wacht niet te lang als hij bijgeluiden maakt

Gestart door dennis850estate, 02-11-2008 21:56:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dennis850estate

Soms snap je niet hoe een 850 nog rijdend aan kan komen  :eusa_think:

Meerdere drukvingers afgebroken
Plaat tot op nagels versleten
Druklager in twee stukken
Geleidebus druklager gebroken

En gewoon doorroffelen.











arjen850

Een ding is zeker, die was er aan toe ;D

dennis850estate


wepster

het blijft sterk spul he die volvo's  ;D

ed

Dat betekent in dit geval dus ook een nieuw vliegwiel?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

dennis850estate

Citaat van: ed op 29-10-2010 14:20:20
Dat betekent in dit geval dus ook een nieuw vliegwiel?

Gek genoeg zag het vliegwiel er nog prima uit en kon blijven zitten. De plaat had zich alleen op de drukgroep ingevreten. Was het een turbo-versie geweest met flink vermogen was het te overwegen geweest.

lange

Citaat van: M a r c op 25-01-2009 12:18:42
ja...

en ik zou ook niet voor een dubbel massa vliegwiel gaan, als je verder wilt tunen is een enkelmassa beter

enkelmassa vliegwiel ja nee snap ik maar waar haal ik die van daan of van af
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht

RRRRR_Ramon

Citaat van: lange op 02-01-2012 22:36:45
Citaat van: M a r c op 25-01-2009 12:18:42
ja...

en ik zou ook niet voor een dubbel massa vliegwiel gaan, als je verder wilt tunen is een enkelmassa beter

enkelmassa vliegwiel ja nee snap ik maar waar haal ik die van daan of van af

Opgraving van het jaar?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

lange

Citaat van: RRRRR_Ramon op 02-01-2012 22:50:30
Citaat van: lange op 02-01-2012 22:36:45
Citaat van: M a r c op 25-01-2009 12:18:42
ja...

en ik zou ook niet voor een dubbel massa vliegwiel gaan, als je verder wilt tunen is een enkelmassa beter

enkelmassa vliegwiel ja nee snap ik maar waar haal ik die van daan of van af

Opgraving van het jaar?

2,5 glt 20v
uit 1992

gr
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht

grijzev70tdi

Citaat van: lange op 03-01-2012 18:57:52
Citaat van: RRRRR_Ramon op 02-01-2012 22:50:30
Citaat van: lange op 02-01-2012 22:36:45
Citaat van: M a r c op 25-01-2009 12:18:42
ja...

en ik zou ook niet voor een dubbel massa vliegwiel gaan, als je verder wilt tunen is een enkelmassa beter

enkelmassa vliegwiel ja nee snap ik maar waar haal ik die van daan of van af

Opgraving van het jaar?

2,5 glt 20v
uit 1992

gr

:eusa_think:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

djkain

Citaat van: dennis850estate op 25-01-2009 11:37:07
Citaat van: dennis850estate op 25-11-2008 20:39:05
Citaat van: thuur op 25-11-2008 01:05:00
Citaat van: dennis850estate op 24-11-2008 21:46:41
De koppeling van een diesel gaat langer mee. Zo ook de drukgroep van een T5.

Ik heb een s70 van 97,
Echter hier wel origineel hydraulisch druklager,
Of zeggen ze altijd my 98 ook voor de 97?

Waarom is dat?


De drukgroep is groter en zwaarder uitgevoerd. De uiteinden van de drukvingers zijn bij een T5 en een diesel zijn breder waardoor er meer materiaal te verslijten is voordat er problemen ontstaan. 1e foto voor 10 en 20V, 2e foto T5

http://img227.imageshack.us/img227/7094/fotoverschildrukgroept5pw4.th.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/9550/fotoverschildrukgroept5sj9.th.jpg


Citeer
Citeer
Verder hebben de types vanaf ongeveer MY 98 een hydraulisch druklager dat meestal ook langer meegaat dan 250 K.

Is dat te passend te maken op een <MY98 type?



Is wel passend te maken. Heb het alleen nog nooit gedaan. De M56 bakken zijn gewoon hetzelfde, alleen op de plaats waar de geleidebus voor het mechanische druklager zit is het hydraulische lager neergezet.


Heb er nog eens goed naar gekeken en geconstateerd dat je een <MY98 niet kunt ombouwen naar een hydraulisch druklager. Er zijn geen bevestingsgaten en ook niet te maken omdat er geen materiaal zit. Jammer.

ik ben wel bezig mijn T-5R om te bouwen naar >MY98. Dit betekent alles veranderen. X70R bak met hydraulisch druklager, twee massa vliegwiel met X70R koppeling, olieleiding aanpassen en snelheidssensor in bak plaatsen.

Kapitein Haak

M`n DOP-je lekt aardig wat olie en waarschijnlijk komt het van een kapotte krukaskeering, morgen gaat dat nader bekeken worden als het niet te veel uitloopt op m`n werk.
Nou hoorde ik vandaag ook de koppeling aardig schuren, dus de kans is groot dat ie d`r ook aan zit te komen. Er staat 240k op dus de kans is groot dat dat nog de eerste set is die d`r in zit.
Nou lees ik hier over allerlei merken maar als ik de boel ga(laten) vervangen is een koppelingsset van bv Valeo toch ook goed????

Groet, Jeffrey 8)
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

thuur

Valeo is zeker een goed merk, maar voor hetzelfde geld heb je een Sachs (Luk) set. Dat is OEM.


Gr ;)

Kapitein Haak

Ja, die maken niet veel verschil qua prijs. Dankje voor je antwoord.
Na al die jaren in een fransoos ben ik een beetje vast geroest aan Valeo :laugh:
Heb van de 405 ook al eens de koppeling vervangen, dus dat zou ik bij de 850 nu toch ook moeten kunnen. Eerst maar eens even afwachten wat er morgen uit gaat komen.
Heb in principe gaan garantie, maar het is een hele goede klant van ons dus met een beetje geluk wil ie me toch op een of andere manier matsen.

Gr, Jef.
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

Hans Duiven

Mijn bak van de diesel (V70N met TDI techniek) begint een gierend/fluitend geluid te maken die gelijk loopt met het oplopen van de snelheid.
Bij het intrappen van de koppeling is het weg en je hoort dit geluid in de 1,2,3 en 4 maar niet in de 5e
versnelling.

Inleveren maar bij Dennis of Dirk?


Hans