"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

*veegt de cappuccino van het scherm*


Gr ;D

Huib244T

Zo na 2 lange dagen onszelf even een meetje een rustdag geschonken.. om 12 uur ff achter wat spullen voor de colt aan, op de sloop naar een achterbank gezocht.. niks gevonden.
Bij AOC bougies en bougiekabells bestelt, morgen binnen.
Open luchtfilter gehaald, gebeunt en zit prima.

Maar nee hoor we konden het niet laten om over te gaan naar het echte werk, en een echte auto..
En als je dan tog eenmaal bezig ben kan je het ook maar gelijk goed doen.. En dat kan nog even en dat kan nog even..
DUs dan heb je dat gedaan en dan zie je dat je gewoon heel de bodem aan mekaar hebt gelast aan de bijrijders kant en dat heel de bodem nu al klaar is.. in 3 dagen Ongeloofelijk.
Maar we zouden toch alleen even het bodemplaatje vastlassen? tja

Hierbij de fotokes

De bodemplaat in de menie gezet en er aan vast gehecht.



Las bodemplaat, zie de spleet ertussen.. das nog niks.



Spleet dicht en bodemplaat aan 1 kant gelast



andere kant van de bodemplaat



deze spleet was wel iets te veel, jammer maar toch maar een plaatje erin gezet.





En daar is het resultaat de bodemplaat er netjes ingelast incl. plaatje.. hij moet wel nog tegen de binnendorpel aan worden gelast.



Het plaatje in het hoekje links van de chassis balk nog even dichtgelast voor de versteviging en zodat we de balk weer dicht kunnen lassen.



Bodemplaat tegen de binnendorpel aangelast



En zie hier de bodemplaat is perfect doorgelast, arjen is er helemaal trots op!



En zie hier de balk dicht gehecht welke arjen op dit moment nog even aan het dichtlassen is.. Wat betekent dat heel de bodem nu klaar is!!!!

La bodem





Nu dit is afgerond.. staat er nog op het lijstje met plaatwerken:

1.  Rechts binnenwielrand
2.  Rechts buitenwielrand
3. A-stijl
4. Plaatje in de wielbak (kofferbak)
5. nog verschillende plaatjes om en rondom de auto (kleine plaatjes)

Dus nog heeeel wat te doen maar ook al heeel veel gedaan..

Gr.

Arjen en Huib

razorx

Dit blijft heerlijk om te lezen.

Beetje jaloers wel. Heb een simpele inverter als lasapparaat. Ik heb de ruimte niet en wil de kosten niet maken voor een echt apparaat. Ik ben dol op solderen van SMD chips t.m. gasleidingen. Maar dit soort werk: Toch het leukere, jaloers, de apparatuur en de behendigheid  :eusa_clap:

Gr.
Yits

arjenT5R

update update? whoe whoe  waar blijft ie?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Zo vandaag zelf maar weer eens een update in elkaar flansen,
gisteravond en middag nog even met de Turbo Belg bezig geweest.
En het gaat nu toch gevaarlijk hard al zeg ik het zelf  ;D

Wat hebben we nog gedaan;
-De lengte balk helemaal dicht gelast
-het laatste stukje lengte balk in de vorm van een T.... ??? gemaakt en er in gelast.
-Nog een hele hoop kleine inzet plaatjes gemaakt voor in en rondom de achterbak.
-Wielkast rechts achter voorbereid...



Het T ... ??? stukje in gelast het laatste wat nog aan de bodem gedaan moest worden  :D en je ziet ook dat de lengte balk helemaal dicht gelast is.



onder het scharnier van het rechter voor portier zat nog een stukje rottigheid.... ook maar netjes uit geslepen en een mooi inzet plaatje voor gemaakt en dicht gebraden.



Nog zo'n stukje rottigheid in de achterbak.... in het begin dachten we wat moeten we hier mee?... maar nu plaatje kloppen inzetten en naadje dichtlassen.






:D jaja hier was ik gewoon trots op.. met een stompe schroevendraaier tussen de bankschroef het verzetje er in geslagen, goed gelukt he  ;D



Hier nog zo'n geintje ;)





Dit was helemaal een drama, op de grond gaan zitten en onderhands lassen.... staat garand voor allerhande brandwondjes op de meest uiteenlopende plaatsen  ;D...... auw :-[



En weer een beginnend rottingsproces de nek omgedraaid  ;)




Het project voor vandaag.... heb er al met wibo over gesproken... met een beetje geduld moet het goed komen.

Verders; moeten we dan nog de A-styl en nog een heleboel slijpen...
Maar we doen gewoon allebij een set oorkappen en een bril op slijptol met nieuwe afbraam schijf en knallen maar... dat komt wel weer goed.


Dat was um weer... so far so good  :D
The Beun Bro's  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

fearless

Ook maar even reageren dan.  :)  Echt niet normaal hoe jullie het aanpakken, maar wel helemaal super.  :eusa_clap: Ben nu al benieuwd naar het eindresultaat.

arjenT5R

Vandaag de bittere strijd aan gegaan met de wielkast....










pfff passen... knabbelscharen.. passen knabbelen... passen ... hechten... los slijpen... stukje weg slijpen etc etc etc etc

Maar goed de binnenrand afgelast en lekker in de menie gezet... overlapje vol gespoten met ML... afgekit tadaa  ;D

vanavond de buitenrand nog even aflassen en aan de binnenrand puntlassen..

tsjonge   :-X
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

wepster

zo heren dat ziet er weer mooi uit hoor  :eusa_clap:

oja arjan je hebt nog een PB met wat tips  :eusa_whistle:

arjenT5R

Citaat van: wepster op 11-09-2009 20:29:04
zo heren dat ziet er weer mooi uit hoor  :eusa_clap:

oja arjan je hebt nog een PB met wat tips  :eusa_whistle:

thnx wibo  :D wat zou ik toch zonder je moeten  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Huib244T

Zo voor mij is school weer begonnen wat betekent dat ik maar parttime aan de geliefde kan werken..
Maar toch weer het een en ander gedaan..
Ook zijn we hevig opzoek naar een mooie kleur voor het beestje waar je natuurlijk je suggestie op mag geven onder Off topic algemeen >> kleur turbo belg..

Bij volvo-parts ook al het een en ander opgezocht namelijk:

Dakraam rubber
De rand en toebehoren voor de voorruit
Een mooie sportieve uitlaat
Gaskabel
Velgen
etc.

We willen er een meetje een sportieve/hot rod van maken maar wel met de originele volvo elementen en natuurlijk het oldtimer gevoel te behouden.

Maar we zijn nog lang niet klaar met het plaatwerk.

Wat hebben we onlangs zoal gedaan:

De wielrand helemaal afgebakken aan de binnenste wielrand en vanbuiten
De binnendorpels aan de wielkasten vastgebakken..
En plaatjes gemaakt voor het dichtmaken van het gat tussen de dorpel en de wielkast.
Natuurlijk gaat er een hoop werk aan vooraf, zoals het schoonmaken, menie smeren, kit etc.


Ik durf met zekerheid te zeggen dat wielranden wel 1 van de lastigste klussen zijn om te lassen en we hebben hier dan ook een zware dobber aan gehad. 1/2/3 dagen hieraan gewerkt om het echt goed te krijgen.
Hierbij de fotos.







De puntlassen ter bevestiging van de binnenwielrand aan de buitenste



De vastlassing van de binnenste wielrand aan de wielkast



De vastlassing van de binnendorpel aan de wielkast rechts



De vastlassing van de binnendorpel aan de wielkast links



En het plaatje voor de dichtmaking van dorpel aan de wielkast.



Dat was de update weer voor vandaag.

Op het laslijstje staat nog:

A-stijl.
Hoeken van de deuren onderaan.
Nog een aantal kleine plaatjes om en rondom de auto.

Verder moet er nog een hoop worden afgebraamd, gekit in de menie worden gezet. En natuurlijk alle roest worden verwijderd met de tol en in de omvormer worden gezet.

Gr. Arjen En Huib & Onze versterking Ruben

big ben

Helemaal goed Jongens! :eusa_clap:............. ik zou wel foto's willen zien van het totaal plaatje ::)




Grt Ben :)

R o b

Neem eens een iets snellere foto-hoster...met deze snelheid moet ik eerst een bak koffie gaan halen!


Goed werk!  :eusa_clap:

arjenT5R

Citaat van: big ben op 17-09-2009 06:06:36
Helemaal goed Jongens! :eusa_clap:............. ik zou wel foto's willen zien van het totaal plaatje ::)




Grt Ben :)

Ik zal eens kijken of ik een wat beter toestel met flits etc heb dan kunnen we dat vast wel verwezelijken  ;D

Citaat van: R o b op 17-09-2009 07:25:42
Neem eens een iets snellere foto-hoster...met deze snelheid moet ik eerst een bak koffie gaan halen!


Goed werk!  :eusa_clap:

Tinypic doet het over het algemeen goed toch?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haasje

Het probleem is dat je op 1 pagina een aantal berichten hebt staan met veel foto's.Hierdoor moeten er in totaal wel heel veel foto's geladen worden. De meeste fora beginnen een nieuwe pagina na een x aantal berichten, ongeacht hoe lang deze zijn. Plaats eventueel maar een paar foto's per bericht, dan maar een paar berichten achter elkaar (of meer berichten tussen de foto's)

Snellebaksteen

Of je schaft een up-to-date verbinding aan...Ik heb nergens last van hoor!! ::) ::)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.