen wordt (met RAID 1) is en blijft nog altijd een gespiegelde schijf.

Ik zou het gewoon 's  n keer proberen ... Werkt 't niet, merk je 't snel genoeg!

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 03-02-2009 19:48:06
Ik zou het gewoon 's  n keer proberen ... Werkt 't niet, merk je 't snel genoeg!

De data kan niet beschadigd of onleesbaar raken? Want dat is wat me er tot nu toe van weerhouden heeft om gewoon de schijf aan m'n laptop te prikken...

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 03-02-2009 19:50:31
Citaat van: viking_in_shorts op 03-02-2009 19:48:06
Ik zou het gewoon 's  n keer proberen ... Werkt 't niet, merk je 't snel genoeg!

De data kan niet beschadigd of onleesbaar raken? Want dat is wat me er tot nu toe van weerhouden heeft om gewoon de schijf aan m'n laptop te prikken...

Ik ga niet zeggen dat het niet kan, maar de computer zal nooit uit zichzelf een schijf gaan formatteren, converteren of iets dergelijks. Aan een PC hangen, kijken of je bij de data kan. Klaar. Kan je er niet bij: PC uitzetten en verder zoeken ;)

Taranis

Ok, tnx :) Binnenkort even proberen 8)

razorx

Een gespiegelde schijf moet geen punt zijn, maar zodra je een complexer raid setje op een ander merk controller zet, kan je een groot probleem krijgen.

Maar Ronald, in jouw geval geen probleem, in het ergste geval moet je een nieuwe mirror maken.

Succes!
Yits

thuur

Heeft er iemand een CF kaart van 16Gb of meer wat ik een paar dagen kan lenen?

Je krijgt m geformateerd terug (bij beschadiging uiteraard een gloednieuwe) en er gebeuren geen gekke dingen mee.


Gr :eusa_pray: