Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Scooby Doo

Citaat van: Sbv op 04-11-2008 22:06:59
Vanavond de andere S70 gehaald en deze rijdt lekker, alleen je merkt dat het allemaal wat minder strak is. Toch 100000 km meer gelopen uiteindelijk.

Ik zal morgen eens kijken of ik het lambda lampje uit kan krijgen. Verder had ik na getankt te hebben even lanst van niet willen starten. De auto sloeg wel aan, maar draaide te weinig toeren en sloeg weer af. Na de 4e keer starten was het wel goed.
Tanken was ca 45 min na thuiskomst. De afstand tot benzine pomp ca 3 km. Thuis nog maals gestart en weer niets aan de hand ??



Contactslot??

Ik heb met de V70 R soortgelijke problemen. Starten en niet aanslaan, of starten, aanslaan en terug afslaan. Maakt niet uit koud of warm, en het komt op zeer onregelmatige basis voor, de ene dag heeft hij het 5 keer, en dan kan het zijn dat hij er 2 weken geen last van heeft.  :eusa_think:
Wat meestal helpt is de sleutel eruitnemen, omdraaien en terug starten.
Soms helpt dit ook niet en moet ik met de AB de deuren een 2-tal keren vergrendelen en terug openen, en terug proberen. Weet ooknog niet wat het juist is, maar vermoed contactslot.  :eusa_shifty:

Puppy Power!!!

Sbv

Citaat van: spekkie99 op 05-11-2008 19:56:03
Gelukkig beperkt tot emotionele schade.
Maar wel jammer van de erg mooie s70r.

Airbags niet geploft zo te zien?

Succes met het verfraaien van je nieuwe!
Nee airbags zijn niet af gegaan. Ik begreep van de berger dat het kwam door de hoek waarin de auto stond in de sloot. Als de auto te schuin staat zouden ze niet afgaan.


Vandaag maar de oude wat verder aan het demonteren gegaan, en!!!
de 850club kentekenplaat houder overgezet. Sticker volgt zsm weer

Sbv

Gisterenavond alvast een groot deel van het donkere interieur ingebouwd. Het lichte dus ook uitgebouwd.

Vanavond alvast een stukje dashboard losgehaald en nog wat zaken van de deuren en het ruitenwissermechaniek.

Komend weekend het dashboard overbouwen, dan is de ombouw van het interieur klaar.


Volgende stap wordt het overbouwen van de achterremmen en veren/schokbrekers etc. Daarnaast de achterbumper nog.

walter leever

idd spijtig van die heeeel mooie S70,maar zoals al meer gezegd gelukkig zelf niets aan over gehouden :eusa_shifty:

maar ik lees dat je al weer lekker bezig bent met de nieuwe :eusa_clap:

MarcoV

Vandaag even wezen kijken bij de twee S70 RRen, hele klus hoor!
De oude was al bijna helemaal leeg en het interieur al overgezet op het dasshboard na.
Sander, nog bedankt voor de koplampwissers en de koffie en veel succes verder samen met Marcel ;D

MarcoV ;)

elianmars

#20
Citaat van: MarcoV op 08-11-2008 15:42:37
Vandaag even wezen kijken bij de twee S70 RRen, hele klus hoor!
De oude was al bijna helemaal leeg en het interieur al overgezet op het dasshboard na.
Sander, nog bedankt voor de koplampwissers en de koffie en veel succes verder samen met Marcel ;D

MarcoV ;)

Succes is niet meer nodig, Marco. 't Is gebeurd. Viel achteraf mee, op het geklooi met de airbags na.....

Ik zit nu weer thuis en Sander is, als het goed is, onderweg bij ET vandaan.




Waarom ben ik eigenlijk niet even mee gegaan naar ET?  :eusa_doh:


Sander, bedankt voor de klus (was al weer even geleden dat ik aan een Volvo had "gerommeld") en het eten  :)

elianmars

Citaat van: thuur op 05-11-2008 00:57:41
Citaat van: Sbv op 04-11-2008 22:06:59
Vanavond de andere S70 gehaald en deze rijdt lekker, alleen je merkt dat het allemaal wat minder strak is. Toch 100000 km meer gelopen uiteindelijk.

Ik zal morgen eens kijken of ik het lambda lampje uit kan krijgen. Verder had ik na getankt te hebben even lanst van niet willen starten. De auto sloeg wel aan, maar draaide te weinig toeren en sloeg weer af. Na de 4e keer starten was het wel goed.
Tanken was ca 45 min na thuiskomst. De afstand tot benzine pomp ca 3 km. Thuis nog maals gestart en weer niets aan de hand ??



Ik gok op de antennering 8)


Gr ;)

We hebben met het ombouwen van het dashboard gelijk de antennering van de schade S overgezet. Daar kan het dus niet meer aan liggen, mocht het nog een keer gebeuren.




Hoe spreek je het nou eigenlijk uit? Anten-nering of antenne-ring?  :eusa_shifty:

Sbv

Marcel, dank voor je hulp van vandaag. Marco, leuk kennis gemaakt te hebben. Ik zal vanavond/morgen wat foto's neerzetten.
Net de schokbrekers en verder van de oude afgehaald. Na het eten onder de nieuwe zetten, dan de bumper overzetten en het is weer een klusdag die teneinde is.

De vermiste spullen zijn nog niet gevonden, ergens zal het wel liggen....




elianmars

#23
Tjonge.......... Nóg de hendels niet terecht? En nu ook de sleepring zoek?

Waar heb ik dat spul nou toch gelaten?  :-[ :-[ :-[


Toch nog maar eens aan Marco vragen of hij niet stiekem............. Nee....... dat zal toch niet?  :eusa_think: ;D


Ik vermoed dat ik die drie dingen samen heb weggelegd. Maar waar dan in hemelsnaam? Ik heb vanmiddag de garage al 100 keer doorzocht naar dat spul.

MarcoV

Citaat van: elianmars op 08-11-2008 19:46:35
Tjonge.......... Nóg de hendels niet terecht? En nu ook de sleepring zoek?

Waar heb ik dat spul nou toch gelaten?  :-[ :-[ :-[


Toch nog maar eens aan Marco vragen of hij niet stiekem............. Nee....... dat zal toch niet?  :eusa_think: ;D


Ik vermoed dat ik die drie dingen samen heb weggelegd. Maar waar dan in hemelsnaam? Ik heb vanmiddag de garage al 100 keer doorzocht naar dat spul.

Nee, echt niet, maar ik zou wel goed kijken of het donkere interieur er nog in zit ;D

MarcoV ;)

Sbv

Bij deze wat sfeer impressies van hedenmiddag.
Oude, lichte, dashbord is eruit.


Waar laat je dat dan, nou naast de auto



Donkere dashboard bijna geheel gemonteerd.



Oud en nieuw bij elkaar(nieuw op de voorgrond, oud in de garage


elianmars

Hoe is het met het stuur? Staat het recht? :eusa_pray:

Sbv

Lijkt er wel op dat het stuur rechtstaat. Niet echt op gelet hedenavond

)()()sT

Mooi werk zeg!
En jullie zijn voortvarend te weg gegaan, hulde  :eusa_dance:
Ziet er netjes uit, het nieuwe interieur, beige is op zich niet verkeerd (het zat er bij mij al in ;)) maar het zwarte is natuurlijk in betere staat (km.stand) niet?

Succes nog; ik begreep dat je blok en bak ook al weg zijn.

thuur

Citaat van: elianmars op 08-11-2008 16:52:41

Hoe spreek je het nou eigenlijk uit? Anten-nering of antenne-ring?  :eusa_shifty:

Het is een antenne in de vorm van een ring.


Schiet lekker op Sander! :eusa_clap:


Gr ;)