wacht niet te lang als hij bijgeluiden maakt

Gestart door dennis850estate, 02-11-2008 21:56:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis850estate

Tsja dan ben je aan de beurt binnenkort. Ik zie je pb wel  :)

Hans Duiven

Nu heb ik momenteel dus een 855 T-5 met een lekkende krukas keerring aan de bakzijde
en een versleten lager in de MT van de V70 2.5D
(Bovenop dit alles heeft de S60 een steeds meer falende ETM..)

Dat wordt een bak zoeken van het type M56L2 (verhouding 3,77).
Nu begreep ik dat daar weer een variantie bestaat in de vorm van een
interne hulpkoppeling cilinder en natuurlijk de externe versie?

Hans

V70 classic

Citaat van: VolvoDeMio op 25-11-2008 09:51:24
Citaat van: thuur op 25-11-2008 01:05:00
Citaat van: dennis850estate op 24-11-2008 21:46:41
De koppeling van een diesel gaat langer mee. Zo ook de drukgroep van een T5.

Waarom is dat?




Not being the master himself zou ik erop gokken dat door het veel hogere koppel van een diesel je de koppeling bij een lager toerental op kan laten komen (en laten 'pakken').

Ik gok erop dat het gewoon ligt aan het feit dat men met een diesel gewoon meer km rijdt.
Dat deze dus in verhouding meer op de snelweg zit dus minder schakelt.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

thuur

Citaat van: V70 classic op 27-10-2013 09:49:49
Citaat van: VolvoDeMio op 25-11-2008 09:51:24
Citaat van: thuur op 25-11-2008 01:05:00
Citaat van: dennis850estate op 24-11-2008 21:46:41
De koppeling van een diesel gaat langer mee. Zo ook de drukgroep van een T5.

Waarom is dat?




Not being the master himself zou ik erop gokken dat door het veel hogere koppel van een diesel je de koppeling bij een lager toerental op kan laten komen (en laten 'pakken').

Ik gok erop dat het gewoon ligt aan het feit dat men met een diesel gewoon meer km rijdt.
Dat deze dus in verhouding meer op de snelweg zit dus minder schakelt.


En nu gedaan met gokken:
Het is degelijker uitgevoerd vanwege de hogere krachten die erop kunnen komen te staan. Vandaar ook het prijsverschil..


Citaat van: Hans Duiven op 27-10-2013 01:02:36
Nu heb ik momenteel dus een 855 T-5 met een lekkende krukas keerring aan de bakzijde
en een versleten lager in de MT van de V70 2.5D
(Bovenop dit alles heeft de S60 een steeds meer falende ETM..)

Dat wordt een bak zoeken van het type M56L2 (verhouding 3,77).
Nu begreep ik dat daar weer een variantie bestaat in de vorm van een
interne hulpkoppeling cilinder en natuurlijk de externe versie?

Ik weet niet waarom je je afvraagt wat je hebt begrepen, maar er zijn inderdaad interne en externe hulpcilinders.


Gr :D

Hans Duiven

#49
Citaat van: thuur op 27-10-2013 12:57:36
Citaat van: V70 classic op 27-10-2013 09:49:49
Citaat van: VolvoDeMio op 25-11-2008 09:51:24
Citaat van: thuur op 25-11-2008 01:05:00
Citaat van: dennis850estate op 24-11-2008 21:46:41
De koppeling van een diesel gaat langer mee. Zo ook de drukgroep van een T5.

Waarom is dat?




Not being the master himself zou ik erop gokken dat door het veel hogere koppel van een diesel je de koppeling bij een lager toerental op kan laten komen (en laten 'pakken').

Ik gok erop dat het gewoon ligt aan het feit dat men met een diesel gewoon meer km rijdt.
Dat deze dus in verhouding meer op de snelweg zit dus minder schakelt.


En nu gedaan met gokken:
Het is degelijker uitgevoerd vanwege de hogere krachten die erop kunnen komen te staan. Vandaar ook het prijsverschil..


Citaat van: Hans Duiven op 27-10-2013 01:02:36
Nu heb ik momenteel dus een 855 T-5 met een lekkende krukas keerring aan de bakzijde
en een versleten lager in de MT van de V70 2.5D
(Bovenop dit alles heeft de S60 een steeds meer falende ETM..)

Dat wordt een bak zoeken van het type M56L2 (verhouding 3,77).
Nu begreep ik dat daar weer een variantie bestaat in de vorm van een
interne hulpkoppeling cilinder en natuurlijk de externe versie?

Ik weet niet waarom je je afvraagt wat je hebt begrepen, maar er zijn inderdaad interne en externe hulpcilinders.


Gr :D

Eigenlijk moet ik nog even onder de auto, maar deze sticker staat op de bak:


Rijns_t5r

Ook aan de beurt ben ik bang voor.
Tik bij de linker voorkant in het voor onder en voelt het aan het koppelings pedaal.
Alleen 1probleem zit in Kroatië ,ff duimen dat we het nog 1500 km uit houden.

Robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Rijns_t5r

#51
Citaat van: Rijns_t5r op 19-08-2014 23:23:03
Ook aan de beurt ben ik bang voor.
Tik bij de linker voorkant in het voor onder en voelt het aan het koppelings pedaal.
Alleen 1probleem zit in Kroatië ,ff duimen dat we het nog 1500 km uit houden.

Robert
Zo weer thuis uit kroatie,zonder stukken terug gekomen,nu nog uit zoeken waar het tikken/kloppen vandaan komt,wiellagers zijn afgelopen jaar vervangen dus die kunnen het niet wezen,verdenk de versnellingsbak koppeling of aandrijfas dus weer werk aan de winkel.
Iemand wel eens een kapotte versnelingsbak gehad hoe klonk dat voor hij de geest gaf?
Robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

henry classic v70

Zou ook nog de homokineet kunnen zijn..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Rijns_t5r

#53
Daar zat ik ook aan te denken Henry ,maar het is niet het herkenbare geluid wat normaal een versleten homokineet maakt ook bij recht uit rijden en word niet erger bij een bocht nemen,maar een as makkelijker te wisselen als een versnellingsbak en randzaken.
Eerst even opzoek naar een goede aandrijfas bestuurders zijde.
Bedankt voor het meedenken 👍

Robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

jan2016

Ben benieuwd hoe het afgelopen is.
Heb je de oorzaak nog gevonden?
Een probleem is pas een probleem als jij het ervan maakt.

jan2016

Bij mijn sedan 850 grijpt de koppeling ook hoog pas in, maar ik heb nog geen slip bemerkt, en forceren wil ik niet.
Afwachten dus. :-[
Een probleem is pas een probleem als jij het ervan maakt.

Timo

Koppeling was zeer hard om in te duwen sinds wij de auto kochten.
Sinds vorige week moeilijkheden om zonder schokken te vertrekken, ook een beetje bijgeluid.

Nu vandaag dus veel bijgeluid en geen koppeling meer... auto getakeld naar garage dus weet nog niet wat er juist kapot is gegaan.


Dusja.. Als hij raar doet niet te lang met wachten.. of je staat daar op de snelweg in de kou  ;D


Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

Vulk

#57
Citaat van: Timo op 23-12-2017 20:41:16
Koppeling was zeer hard om in te duwen sinds wij de auto kochten.
Sinds vorige week moeilijkheden om zonder schokken te vertrekken, ook een beetje bijgeluid.

Nu vandaag dus veel bijgeluid en geen koppeling meer... auto getakeld naar garage dus weet nog niet wat er juist kapot is gegaan.


Dusja.. Als hij raar doet niet te lang met wachten.. of je staat daar op de snelweg in de kou  ;D


https://i.imgur.com/3zqV8Qm.jpg

Zie je wel dat de koppeling te zwaar ging?
Ik ben blij dat ze niet kapot ging tien ik er mee reed!


Timo

Mwoah mijn been is meer getrained dus voel dat niet  ;)
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.