Heb tdi laten tunen

Gestart door TM665, 01-12-2008 06:09:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

M a r c

Citaat van: TM665 op 21-12-2008 10:12:30
...maar dat zal er wel bij horen als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.


Volgens mij zit je nu voor een dubbeltje op de derde rang  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Vertigo

Citaat van: TM665 op 21-12-2008 10:12:30
Dan halen ze de comp uit de auto en gaan ermee naar achteren en een tig minuten komen ze weer terug en plaatsen het zaakje weer terug en gassen maar. Niet echt mijn ding, maar dat zal er wel bij horen als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.


Daar zit het probleem. Tuning is altijd maatwerk. En als je wel een standaard pakket aanbiedt (zoals hier) dient voordat je gaat "gassen" er eerst getest te worden of de software voldoet voor die bewuste auto, voordat je een klant ermee op pad stuurt...

Als ik jou was zou ik alsnog die 17ct investeren bij FastTech en dat dubbeltje maar als verloren beschouwen.
Ik denk dat dit uiteindelijk behalve beter voor je rijplezier, ook beter is voor je portemonnee.

@marc: Dubbeltje laatste rang lijkt er meer op. Ik denk dat een standaard TDI in de lagere en midden regionen van het toerenbereik (tot 2750 toeren) zeker sneller is dan deze "getunde".

Gunnar

Ik snap echt niet dat ze geen testrit gemaakt hebben en dat ze dan een auto met daverend vliegwiel laten vertrekken. Je weet gewoon dat zoiets kapotdraait, de vraag is alleen hoe lang dat gaat duren.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Falappa13

Ben ik niet gewend van FastTech. Zelf heb ik daar mijn Lancia JTD laten tunen (2 jaar geleden), niets dan lof. Na de eerste software upgrade en een proefrit was ik niet erg tevreden. Dus opnieuw software aangepast en weer een proefrit, nog niet tevreden. Vervolgens gaf hij aan dat het probleem wel eens de Luchtmassa meter kon zijn. Die ter plekke vervangen en alle Credits naar FastTech. wat rijdt dan super zeg. Ook een aantal vrienden hebben het daar laten doen (Audi, Alfa) allemaal tevreden.

Maar hoe kom je erbij dat het je vliegwiel is dat het probleem veroorzaakt??

-D©©©L-

Citaat van: Falappa13 op 21-12-2008 12:40:02
Ben ik niet gewend van FastTech.

Hij is getuned door Tunex, niet door Fasttech.

)()()sT

Die laatste opmerking.... daar ben ik het niet mee eens.
JIJ kiest ervoor om een stuk hoger dan het standaard vermogen te gaan; die bak en vliegwiel is normaal gesproken ontworpen voor die 140 pk en 280 Nm of whatever.
Dat er bij het ene merk meer tolerantie in zit, dat klopt, maar om dan te zeggen dat de fabrikant een koekebakker is?

Just my euri's ;)

Falappa13

Citaat van: -D©©©L- op 21-12-2008 12:43:58
Citaat van: Falappa13 op 21-12-2008 12:40:02
Ben ik niet gewend van FastTech.

Hij is getuned door Tunex, niet door Fasttech.
Juist, lastig hè....lezen ;-)

Ludo

Citaat van: TM665 op 21-12-2008 14:10:54
De V70 heeft net 2 ton gedraaid en is van  eerste eigenaar en er zit totaal geen speling in de voortrein. De schokbrekers en dat soort zaken zijn in goede staat.

net 2 ton, dan zou ik er niet zomaar van uitgaan om te zeggen dat dat soort zaken nog in goede staat zijn.
na 2 ton, hebben deze onderdelen al lang het beste van hun kunnen achter de rug...

Falappa13

Citaat van: TM665 op 21-12-2008 14:10:54
De V70 heeft net 2 ton gedraaid en is van  eerste eigenaar en er zit totaal geen speling in de voortrein. De schokbrekers en dat soort zaken zijn in goede staat. Het zoekerige tijdens het maximaal accelereren is een logisch gevolg van veel vermogen en een iets wat smalle winterband (185).

Het verhaal van het vliegwiel is een heel bekend probleem en dat ligt niet aan de tuner. Als je je tdi hebt laten tunen en daar geen last van hebt dan zal je of een vast vliegwiel hebben of ik ben gewoon een stuk sneller. Het is gewoon vreselijk veel koppel waardoor de vliegwielen beginnen te trillen.
Bij JD engineering waar ze zeer gespecialiseerd zijn in het optimaal tunen van de VW groep kennen ze allemaal het vliegwiel probleem. De VW's die daar getuned zijn hebben er ook last van. Je kunt er wel voor zorgen dat het trillen niet meer voorkomt, maar dan moet je het met een heel stuk minder vermogen doen. Ik heb het ook bij Tunex terug laten schroeven naar een acceptabel niveau, maar toen had ik een stuk minder lol. Ik heb het dan ook weer hersteld naar max. koppel.
De oorzak is niet de tuner, maar de koekebakker die deze bak ontworpen heeft. 

Nee, dat de Tuner niet de veroorzaker is, is mij duidelijk. Maar vanuit mijn Motorrace ervaring, doet een vliegwiel niet heel veel meer dan het momentum in je blok houden. Lichter vliegwiel, beter/agressievere gas reactie. Zwaarder vliegwiel, tragere gas reactie maar wel makkelijker een hogere top snelheid. En je vliegwiel draait net zoveel omwentelingen bij die snelheid in z'n 5 (of in 2 of 3) als voor het Tunen. Ik denk, net zoals Ludo, dat het onbalans misschien ergens anders zit. Ik heb recentelijk hetzelfde probleem gehad (850 20V), alleen waarschijnlijk bij een lagere snelheid dan jij (60 km/h maar wel onder het accelereren). Bij mij was er een motorsteun (9135178) kapot. Inmiddels vervangen en het trillen / bonken / schudden behoort tot de verleden tijd.....

Marc O.

Citaat van: TM665 op 21-12-2008 16:10:33
De bakken van de Volvo's zijn niet top. De handbakken gaan regelmatig stuk.

Huh?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Citaat van: Marc O. op 21-12-2008 16:13:55
Citaat van: TM665 op 21-12-2008 16:10:33
De bakken van de Volvo's zijn niet top. De handbakken gaan regelmatig stuk.

Huh?

gevalletje klok en klepel...  ;)

Citaat van: TM665 op 21-12-2008 14:10:54
De oorzak is niet de tuner, maar de koekebakker die deze bak ontworpen heeft. 

welke bak heb je dan onder je TDI?.
waarom gaat het bij anderen, die zo'n 100Nm meer hebben, dan wél goed?.

JCviggen

#26
Citaat van: TM665 op 21-12-2008 16:34:14
De bakken gaan bij de benzine versies wel degelijk kapot. Ik heb er genoeg verhalen over gehoord.

Heel sporadisch, zelden als ze niet mishandeld zijn. Kunnen heel veel hebben. In een T-5 doen ze dubbel standaard koppel, driedubbel standaard vermogen, enz.. als ze goed worden behandeld.

Het zijn net uitzonderlijk sterke bakken ivgl met de meeste andere merken, gelet op standaard koppel en vermogen.

Van het TDI vliegwiel weet ik verder niks moet ik zeggen
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BarryH

Volgens mij heeft Enno een krom vliegwiel gehad, was Dennis850estate voor hem heeft afgedraaid
V70 2.5D - 2000 - automaat - bordeau rood
daarvoor:
Peugeot 106d>405d->vw passat tdI>1.8T->C5-2.0aut-lpg ->Outback2.5aut -> V70TDI-1997-automaat-Tropic green pearl/

Lancer 1.5 > Escort Clipper > 8552.5-20V-AT 93-vvis

Marc O.

Citaat van: TM665 op 21-12-2008 17:21:04
Dan moet je eens terug gaan lezen. Het verhaal krijgt een wending op het moment dat ik de versnellingsbakken leverancier uitmaak voor koekebakker. Er word dan verteld dat de bakken zijn bedoeld voor het standaard vermogen. Ik zeg dan dat er wel degelijk dingen mis zijn aan sommige versellingsbakken van Volvo. Die gaan dus stuk zonder getuned te zijn.

Laat dan eens een aantal draadjes zien waar dat staat (dus: handbakken van forummers die kapot zijn gedraaid). En niet één draadje, maar een stuk of 50. Anders is het nóg niet representatief ::)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Eugene

Citaat van: TM665 op 21-12-2008 17:43:44
Waar wil je naar toe? Moet ik nu voor jou bewijs last gaan verzamelen om jou ervan te overtuigen dat er in de hele Volvo geschidenis misschien wel een paar mindere bakken zijn gemaakt? En dan moet ik het ook nog in grote aantallen van een stuk of 50 gaan door linken?
Ik weet niet wat je probleem is, maar val mij er niet mee lastig...

::)

If it's not blown, it sucks...