Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Sbv op 17-09-2009 23:06:53
Citaat van: elianmars op 17-09-2009 23:05:41
Citaat van: Sbv op 17-09-2009 23:00:02


Kreeg vanmiddag een belletje dat vrouwlief weer helemaal happy was. Het voelde weer aan als haar eigen vertrouwde auto

Geen gerammel of lekken?

Misschien morgen nog even kijken of de bouten van de dp nog goed vast zitten? Geen idee of dat te doen is zonder dat fijne hitteschild te verwijderen.

Gelukkig is het dan lekker warm.

;D

Kan ook nadat we klaar zijn met de stuurdingessen  ;)

Misha

Citaat van: elianmars op 17-09-2009 23:05:41
Citaat van: Sbv op 17-09-2009 23:00:02


Kreeg vanmiddag een belletje dat vrouwlief weer helemaal happy was. Het voelde weer aan als haar eigen vertrouwde auto

Geen gerammel of lekken?

Misschien morgen nog even kijken of de bouten van de dp nog goed vast zitten? Geen idee of dat te doen is zonder dat fijne hitteschild te verwijderen.
wegmikken en vervangen door een 850 schild
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Of eraf laten... Ik kijk altijd naar zo'n mooie 3" DP.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 18-09-2009 10:01:14
Of eraf laten... Ik kijk altijd naar zo'n mooie 3" DP.

Sander schaamt zich een beetje voor het dunne dp-tje wat er nu weer op zit. Daarom heeft hij snel dat hitteschild weer gemonteerd  ;D


Ik zie je vanavond, San  ;)

Sbv

Citaat van: )()()sT op 18-09-2009 10:01:14
Of eraf laten... Ik kijk altijd naar zo'n mooie 3" DP.

Ik kijk liever naar wat er voor me gebeurt ipv steeds onder de kap te kijken  ;D

Vandaag zelf met de S70 gereden en het is wel stil opeens weer. Optrekken gaat weer zo sloom.

)()()sT

Tijd voor een chipje  8)
Ik kan het echt aanbevelen.

Chris

Citaat van: )()()sT op 18-09-2009 11:43:00
Tijd voor een chipje  8)
Ik kan het echt aanbevelen.

mee eens ;D!

Sbv

De enige chips die er voorlopig komen zijn die eetbaar zijn.
Het chippen van de S70.....Het is niet mijn auto, en echt sloom is deze nu ook weer niet, echter was het wel degelijk een verschil met de dikke downpipe. Het blijft dus lekker zo als het nu is.

elianmars

Hoe is het nu met het roken?

Sbv

Citaat van: elianmars op 18-09-2009 13:19:02
Hoe is het nu met het roken?
Hij drinkt alleen maar  ;D

Niet of veel minder. Vanavond even een tijdje stationair laten draaien ter controle

elianmars

#205
Zo, ik ben weer thuis na een avondje klussen aan de R  ;D

We zijn begonnen met de stuurkogels. De buitenste kogels waren niet zo'n probleem, maar de binnenste lieten zich niet zomaar verwijderen. Man, wat zaten die dingen vast. We moesten ook voorzichtig doen om het stuurhuis niet te beschadigen, maar na het verbouwen van een steeksleutel 32 is het uiteindelijk toch gelukt  :D

Omdat de boel toch moet worden uitgelijnd, ook maar de rechter draagarm vervangen. Ook dat kreng zat behoorlijk vast, maar met vereende krachten hebben we die ook klein gekregen.

Omdat het pas half twaalf was toen we met de draagarm klaar waren, hebben we ook nog maar het koelvloeistofreservoir en een paar koelslangen vervangen  ;D

Het ontluchten nam wat tijd in beslag, maar dat lag er vast aan dat de R niet blij is met de Renault koelvloeistof  :eusa_doh: ;D

Als laatste het rammelen van de motorkap opgelost door een rubbertje van het rechterslot te vervangen door een rubber van de Engelse R.

Al met al weer lekker gesleuteld. Het was gezellig, Sander!


Hopelijk ben je zonder problemen thuis gekomen.........  :eusa_pray:


Hier nog een fotootje van een klussende Sander:






Sbv

Ben weer thuis. Mocht fijn een stukje omrijden.

zsm uitlijnen, stuur staat niet helemaal recht, maar dat is zo opgelost. In de bochten voelt het wat stabieler aan.

Kleine aanvulling. Motorsteun aan de distributiezijde is ook nog vervangen. Deze had ik samen met een nieuwe draagarm nog liggen van de oude S70R.

Marcel. Het was wederom gezellig. Weer een hoop gedaan

elianmars

Hè, je bent me net voor. Ik was mijn vorige post nog eens aan het doorlezen, toen ik in de gaten had dat we inderdaad de motorsteun ook nog hebben vervangen.

Gelukkig had je niet nóg meer bij je, anders zou ik nu nog niet thuis zijn  ;D

elianmars

Damn........... Ik ben gebroken.......  ;D ;D


Sbv

Citaat van: elianmars op 19-09-2009 08:42:01
Damn........... Ik ben gebroken.......  ;D ;D



Heb zelf wat spierpijn.
Eens kijken of ik kan laten uitlijnen zo ergens