Verf in kleur 932

Gestart door VolvoDeMio, 13-12-2008 02:32:53

Vorige topic - Volgende topic

VolvoDeMio

Volvo Felipe heeft de Argos van mijn tdi in de fraaie kleur 932 gespoten.

Nu wil ik zelf ook aan de slag. De velgen van de barchetta van m'n vrouw, van m'n surfaanhanger en (hoewel niet zeker) van het dak van m'n tdi.

Weet iemand of die (Volvo-) kleurkode ook bij de reguliere verfmengers te bestellen is?

thuur

Even rondbellen. De meeste zullen wel ergens een refentieboek hebben liggen voor dezelfde kleur van hun leveranciers, maar de kleur zal niet overal bekend zijn.

Gr ;)

arjenT5R

ja moet je ff naar een auto materialen zaak of de verf speciaal zaak
en ff in het motip boek gaan snuffelen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

VolvoDeMio

Dank!

Dan gaan we dat maar eens proberen.

Ik had (stiekum) gehoopt dat er een ral-code van zou zijn (want ik weet uit eerdere ervaringen hoe enórm veel kleuren 'grijs' er zijn...

-D©©©L-

932 is een metallic waarbij er 50% mat in de blanke lak zit. Dit laatste bepaald voor een heel belangrijk deel de uitstraling van het gespoten deel.

arjenT5R

http://www.motip.com/index.php?page=26&mid=0

op de motip site kan ik er nix van vinden
mischien in de boeken dan?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: VolvoDeMio op 13-12-2008 23:10:50
Ik had (stiekum) gehoopt dat er een ral-code van zou zijn (want ik weet uit eerdere ervaringen hoe enórm veel kleuren 'grijs' er zijn...

de Volvodealer heeft de juiste kleur in (kleine) spuitbusjes...

VolvoDeMio

Citaat van: Ludo op 13-12-2008 23:27:05
Citaat van: VolvoDeMio op 13-12-2008 23:10:50

Dat is juist mijn punt; met spuitbussen krijg ik geen mooi resultaat.
Dat lukt mij (als amateur) alleen met compressor en spuitpistool...

FRANQ

Bij  Spectrum Autolakken in Amsterdam heb ik toen een blik laten maken.
dan kan je dat gewoon met een compressor spuiten. ze kunnen het ook in spuitbus doen maar dat is maar een paar dagen houdbaar (2K)

http://www.spectrumverf.nl/
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

francois

woon je in de buurt van geleen limburg dan weet ik een addres
waar ze de kleur op maat maken wat je wilt

vr gr

jorikw

Na wat gezoek op internet, en op deze site toch maar ingehaakt op een topic wat ik hierover kon vinden.

Vanmiddag bij een automaterialenzaak geweest waar ze mijn kleur niet hadden. Ook sites als motip hebben mijn kleur niet.

Enig idee waar ik verf in de volvokleur 606 (classic green) kan halen? Wil er een spoiler mee gaan spuiten.

hathü

Citaat van: jorikw op 23-06-2010 19:37:12
Na wat gezoek op internet, en op deze site toch maar ingehaakt op een topic wat ik hierover kon vinden.

Vanmiddag bij een automaterialenzaak geweest waar ze mijn kleur niet hadden. Ook sites als motip hebben mijn kleur niet.

Enig idee waar ik verf in de volvokleur 606 (classic green) kan halen? Wil er een spoiler mee gaan spuiten.
Bij een autospuitbedrijf lijkt mij de beste keus.

henry classic v70

Citaat van: Ludo op 13-12-2008 23:27:05

Voila.......
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

mehn

Een beetje automaterialenzaak kan je busje zelf op kleur maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Henk855

Zoals eerder gemeld http://www.spectrumverf.nl/ de beste kleurmakers van Nederland.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com