Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: elianmars op 15-05-2010 13:46:28
Geef maar een seintje als je de kachelradiateur wil gaan doen. Dan help ik je wel.   
Eerst even bestellen van de week net al wat ander klein grut

elianmars

Het was even graven naar dit topic, maar het is gevonden  ;D


Gisterenavond weer lekker bezig geweest met de R. De kachelradiateur is vervangen en ook een gedeelte van de middenconsole.
Voor de middenconsole hebben we bijna het complete dashboard gedemonteerd om er beter bij te kunnen. Alleen het stuur hebben we laten zitten, maar de volgende keer gaat het stuur er ook uit. Dan kan het dashboard geheel uit de wagen worden gehaald. Nu zat het continu in onze rug te prikken  :eusa_doh: ;D

De kachelradiateur vervangen stelt eigenlijk niet zoveel voor. Ik had daar altijd tegenop gezien, maar dat is dus helemaal niet nodig. Het enige is dat we het niet voor elkaar kregen om de slangen in de motorruimte dicht te knijpen, dus we hebben de boel afgetapt.
Toch bleek er nog behoorlijk wat koelvloeistof in de kachelradiateur te zitten, toen Sander deze los trok. Gelukkig had ik van te voren een handdoek gepakt en die heeft de meeste vloeistof opgevangen.

Eigenlijk was de radiateur vervangen minder werk dat het middengedeelte van het dashboard. Wat een klereklus was dat. Je moet onderhand een slangenmens zijn om de schroeven aan de achterkant los te krijgen.

Maar goed, ook dat is uiteindelijk gelukt, dus Sander, of beter gezegd, Sander's vriendin,  kan weer tegen een mooi stuk aluminium inleg aankijken  8)

Nog even een (verschrikkelijk scherp) fotootje van de chaos in de auto, gisterenavond:



:eusa_whistle: ;D


hvdmountain

Lekker bezig geweest! :D

MarcoV

Ziet er weer indrukwekkend uit jongens, krijg gewoon zin om wat te doen aan de auto haha.

MarcoV ;)

Sbv

Eerste berichten zijn dat de lichte koelvloeistoflucht weg is.
Na demontage bleek het nog de originele kachelradiator te zijn uit 1998 en bijna 269000 km. Hopdelijk kan de auto er nu weer 12 jaar tegen.

De alu inleg van middenconsole is en blijft een ramp om te vervangen tenzij het dashbord er netjes naast ligt. Zoals we het nu gedaan hebben is al een stuk beter, maar nog niet ideaal.

Marcel, dank voor je hulp en voor het slangenmens spelen

Nieuw projectje gaat de audio upgrade worden.
Afgelopen week een Sc-901 aangeschaft ter vervanging van de Sc-900 tevens een HA-7400 (4 x 100W versterker uit een C70) ter vervanging van de HA-4350
Binnenkort nog een set Dynaudio speakers bestellen en dan is het genieten van meer geluid.


Verder is mijn wederhelft steeds een stukje van de lak aan het polijsten zodat de wasstraat swirls en andere krasjes uit de lak gaan.

Onlangs is de airco gevuld en deze doet het nog steeds.

UserID6342

Netjes heren, ziet er goed uit en idd is het dashboard van een S een 'ramp' om los te peuteren.  Zit niet zo lekker makkelijk als bij een 850.

)()()sT

Dat is een van de verbeterpunten... net zoals het onderste deel van je dash rechts losmaken.
Moet eerst dat handschoenenvak eruit  ::)

MarcoV

Dat is 1 van mijn grote wensen, de audio verbeteren.
De 805 klinkt gewoon niet goed en de speakers slaan snel door en er is wat resonantie her en der dus ook maar eens aanpakken!

MarcoV :eusa_boohoo:

Sbv

Citaat van: MarcoV op 16-06-2010 11:48:40
Dat is 1 van mijn grote wensen, de audio verbeteren.
De 805 klinkt gewoon niet goed en de speakers slaan snel door en er is wat resonantie her en der dus ook maar eens aanpakken!

MarcoV :eusa_boohoo:
Ik heb nog een SC-900 in de aanbieding dan met bijpassende versterker ;)

Dynaudio set is erg mooi, maar redelijk prijzig, krijg je wel erg mooi geluid voor terug

Starbuck

Citaat van: Sbv op 16-06-2010 12:55:33
Citaat van: MarcoV op 16-06-2010 11:48:40
Dat is 1 van mijn grote wensen, de audio verbeteren.
De 805 klinkt gewoon niet goed en de speakers slaan snel door en er is wat resonantie her en der dus ook maar eens aanpakken!

MarcoV :eusa_boohoo:
Ik heb nog een SC-900 in de aanbieding dan met bijpassende versterker ;)

Dynaudio set is erg mooi, maar redelijk prijzig, krijg je wel erg mooi geluid voor terug

Idd, en als je echt heel goed geluid wil combineer je Nakamichi audio met Focal speakers. Daarop een baskastje en een versterker,  meer heb je niet nodig.
En wat vooral mooi past bij de 850 is het design van de Nakamichi. :eusa_clap:

www.nakamichi.com

Sbv

Ik wil juist geen andere head unit daar deze lekker in de auto kan blijven zitten. Speakers, Dynaudio heeft een set die zo in de S70 past zonder pasringen etc, deze set is speciaal voor een S70 gemaakt destijds vandaar die keuze.
Uiteraard zijn er nog wel betere merken, echter hangt er dan waarschijnlijk ook een ander prijskaartje aan

Starbuck

Citaat van: Sbv op 16-06-2010 14:56:00
Ik wil juist geen andere head unit daar deze lekker in de auto kan blijven zitten. Speakers, Dynaudio heeft een set die zo in de S70 past zonder pasringen etc, deze set is speciaal voor een S70 gemaakt destijds vandaar die keuze.
Uiteraard zijn er nog wel betere merken, echter hangt er dan waarschijnlijk ook een ander prijskaartje aan

Bwa, kwee nie hoor... ;)

martijn.

#327
Dynaudio bestelnr. S70 9452163 kost € 605,44 incl. btw ;D
Ligt niet meer gewoon op voorraad, moet uit classic magazijn komen :-X

Dynaudio bestelnr. V70 9452164 kost € 866,85 incl. btw  :eusa_doh:

En dan heb je alleen 2 tweeters ipv de grote hoedenplankspeakers incl. tweeters zoals bij een S70
Ligt nog ruim op voorraad .

Thijssie!

Citaat van: martijn. op 16-06-2010 15:15:34
Dynaudio bestelnr. S70 9452163 kost € 605,44 incl. btw ;D

Ligt niet meer gewoon op voorraad, moet uit classic magazijn komen :-X

Valt me nog best mee. Kan me herrineren dat de SC805 destijds €818,- moest opbrengen...

Sbv

Citaat van: martijn. op 16-06-2010 15:15:34
Dynaudio bestelnr. S70 9452163 kost € 605,44 incl. btw ;D
Ligt niet meer gewoon op voorraad, moet uit classic magazijn komen :-X

Dynaudio bestelnr. V70 9452164 kost € 866,85 incl. btw  :eusa_doh:

En dan heb je alleen 2 tweeters ipv de grote hoedenplankspeakers incl. tweeters zoals bij een S70
Ligt nog ruim op voorraad .
Ik snap de prijzen niet, daar in de S70 eigenlijk de hoedenplank speakers eigenlijk veel groter zijn dan de D-stijl speakers van een V70. Die van de S70 had ik van mijn locale dealer al doorgekregen.
Beetje korting nog regelen en dan valt het eigenlijk wel mee.