Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Zojuist een mooi pakket gekregen van mijn vader. Hij kwam de banaan terug brengen en had gelijk de nieuwe turbo meegenomen.

Hopelijk volgende week monteren, kan vrouwlief weer sjeesen ermee :eusa_dance:

Sbv

Gisterenavond samen met Elianmars nieuwe turbo erop gezet. De afgelopen week al een paar maal wat wd40 op de kritische punten gezet en hoera alles wou netjes los.
Turbo verwijderen was iets lastiger vanwege leidingwerk van de standkachel. Door iets te lomp duwen heb ik het kunststof huisje van de gaskabel afgebroken waar kickdown(?) deel zit ? zodat de gaskabel dus nog vervangen dient te worden.
Terug plaatsen van turbo zelfde verhaal, maar aangezien de standkachel toch nog niet werkt maar het leiding werk eruit gehaald zodat er nu wel voldoende ruimte was.
Tussendoor kwam Bouke nog even op bezoek die gelijk aan het werk gezet is. Koelvloeistof reservoir had ik nog een nieuwe liggen die er nu ook gelijk in zit en een defect lampje op een schakelaar.

Terugplaatsen is redelijk voorspoedig verlopen, alleen zijn we nog een tijd met de gaskabel aan het knoeien geweest. Uiteindelijk deed deze het weer wat zodat het tijd was voor proefrit. Alles werkt weer.

Terug naar huis redelijk kalm aan gedaan, dan kan alles even rustig warm worden.

Hedenochtend nog even koelvloeistof wat bijgevuld nadat we gisteren hele systeem leeggehaald hebben.

Straks even gaskabel bestellen en hopelijk is deze wel voor het weekend binnen daar we mogelijk met de S70 op vakantie gaan.


Waarom turbo vervangen. De auto had last van wat olie verbruik en dan met name als je redelijk stevig doorgereden had, verder drupte er af en toe(zeker na stevig doorrijden) wat olie onderuit de intercooler en was er een blauw pluimpje te zien bij stevig op gas staan. Voelend op de turbo zat er toch wel een behoorlijke speling op de lagers en aangezien we de economie wat moeten helpen maar besloten een compleet nieuwe te bestellen.
De oude wou de leverancier zowaar niet terug, zodat deze waarschijnlijk in de revisie gaat en dan tzt op de 850.

Marcel en Bouke dank voor jullie hulp.

Foto's zal ik waarschijnlijk vanavond even neerzetten daar deze nog op de camera staan

elianmars

Graag gedaan, San. Het was weer gezellig sleutelen.

De koelvloeistof smaakte prima  :eusa_sick:  Volgende keer ga ik wel een eind opzij met mijn hoofd, als ik de leidingen van de standkachel los haal  :eusa_shifty:


Taranis

Citaat van: elianmars op 04-07-2013 08:35:36
De koelvloeistof smaakte prima  :eusa_sick:  Volgende keer ga ik wel een eind opzij met mijn hoofd, als ik de leidingen van de standkachel los haal  :eusa_shifty:

Lekker he? Ik ben de 12 liter die Ewout in m'n t-shirt (en boxershort, spijkerbroek, sokken, schoenen) liet stromen ook nog niet vergeten ;D

Citaat van: Sbv op 04-07-2013 08:15:02
Straks even gaskabel bestellen en hopelijk is deze wel voor het weekend binnen daar we mogelijk met de S70 op vakantie gaan.

Als je wil, kan ik 'm morgen meenemen. Moet toch nog tanken bij Olov voor de deur ;D

Sbv

Morgen wordt wel wat erg krap, zal even naar mijn lokale vrienden of deze snel leverbaar is. Ding kost 40 a 50 euro dus ook niet echt de kosten, lverng zsm is belangrijker. Geen zin om vrijdagavond laat of zaterdagochtend vroeg te gaan sleutelen

StefanCJ

Crap, altijd vervelend zulke dingen vlak voor de vakantie. Ik heb met dat gedoe van die deur vlak voor mijn vakantie vorige keer maar besloten om al het kluswerk ruim voor de vakantie te doen.

Sbv

Morgen komt kabel binnen en montage is zo gedaan.
Ben er nog niet uit met welke auto.
De S70 rijdt iets lekkerder, maar de 850 heeft wat meer ruimte

The Volvoboy

Gewoon lekker met de 850 gaan ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

maruska

precies, en zet de XV dan maar voor de deur :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 04-07-2013 14:54:07
precies, en zet de XV dan maar voor de deur in de garage dus :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 04-07-2013 08:44:36
Lekker he? Ik ben de 12 liter die Ewout in m'n t-shirt (en boxershort, spijkerbroek, sokken, schoenen) liet stromen ook nog niet vergeten ;D

Graag gedaan... ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-07-2013 15:14:35
Citaat van: Taranis op 04-07-2013 08:44:36
Lekker he? Ik ben de 12 liter die Ewout in m'n t-shirt (en boxershort, spijkerbroek, sokken, schoenen) liet stromen ook nog niet vergeten ;D

Graag gedaan... ;D

;D


Ik zou mooi met de S70 gaan. En dan vooral voor de automaat.

elianmars

Zijn de foto's al ontwikkeld, San?  :P

ray001

In ieder geval fijne vakantie,de S70 R zal het worden denk ik...

Taranis

Citaat van: elianmars op 04-07-2013 19:05:08
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-07-2013 15:14:35
Citaat van: Taranis op 04-07-2013 08:44:36
Lekker he? Ik ben de 12 liter die Ewout in m'n t-shirt (en boxershort, spijkerbroek, sokken, schoenen) liet stromen ook nog niet vergeten ;D

Graag gedaan... ;D

;D


Ik zou mooi met de S70 gaan. En dan vooral voor de automaat.

Die opmerking had ik van jou als handbak-rijder niet verwacht eigenlijk :)

Citaat van: elianmars op 04-07-2013 19:05:44
Zijn de foto's al ontwikkeld, San?  :P

Nee de gordijntjes van de donkere kamer zijn zoek, dus even wachten tot het zonnetje achter de horizon gezakt is.

:P