Beste olie voor een AT 2.3T?

Gestart door Lampje, 28-11-2008 17:04:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pimsam

Je hebt ook in de auto de keuze uit D-4-3-L ?

Sbv

Citaat van: Marc O. op 12-01-2009 14:42:00
Citaat van: Sbv op 12-01-2009 14:32:24
Citaat van: pimsam op 12-01-2009 13:41:35
Volgens mij heeft alleen de V70 R AWD van de laatste bouwjaren een 5 traps automaat. Een 2.4 uit 2000 heeft volgens mij gewoon een 4 bak automaat, het lijkt alleen bij heel rustig rijden op een 5 traps door de lockup functie in 3 en 4.
Trek maar eens wat steviger op vanaf stilstand (hoeft niet te planken) en tel dan de versnellingen.

Alleen de laatste 2.4 R heeft een 5-traps automaat en een enkele MY2000 170 Pk volgens mij

Volgens mij ook de andere motoren (en dus ook diesels). Ronald (Taranis), kom er eens in. ;)
Ik dacht zelf alleen een aantal bezine versies. Ramon heeft zich volgens mij ook al eens afgevraagd of er een 5-traps or 4-traps in zat.
Ook bij een S70 MY2000 kan je een 5-traps tegen komen.

bastiaan arissen

Citaat van: pimsam op 12-01-2009 19:30:00
Je hebt ook in de auto de keuze uit D-4-3-L ?
Ja het de keuze in mijn auto.

pimsam

Tjee, dat is wel mooi dan.
Weet iemand of de reductie van deze 5e trap ook groter is dan van de 4e trap van een 4-bak.

Lampje

Ik heb een site gevonden in Duitsland die een 3-tal merken olie verkoopt aan consumenten; ruwweg voor de helft van het geld. Ze zitten voor het gemak ook op eBay!

http://www.bundf-schmierstoff.de/

Je betaalt niet alleen voor de marketing, maar blijkbaar toch ook voor de pomp!

Waar kan ik nu die Dextron III olie van AGIP kopen in de provincie Utrecht?

Scooby Doo

Citaat van: Ludo op 10-01-2009 20:27:37
Citaat van: Scooby Doo op 10-01-2009 20:06:43
Dexron 3 of 6, eventueel met een goed additief.
Dat is althans wat in de mijne zit (Dexron III + additief), R AWD AT-5.
Bakje is net gereviseerd,vandaar dat ik het weet.

dit lijkt me toch een gevaarlijke uitspraak!.
het is volgens mij niet wat Volvo voorschrijft voor de AW55-50SN bak.

dat deze olie er bij jouw in zit na revisie kan ik aannemen.
het revisiebedrijf zal wellicht maar 1 vat olie gebruiken voor alle automaten.
de bedrijven die ik destijds gecontacteerd heb, gebruikten ook allen een half syntetische olie.
er is ook al vaker geschreven dat er verschillende Dexron 3 varianten zijn.
uit ervaring weet ik dat de vol synthetische olie, er iedere keer zuiverder uitkwam dan de half synthetische.


Diezelfde bak wordt ook gebruikt door o.a. Opel, Saab en Toyota.
Aisin Warner is een samnwerking tussen Toyota en Borg Warner, en die AW 55-50 SN bak zit dus ook in boververnoemde merken. Allen geven andere specificaties op. :eusa_wall:

De man die het bakje gereviseerd heeft, zit al meer dan 30 jaar in het vak.  :eusa_dance:

Citaat van: pimsam op 12-01-2009 20:18:12
Tjee, dat is wel mooi dan.
Weet iemand of de reductie van deze 5e trap ook groter is dan van de 4e trap van een 4-bak.

Weet niet of je hier iets aan hebt, maar de mijne loopt tegen 120KM/u aan een kleine 2500 rpm. Tegen 140 loopt hij een kleine 3000 rpm. :eusa_shifty:
Puppy Power!!!

pimsam

Ik heb een diesel  :eusa_shifty: dus kan niet echt vergelijken.

sappie

Citaat van: Scooby Doo op 12-01-2009 20:29:09
Citaat van: Ludo op 10-01-2009 20:27:37
Citaat van: Scooby Doo op 10-01-2009 20:06:43
Dexron 3 of 6, eventueel met een goed additief.
Dat is althans wat in de mijne zit (Dexron III + additief), R AWD AT-5.
Bakje is net gereviseerd,vandaar dat ik het weet.

dit lijkt me toch een gevaarlijke uitspraak!.
het is volgens mij niet wat Volvo voorschrijft voor de AW55-50SN bak.

dat deze olie er bij jouw in zit na revisie kan ik aannemen.
het revisiebedrijf zal wellicht maar 1 vat olie gebruiken voor alle automaten.
de bedrijven die ik destijds gecontacteerd heb, gebruikten ook allen een half syntetische olie.
er is ook al vaker geschreven dat er verschillende Dexron 3 varianten zijn.
uit ervaring weet ik dat de vol synthetische olie, er iedere keer zuiverder uitkwam dan de half synthetische.


Diezelfde bak wordt ook gebruikt door o.a. Opel, Saab en Toyota.
Aisin Warner is een samnwerking tussen Toyota en Borg Warner, en die AW 55-50 SN bak zit dus ook in boververnoemde merken. Allen geven andere specificaties op. :eusa_wall:

De man die het bakje gereviseerd heeft, zit al meer dan 30 jaar in het vak.  :eusa_dance:

Citaat van: pimsam op 12-01-2009 20:18:12
Tjee, dat is wel mooi dan.
Weet iemand of de reductie van deze 5e trap ook groter is dan van de 4e trap van een 4-bak.

Weet niet of je hier iets aan hebt, maar de mijne loopt tegen 120KM/u aan een kleine 2500 rpm. Tegen 140 loopt hij een kleine 3000 rpm. :eusa_shifty:

ik heb ook een 5-traps automaat (S70 - 2.4 - 140pk) en heb dezelfde (lage) toeren bij deze km's. is ie lekker rustig ;-)

maarre wat voor ATF moet er nu in want dat lees ik hier volgens mij niet terug. Gewoon Dextron III ??

Ludo

Citaat van: sappie op 16-04-2009 19:57:24
ik heb ook een 5-traps automaat (S70 - 2.4 - 140pk) en heb dezelfde (lage) toeren bij deze km's. is ie lekker rustig ;-)

maarre wat voor ATF moet er nu in want dat lees ik hier volgens mij niet terug. Gewoon Dextron III ??

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,32485.0.html

sappie


)()()sT

De oude 4-traps AT in een turbo draait net zo weinig toeren bij bv. 120 km/u (ca. 2500 rpm) overigens....

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 17-04-2009 09:28:06
De oude 4-traps AT in een turbo draait net zo weinig toeren bij bv. 120 km/u (ca. 2500 rpm) overigens....
En zelfs daar hebben we al een topic over http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16534.0.html
;D