Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FGG

Citaat van: razorx op 27-08-2009 21:55:44
Extra, internetopties.
Tabblad algemeen een beetje rechtsonder vind je het knopje voor het gedrag van de tabbladen.

Voor een nieuw tabblad "Lege pagina" ingesteld. Wel wat sneller maar nog steeds traag.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jberg

gezien t feit dat hier nogal wat enorme breinen op t forum zitten heb ik een vraagje.
ik heb een mediacenter gebouwd dat met hdmi op een 720p samsung lcd tv zit
pentium 4
ik draai er windows vista utimate op met media center

op zich draait t wel, alleen staat er een boel meuk op die ik toch niet gebruik dus lang opstarten enzo

is er ook software/ besturingssysteem alleen voor een mediacenter? of kan ik bv vista helemaal uitkleden zodat t wel een beetje vlot reageert?

gr jw

viking_in_shorts

MythTV of bv MythBuntu - goede verhalen over gehoord, maar zelf nog niet draaiend gekregen (maar ook niet echt geprobeerd)

razorx

Citaat van: FGG op 27-08-2009 22:01:42
Citaat van: razorx op 27-08-2009 21:55:44
Extra, internetopties.
Tabblad algemeen een beetje rechtsonder vind je het knopje voor het gedrag van de tabbladen.

Voor een nieuw tabblad "Lege pagina" ingesteld. Wel wat sneller maar nog steeds traag.
Heb je je tijdelijke internet bestanden al gewist?
Mijn ervaringen met de installatie van IE8 zijn wat verdeeld.

Op 80% van de pak em beet honderd computers die ik recent gezien heb loopt het mooi. Bij de rest de meest vreemde bijverschijnselen. De-installeren en opnieuw installeren biedt meestal soulaas.
Herinstalleer dan wel via de download versie en niet via windows update. Om onduidelijke redenen blijkt dit een grotere kans op goed resultaat te geven.

Mijn indruk is, maar absoluut nog niet stevig onderbouwd, dat de meeste IE8 problemen uit een stevig veranderde beveiliging. Heel plat gezegd: Het leeuwendeel van de computers dat problemen had na IE8 vertrouwden zich zelf niet meer.

Denk daarbij aan certificaten en digitale handtekeningen vor systeembestanden, toegelaten acties e.t.c. . Of zo'n beveiligingsmodel wenselijk is is een ander verhaal.

Geen 100% uitspraak dus, maar tot nu toe hebben we hier veel rare gevallen mee kunnen verhelpen.

elmarconi

Eea te wijten/relateren aan relatief schone (lees minder intensief gebruikte) machines?
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 28-08-2009 00:58:21
Eea te wijten/relateren aan relatief schone (lees minder intensief gebruikte) machines?
Ja, voornamelijk bij nieuwe machines.
Het lijkt er op dat je IE8 beter apart moet downloaden achteraf na alle MS updates.
Rake opmerking, ook jouw ervaring?

Prefetch hebben we overigens altijd uit staan.

Laserblue

Sinds een week verspringt het invoerscherm constant (als er zoveel tekst instaat dat je het balkje rechts kunt verschuiven) en schiet de tekst uit beeld.

Ik heb het thuis en op m'n werk.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Joris_Scholte

Citaat van: Laserblue op 28-08-2009 14:49:23
Sinds een week verspringt het invoerscherm constant (als er zoveel tekst instaat dat je het balkje rechts kunt verschuiven) en schiet de tekst uit beeld.
Ik heb het thuis en op m'n werk.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?  ???
Ik ook. Heel erg fijn. Dacht dat het te maken kon hebben met IE 8 (ben een leek op computergebied); had een update daarvan gekregen, sindsdien heb ik het.
Het hele jaar de R in de maand

RRRRR_Ramon

#938
Is al eens voorbij gekomen... Hier de oplossing:

>>> KLIK <<<

Edit:

Hmzzz. topic verwijderd.  :eusa_think: Klik eens op die gescheurde bladzijde (broken link) achteraan je adresbalk, daarna is het over als het goed is.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Laserblue











jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah  :eusa_dance:




goed man!  :eusa_clap:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

gewoon peter

Citaat van: FGG op 27-08-2009 22:01:42
Citaat van: razorx op 27-08-2009 21:55:44
Extra, internetopties.
Tabblad algemeen een beetje rechtsonder vind je het knopje voor het gedrag van de tabbladen.

Voor een nieuw tabblad "Lege pagina" ingesteld. Wel wat sneller maar nog steeds traag.

Florian, probeer safari eens, echt proberen, heel eventjes maar, je zult versteld staan. gr. peter

Marc O.

Citaat van: gewoon peter op 28-08-2009 21:12:14
Citaat van: FGG op 27-08-2009 22:01:42
Citaat van: razorx op 27-08-2009 21:55:44
Extra, internetopties.
Tabblad algemeen een beetje rechtsonder vind je het knopje voor het gedrag van de tabbladen.

Voor een nieuw tabblad "Lege pagina" ingesteld. Wel wat sneller maar nog steeds traag.

Florian, probeer safari eens, echt proberen, heel eventjes maar, je zult versteld staan. gr. peter

Grappig. Heb die toevallig net m.b.v. Wine op mijn Ubuntu (linux) laptop aan het werk gekregen. Ben redelijk onder de indruk van de snelheid van deze browser.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Even on-topic:

Citaat van: Misha op 01-09-2009 19:43:26
Windows 7 RTM.

Gaat als de brandweer, is compatibel en stabiel.

Loop vast op chipset drivers voor m'n ouwe Pundit-R met ATI 9100 igp.
Niks bij Asus nada.   :(
--
Autogas Inside . . .

pwassink

Citaat van: elmarconi op 01-09-2009 23:49:46
Even on-topic:

Citaat van: Misha op 01-09-2009 19:43:26
Windows 7 RTM.

Gaat als de brandweer, is compatibel en stabiel.

Loop vast op chipset drivers voor m'n ouwe Pundit-R met ATI 9100 igp.
Niks bij Asus nada.   :(

Asus komt toch meestal pas na de officiele introductiedatum met drivers ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elmarconi

Citaat van: pwassink op 01-09-2009 23:50:59
Citaat van: elmarconi op 01-09-2009 23:49:46
Even on-topic:

Citaat van: Misha op 01-09-2009 19:43:26
Windows 7 RTM.

Gaat als de brandweer, is compatibel en stabiel.

Loop vast op chipset drivers voor m'n ouwe Pundit-R met ATI 9100 igp.
Niks bij Asus nada.   :(

Asus komt toch meestal pas na de officiele introductiedatum met drivers ?

Oh. Bummer. In dat geval gaat de geofferde schijf weer op de plank, en de ouwe trouwe XP-schijf er terug in...
--
Autogas Inside . . .