VVIS tuning project, weer eens wat anders.

Gestart door razorx, 21-12-2008 17:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasper M

Zit er al een hele tijd in, dus kan ik me niet goed herinneren. Ik denk dat we krimpkousjes hebben gebruikt. Ga als ik tijd heb dit weekend alles eens goed nalopen, doet het ook niet altijd namelijk (en nooit bij toeren boven stationair).

Maar een vacuumlek sluit jij in principe uit Yits?

razorx

Dat geknipper bij stationair is overduidelijk elektrisch. Wat andere problemen natuurlijk niet uitsluit.
Dit eerst maar even aanpakken.

Jasper M

Afgelopen weekend helaas niet aan toegekomen :( maar is het in dat kader niet vreemd dat het geknipper weg is (altijd) als het toerental hoger is dan stationair?

Dit weekend maar weer een poging wagen :)

razorx

Uche uche. Even wat stof wegblazen.

Ik lever deze printjes al geruime tijd niet meer. Simpelweg omdat het gebruikte chipje niet meer gemaakt wordt.
Nog steeds krijg ik regelmatig PB'tje met name uit het buitenland met de vraag of ik de VVIS modules nog lever.

Ik denk er sterk over om een nieuwe modernere processor gestuurde variant te ontwerpen en te laten produceren.
Tussen de 10 en de 20 afnemers zou de productie rendabel maken.

Wil je weten wat dit project in houdt: Een correctie voor de aansturing van het variabele inlaatspruitstuk van de GLT.
De eerste Alter-I versies winnen hiermee vermogen in het hoge toeren gebied. Het leeuwendeel van de 850GLT's  winnen juist koppel bij lagere toeren waar zij standaard jammerlijk te kort schieten ondanks de fijne motor.

Meer weten:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30565.msg608735.html#msg608735

Geïnteresseerden kunnen zich hier melden. ;)

triton

Sign me in , ik heb nog wel een alter 1 schakelaar voor de switch.
Professioneel raddraaier

razorx

1. Triton
2. DHLLR27 (Via Matthews site)

Luc

#351
Mijn 850 is pas weer goedgekeurd, daar zit al jouw VVIS in, als je ding productierijp is voor het eind van het jaar wil ik t wel testen/proberen. Er voor betalen is ook geen probleem, zeker niet als t werkt.

Welk verschil zou ik moeten merken tussen het ouwe en nieuwe VVIS?
(Met de ouwe VVIS rijdt een 2.5 20v al veel beter dan zonder hoor).
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

razorx

@Luc:
De nieuwe VVIS aanstuurmodule zal het zelfde werken als de oude.
Het enige verschil is dat het een ontwerp met modernere hardware is omdat het oude chipje niet meer geleverd wordt.

Ik vrees alleen dat de belangstelling te laag zal zijn om een nieuwe productie te rechtvaardigen.

okkehel

Kuch even stof afblazen!
Wordt dit project echt niet voortgezet?
Ik heb veel belangstelling voor mijn glt.

Of heeft iemand nog een yitsbox liggen en doet er niks mee?

razorx

Ik ga er helaas niet mee verder.
Ooit was er veel belangstelling voor dit project. Nu niet genoeg om een nieuwe productie te rechtvaardigen.
Zou het echt zo zijn dat het aantal GLT's in liefhebbershanden al gekelderd is?

okkehel

Ja ik begrijp het wel van jou kant.
En inderdaad zijn er dan zo weinig glt's rijders over?
Of hebben alle liefhebbers de modificatie al?

razorx

Zeker niet. De oplage is beperkt geweest.

okkehel

Oké heb niet het gehele topic gelezen  ( dus weet even niet wat je oplage was)

berkel

jammer dat deze oplossing niet meer voor handen is. Maar aangezien je niet verder met productie gaat zou je wel het schema willen/kunnen delen?

razorx

Dat spreekt van zelf. Bij dezen:
www.paerl.it/volvo/vvis.pdf

Voor de LM2907 moet je een alternatief vinden want die wordt niet meer gemaakt. ;)