VVIS tuning project, weer eens wat anders.

Gestart door razorx, 21-12-2008 17:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

Het probleem van vialle LPI is op te lossen door uitstroom buisjes toe te passen.
Je spuit dan nagenoeg op dezelfde plek in als benzine, hebt hierdoor geen verschil tussen benzine/lpg.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

stefanhuijser

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Kleine mengstukjes het spruitstuk in?

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

razorx

Citaat van: NinaPaul op 23-04-2012 21:05:51
Het probleem van vialle LPI is op te lossen door uitstroom buisjes toe te passen.
Je spuit dan nagenoeg op dezelfde plek in als benzine, hebt hierdoor geen verschil tussen benzine/lpg.
Het is beter het probleem bij de bron aan te pakken.
Die ligt bij de foutieve, mag ik toch wel zeggen na meer dan drie jaar ervaring op dit vlak, aansturing van Volvo van het spruitstuk.
In "stilstaande" lucht valt niet zo goed te mengen, laat staan dat je onderin een fatsoenlijk koppel krijgt.

stefanhuijser

En laat mijn 20V daar nou het voorbeeld van zijn. ;D

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Jack v

En ik ben nog altijd zeerr verheugd met mn vvis tuning van Yits.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

Citaat van: razorx op 23-04-2012 21:10:53
Citaat van: NinaPaul op 23-04-2012 21:05:51
Het probleem van vialle LPI is op te lossen door uitstroom buisjes toe te passen.
Je spuit dan nagenoeg op dezelfde plek in als benzine, hebt hierdoor geen verschil tussen benzine/lpg.
Het is beter het probleem bij de bron aan te pakken.
Die ligt bij de foutieve, mag ik toch wel zeggen na meer dan drie jaar ervaring op dit vlak, aansturing van Volvo van het spruitstuk.
In "stilstaande" lucht valt niet zo goed te mengen, laat staan dat je onderin een fatsoenlijk koppel krijgt.

Ik spreek je vvis-tuning ook niet tegen.

Ik zeg enkel dat wanneer je LPG op nagenoeg dezelfde plaats inspuit als de benzine het verdampen/mengen beter gaat.
Ongeacht of je wel of geen mods uitvoert.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Misha

Citaat van: NinaPaul op 23-04-2012 21:20:48
Citaat van: razorx op 23-04-2012 21:10:53
Citaat van: NinaPaul op 23-04-2012 21:05:51
Het probleem van vialle LPI is op te lossen door uitstroom buisjes toe te passen.
Je spuit dan nagenoeg op dezelfde plek in als benzine, hebt hierdoor geen verschil tussen benzine/lpg.
Het is beter het probleem bij de bron aan te pakken.
Die ligt bij de foutieve, mag ik toch wel zeggen na meer dan drie jaar ervaring op dit vlak, aansturing van Volvo van het spruitstuk.
In "stilstaande" lucht valt niet zo goed te mengen, laat staan dat je onderin een fatsoenlijk koppel krijgt.

Ik spreek je vvis-tuning ook niet tegen.

Ik zeg enkel dat wanneer je LPG op nagenoeg dezelfde plaats inspuit als de benzine het verdampen/mengen beter gaat.
Ongeacht of je wel of geen mods uitvoert.
Waarom ?

Ik denk dat je vloeibare LPG juist lager moet inspuiten dan benzine.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

stefanhuijser

Mijn ervaring bij onze MAN gasmotoren is dat er altijd een relaxation stuk geplaatst wordt.
Dit een stuk pijp na de statische of dynamische gasmixer welke zorgt voor een juiste mening van het gas.

Vanuit die ervaring zou ik ook zeggen verder weg, resonantie van pulsen in het spruitstuk kunnen echter ook het omgekeerde veroorzaken waardoor dichter bij ook een optie zou kunnen zijn.

Gr. Stefan

Ps sorry voor de topic vervuiling Yits!
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

razorx

Citaat van: stefanhuijser op 23-04-2012 21:25:43
Mijn ervaring bij onze MAN gasmotoren is dat er altijd een relaxation stuk geplaatst wordt.
Dit een stuk pijp na de statische of dynamische gasmixer welke zorgt voor een juiste mening van het gas.

Vanuit die ervaring zou ik ook zeggen verder weg, resonantie van pulsen in het spruitstuk kunnen echter ook het omgekeerde veroorzaken waardoor dichter bij ook een optie zou kunnen zijn.

Gr. Stefan

Ps sorry voor de topic vervuiling Yits!
Dit is geen vervuiling Stefan.
Zeker je laatste opmerking is zeer relevant. En toerental afhankelijk (die resonantie en niet je opmerking ;) )

stefanhuijser

Inderdaad Yits, de pulsen welke terugkomen via de inlaatkleppen kunnen bij een bepaald toerental gaan resoneren waardoor ze zorgen voor een bepaalde  "drukvulling" van de volgende cilinder..

Echter zoals ik van je begrepen heb zaterdag heeft Volvo de plank hier niet helemaal raak geslagen. ;D

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

razorx

#265
Citaat van: stefanhuijser op 23-04-2012 21:35:39
Inderdaad Yits, de pulsen welke terugkomen via de inlaatkleppen kunnen bij een bepaald toerental gaan resoneren waardoor ze zorgen voor een bepaalde  "drukvulling" van de volgende cilinder..

Echter zoals ik van je begrepen heb zaterdag heeft Volvo de plank hier niet helemaal raak geslagen. ;D

Gr. Stefan
Op zich is het ontwerp van het spruitstuk weldoordacht.

Ik vrees alleen dat ze voor de aansturing door de ECU iemand van parkeerbeheer hebben aangsteld.
Later, na de eerste reeks Alter-I's is de arme man ontslagen en vervangen door een garnalenpelster uit Zierikzwaag oost.
Deze dame heeft kosten nog moeite gespaard om te zorgen dat haar garnalenvloot sneller zou zijn dan die 168pk twintig klepper.

Mocht u de dorpsgrenzen van dat onzalige oord ontwaren is het beter rechtsomkeer te maken anders zal zwarte sludge uw lot zijn.

stefanhuijser

Haha, proest..

Bedankt voor het vermaak op mijn Duitse hotelkamer..
Toch stonden er vandaag weer wat BMW rijders raar te kijken toen deze 168 pk sterke mastodont met 200 aan kwam denderen op de autobahn ;)

Misschien dat de garnalenpelster het dus toch goed had...

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Misha

Zierikzwaag-oost ?

Kwam die Aston-Martin - XC-70  van Taranus daar ook niet vandaan ? :eusa_think:
En die cavia ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jack v

verdorie Yits, daar gaat mn bier weer :-[
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Whoehahha, geweldig weer. ;D

Franz Joseph, kom der maar weer in ;D