Stoelen en achterbank vervangen. Met foto's

Gestart door MJH, 01-11-2008 21:26:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robert69

#105
ok, dankzij forum heb ik nu het nieuwe Interieur er in zitten

klusje was beetje zwaarder dan gedacht,  vooral de achter leuningen.  Maar ben zeer content met het resultaat

Instructies waren top.


Nu nog even op zoek naar ander stuur (leder),  leder armsteun,  en deurbekleding, bagage dekzijl, bagagebak bekleding en paar andere kleine zaken.

langzaam maar zeker komt de aito terug in redelijke staat.


elianmars

Citaat van: robert69 op 13-03-2016 15:03:40
achterbank verwijderd, beetje verder naar buiten trekken was de truc

enkel om uit te vinden dat de gordel voor niet vast zit with 12 moer maar met ster vormige schroef

Maar even op zoek naar een juist bitje

Die stervormige schroef is torx. Haal maar een hele set torx bitjes. Bijna alle schroeven van je Volvo zijn torx :)

Levi_r

Het is een beetje het cliche van dit topic geloof ik... Maar dankzij het tekeningetje en die irritante volvo man van youtube had ik die clipjes er zonder moeite uit. Smalle deel kon ik er ook zo uitpakken, maar vervolgens staan sjorren en trekken als een bezetene aan de brede bank. Tilde de auto er haast bij op, dus moedeloos terug naar dit topic. Het net niet terug inde klem en omhoog en naar buiten kracht zetten en hij schoot er zo uit. Kan me voorstellen dat als je 't vaker doet, je in een paar minuten de boel er uit heb. Zo vast als hij leek te zitten, zo makkelijk kwam hij eruit bij poging 2.

Ben in de auto gaan zitten met mijn rug naar de voorkant, rechterarm langs de zijkant van de bank om druk naar buiten te zetten en linkerarm onder het schouderstuk zeg maar en hij was er vrij makkelijk uit te krijgen. De bank min of meer loodrecht. Dank allen die mij voor gingen, vanmiddag een leren setje ophalen :D
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

HuuuB

goed topic, veel aan gehad!

groet Huub

thomass-

Goedendag!

Ook ik heb er veel aan gehad.
Hoe hebben jullie dat met die stekker van de Gordelvanger gedaan?

Heb iets oudere stoelen in mijn V70 uit 1999 gezet, die Maar 2 stekkers hebben (e-stoelen en stoelverwarming), dat doet het ook allemaal. In de Airbag (vd Auto) heb ik een weerstandje van 2,7 Ohm zitten (met dank aan Dirk342), alleen de gordelvanger moet ik nog overzetten. Zit hiervoor iets in de stoel, of is het echt alleen maar dat kabeltje, dat bij onderaan de gordel met die Torx bout vast zit? Dan is het namelijk plug en Play, en daarna weer naar Volvo om de Airbag fout eruit te laten halen..

Hartelijk dank voor jullie ervaringen alvast:)
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

pcpg.janssen

De gordelvanger kun je inderdaad overzetten met die ene torx bout. Als je de gordelvanger niet aansluit krijg je wel een SRS melding.

Mocht je een foutcode krijgen: ik ben de komende maanden nog wel een keer in Enschede te vinden en kan wel een Dice meenemen als het uit de hand is gelopen  ;)

ghostrider

Door een lek was er veel vocht in de auto geraakt en hiervoor een vochtvreter achterin geplaatst.....

Die is dus omgevallen en de vloeistof is helaas in de achterbank getrokken met als gevolg dar de faam zo hard als een steen geworden is. Bye bye fraaie leren achterbank.

Gelukkig een aardige set op marktplaars kunnen scoren en dus aan de slag met de instructies in dit topic.

Bedankt voor de pica en commentaren, heb wel alle bekleding grondig afgespoeld en ligt nog lekker te drogen zodat im zeker weet, dat alle vocht eruit is. We rijden nu alleen met de voorstoelen, zonder achterbekleding, lijkt nu wel een sportwagen met dat uitlaatgeluid zo dichtbij

Volgende week de vervangende achterbank er weer in.

Nog een tip voor als je de achterbank eruit haalt trek de rugleuning naar het portier en gebruik een koevoet om de bank in het midden gecontroleerd op te tillen. Scheelt veel zweetdruppels haha.

Thanks!

JanK

Fijn dat je dit zo duidelijk omschreven hebt. :eusa_clap: Voorstoelen zijn simpel te verwijderen en te plaatsen.
De achterbank is toch een stuk lastiger, maar dankzij de beschrijving, foto's en tekening, was het wisselen van de achterbank ook goed te doen.
Heb er nu een mooi leren interieur in. :eusa_angel:
Alleen die srs storing nog even verhelpen :eusa_think:
Rijd nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan.

ghostrider

We hebben inmiddels ook het vochtprobleem getackeld.... ja de seal in het portier LA wat stuk en gerepareerd maar toch nog een volledig beslagen binnenkant als het maar een beetje vochtig was buiten.

De oplossing bleek te eenvoudig... vervangen interieurfilter. Deze was door al het vocht in de auto verzadigd geraakt. Nieuwe en direct opgelost.
O
Dit staat misschien al gemeld in een ander topic, maar dit is voor ons de oorzaak gebleken voor de interieurvervanging.